Toon posts:

Geluidskaart voor ac-3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een nieuwe geluidskaart.
Ik wil hiermee dus ook ac-3 geluid naar me versterker doorsturen. Moet ik dan een coaxkabel gebruiken? Bij me stand-alone dvdspeler is dat wel het beste. En...
Welke geluidskaart neem ik hiervoor??? 1 met goeie kwaliteit.

Alvast bedankt voor alle replies

Verwijderd

Volgens mij doet een Terratec DMX - XFire 1024 precies wat jij wilt. Voor info check deze link: http://www.terratec.net/ttnl/products.htm

• Aemstel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 20:05
Als je versterker of DVD speler al een dolby digital decoder heeft, koop dan een kaart met alleen een digitale uitgang (sound blaster live value 1024 bijvoorbeeld, is zo'n 100 piek). Heb je ook een decoder nodig koop dan een Soundblaster Live 5.1 ofzo (is dus wel een stuk duurder).

Verwijderd

Die Live 1024 Value heeft alleen z'n rare aansluiting ... kan beter de DMX XFire 1024 van Terratec nemen dan, die heeft een iets meer doorsnee aansluiting (optical). Als je coax wilt gebruiken dan bestaan er converters van optical naar coaxial.

Verwijderd

Topicstarter
ok, die terratec had ik ook al een tijdje in me achterhoofd. En die heeft een optical output, een niet zo'n toslinkje zoals een creative. Mijn vertserker heeft een decoder dus ik heb niet zo'n 5.1 nodig. Maar zo'n digitaal kabeltje laat ac-3 door? Tot hoeverre is deze kwaliteit?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Als je ook 5.1 bij games wil hebben is er alleen de nForce chipset van nVidia. AC-3 doorsturen van een DVD kan elke kaart met een digitale (coax of optisch) uitgang.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 08:04 schreef Cetabever het volgende:
Tot hoeverre is deze kwaliteit?
Euhmm ... is digitaal, 1'tjes en 0'tjes dus ... geen kwaliteitsverlies.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Enne geen kans op een aardlus met een optische verbinding.

Murphy was an optimist

Pagina: 1