Boot problemen PII-450

Pagina: 1
Acties:

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:58

Rincewind

Take me in your arms tonight

Topicstarter
Ik had nog wat onderdelen over dus ben ik het afgelopen weekend aan de slag gegaan om een pc-tje in elkaar te zetten. De specs: PII-450, 64 MB, 440BX moederbord, 3610 writer en een nVidia Riva 128. Floppy heb ik nog niet maar dat is niet zo'n ramp :)

Als ik het systeem aanzet, gaat de bootup-sequence als een zonnetje: mem geteld, hd(s) herkend etc. Als ik door wil booten krijg ik een zwart scherm met linksboven een knipperende cursor.... Einde oefening :(

Ik heb alles al een keer losgehad of vervangen (HD's, cdspeler etc) maar niets helpt. FDD is disabled in het bios en booten van cdspeler gaat ook niet...

Wat zou het kunnen zijn ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
toch ff floppie-drive er inzetten en booten via flop. Dan ff van de hardeschijf een opstartpartitie maken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Toch maar een floppy er in bouwen en fdisk?

edit:

Net te laat met het zelfde.

Wanbeleid is ook beleid.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 11:35 schreef TRON het volgende:
toch ff floppie-drive er inzetten en booten via flop. Dan ff van de hardeschijf een opstartpartitie maken.
Oeps. Vergeten te melden: de hd is bootable want die komt uit een andere pc. En je zou dan toch een melding moeten krijgen dat-ie niet kan booten van de HD als er geen OS wordt gevonden ? En booten van een bootable Win98 cd werkt ook niet...

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 11:33 schreef Rincewind het volgende:
Ik had nog wat onderdelen over dus ben ik het afgelopen weekend aan de slag gegaan om een pc-tje in elkaar te zetten. De specs: PII-450, 64 MB, 440BX moederbord, 3610 writer en een nVidia Riva 128. Floppy heb ik nog niet maar dat is niet zo'n ramp :)

Als ik het systeem aanzet, gaat de bootup-sequence als een zonnetje: mem geteld, hd(s) herkend etc. Als ik door wil booten krijg ik een zwart scherm met linksboven een knipperende cursor.... Einde oefening :(

Ik heb alles al een keer losgehad of vervangen (HD's, cdspeler etc) maar niets helpt. FDD is disabled in het bios en booten van cdspeler gaat ook niet...

Wat zou het kunnen zijn ?
Staat de hdd toevallig wel op master en niet op slave?
Zet hem op master en trek de kabel van de cdromspeler eruit.
Als dat niet helpt, pleur alle kaarten eruit behalve de videokaart.
En ga dan stap voor stap te werk.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 11:58 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
Staat de hdd toevallig wel op master en niet op slave?
Zet hem op master en trek de kabel van de cdromspeler eruit.
Als dat niet helpt, pleur alle kaarten eruit behalve de videokaart. En ga dan stap voor stap te werk.
Yup, HD is master. Ik heb alle kabels al eens los gehad, behalve de HD kabel, en gestart. Maakte niets uit. Ik zal dat vanavond nog eens doen en dan alle kaarten er ook uithalen. We zien wel :) Thanks for the tip :)

Iemand anders nog wat suggesties ?

• TRON
Heb je wel in de BIOS de hardeschijven aanstaan?? op automatisch? Zoek ze anders ff met de bios.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 15:17 schreef TRON het volgende:
Heb je wel in de BIOS de hardeschijven aanstaan?? op automatisch? Zoek ze anders ff met de bios.
Ja, en ze worden ook gewoon gedetecteerd. Op de goede poorten en als master. Zelfs als ik er maar eentje aan heb dan werkt het ook niet. Op IDE-poort 1 zit de hd, op poort 2 zit de cd en een wisselframe. Laat ik maar eerst een FDD kopen en dan verder testen :)

• TRON
Succes ermee! Laat dan nog eens van je horen als je het gekocht hebt :)

Verwijderd

De meeste moederborden doen volgensmij evengoed een fdd search met posten, en het duurt dan een eeuwigheid, en mischien in jouw geval nog langer voordat ze er achter komen dat de fdd er niet is, met name oudere moederborden zijn niet lagacy free, en vinden dus dat je een fdd moet hebben.

• Rincewind

Rincewind

Topicstarter
Probleem opgelost :) Floppy uit een ander systeem gepakt en die eraan gehangen inclusief een ander kabel. Nu werkt het wel. Het vreemde aan het hele gebeuren is dat de oude floppy die ik eruit gehaald heb, perfect werkt in een andere machine :? Maar ja, het is opgelost.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je kan wel zonder floppy draaien, maar dan moet je hem even uitschakelen in het BIOS.

/dev/null

Verwijderd

Een kappotte floppydrive werkt in zulke gevallen soms ook wel (raar maar waar)
Pagina: 1