Hallo, ik heb voor mijn oom van het weekend een thunderbird 1400 in elkaar geknutselt, doet het uitermate goed, behalve dat hij te heet wordt en daarmee bedoel ik > 65 graden. Het gevolg is dat applicaties random crashen etc. De cooler die ik er op heb zitten is een bij gistron bestelde Smartcooler 1170H die volgens hun goed is tot 1.5GHz. Zelfs als ik de fsb op 100 zet (1050MHz) loopt de temp soms nog op tot 60 graden. Ik heb al gekeken of het voltage misschien te hoog was, dit is echter niet het geval (1.75/1.77v). De cooler zit goed op de processor, ook niet verkeerd om ofzo
. Wat ik nu zoek is gewoon een goede cooler, hoeft niet perse zo'n ultra orb te zijn die tering veel herrie maakt, maar die toch voldoende coolt. (Gewoon iets van een coolermaster ofzo). Ik wil ook geen extra fans en al die mikmak in de kast hangen, dus gewoon 1 goede cooler voor de processor die de job done krijgt. Gooi jullie adviezen maar
Verwijderd
Ja, da's een XP, da kun je niet vergelijken. Die dingen zijn al blij als ze de menselijke lichaamstemperatuur halen.
Da's geen echte processor
We hebben het hier over een ware standaard unlockte TB1400 daar zijn zelfs al liedjes over gemaakt, bijvoorbeeld door BLOFF, Harder dan ik hebben kan.
Zonder dollen een luchtgekoelde TB1400 word wreed warm. Die dingen hebben een kleine core en die's moeilijk te koelen. Maar dat kun je vinden in de search.
Suc6
Suc6
Nou zorg er eens voor dat de koeler goed contact maakt. Bij te veel koelprut is ook niet goed want dan werkt het weer als isolator en dat wil je niet. Als je een koelsticker gebruikt dan moet je geen koelprut gebruiken. Het is of of en geen en en (sticker, koelprut). Neem anders een Spire superrock (deze heb ik zelf) de koeler kan XP's tot en met 1900+ aan en maakt geen herrie met de kast open vond ik hem al minder geluid maken dan de coolermaster uit mijn vorig systeem. Bij de open kast stond ook nog eens een extra slotplaat koeler en case fan aan.Op maandag 17 december 2001 11:28 schreef Crasp het volgende:
Hallo, ik heb voor mijn oom van het weekend een thunderbird 1400 in elkaar geknutselt, doet het uitermate goed, behalve dat hij te heet wordt en daarmee bedoel ik > 65 graden. Het gevolg is dat applicaties random crashen etc. De cooler die ik er op heb zitten is een bij gistron bestelde Smartcooler 1170H die volgens hun goed is tot 1.5GHz. Zelfs als ik de fsb op 100 zet (1050MHz) loopt de temp soms nog op tot 60 graden. Ik heb al gekeken of het voltage misschien te hoog was, dit is echter niet het geval (1.75/1.77v). De cooler zit goed op de processor, ook niet verkeerd om ofzo. Wat ik nu zoek is gewoon een goede cooler, hoeft niet perse zo'n ultra orb te zijn die tering veel herrie maakt, maar die toch voldoende coolt. (Gewoon iets van een coolermaster ofzo). Ik wil ook geen extra fans en al die mikmak in de kast hangen, dus gewoon 1 goede cooler voor de processor die de job done krijgt. Gooi jullie adviezen maar
Taal fouten inbegrepen ;)
mijn Athlon 1200@1365 had een super oorb
maar werd gek van dat gekke rot geluid
dus heb ik er een coolermaster tot 933Mhz op gezet
werkt perfect >min 27C max 61C
kan ik weer lekker slapen terwijl mijn pc aanstaat
maar werd gek van dat gekke rot geluid
dus heb ik er een coolermaster tot 933Mhz op gezet
werkt perfect >min 27C max 61C
kan ik weer lekker slapen terwijl mijn pc aanstaat
Pagina: 1