Toon posts:

MSI 6380 beeps en reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende configuratie

MSI 6380, AMD XP 1800+, 512 MB, ASUS 8200 ti 200.

Ik hoor zo nu en dan een aantal beepjes 2x even niks en dan weer 2x. soms gaat dit sneller achter elkaar en wordt mij pc gereboot :'(. volgens de bios en PC Alert blijft de temperatuur van de processor onder de 50 graden. heeft iemand een idee??

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

nieuwste bios flashen, en kijken of het ophoudt.

Het zou ook aan iets lulligs kunnen liggen als dat je AGP kaart net niet goed contact maakt.

Verder zou het toch een warmteprobleem kunnen zijn, niet alleen je processor kan te heet worden, je chipset, geheugen, AGP kaart, enz enz kunnen het ook begeven.

Verder is het nog mogelijk dat je voeding brak is.

Iets meer info?

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
Video kaart doet het prima in mijn oude systeem. dit lijkt mij niet het probleem.

De leverancier zegt temperatuur in de bios verhogen. ik heb hem 5 graden hoger gezet. deze staat nu op 75 graden terwijl CPU niet warmer wordt dan 50 graden.

Het os maakt niet uit XP of Win98se hebben beide hetzelfde probleem.

Soms gebeurd het vrijwel direct en soms na een uur.

• smokalot

smokalot

titel onder

Klinkt alsof het iig geen softwareprobleem is.

De temperatuur in je bios verhogen snap ik niet helemaal :?
wat moet dat voor zin hebben?

Je kunt het zelf uitzoeken, maar als je het niet aandurft om je kast open te schroeven en het een ander uit te proberen zou ik m gewoon laten fixen, je hebt toch garantie?

Als jehet toch aandurft:
BIOS flashen
alles goed aandrukken (niet alleen de kabels)
voltages in de gaten houden (kun je misschien zien of je voeding raar an het doen is)

evt kun je ooknog je VGA BIOS flashen, maar lijkt me niet dat dat het probleem is...

Verwijderd

Topicstarter
Als de processor te heet wordt schakeld de bios de pc uit. De drempelwaarde kun je instellen in de bios. Maar dit heeft niet geholpen.

• smokalot

smokalot

titel onder

Op maandag 17 december 2001 11:37 schreef koekd het volgende:
Als de processor te heet wordt schakeld de bios de pc uit. De drempelwaarde kun je instellen in de bios. Maar dit heeft niet geholpen.
dat bedoelde ik, als je processor onder de 50 blijft maakt die grens die je stelt helemaal niet uit.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Eej grote vriend heb je geen d-bracket erop zitten? Dan ken je daar ff op kijken en dan aan de hand van dat schema dat er bij zit kijken wat er aan scheelt :P

..::System Specs::..

Verwijderd

Heb je wel een knappe voeding? 300watt of zoiets
Pagina: 1