Cable4u knijpt Kazaa (Laatste druppel)

Pagina: 1
Acties:

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39
Cable4u

Ik heb het met ze gehad. Afgelopen week netwerk voor de 2e keer down. Bel ik ze wat er aan de hand is, en dan zeggen ze. "We hebben het probleem opgelost. De gebruikers die Kazaa gebruiken worden geknepen" }:O

Waarom denk je dat ik kabel heb?

Ik haal sowieso maximaal windmee bergaf 30kb/s als ik een bestand ophaal.

Dus... Einde verhaal. Deze kabelprovider voldoet niet aan mijn verwachtingen. Gezien er nu ADSL beschikbaar is in Culemborg-centrum stap ik over op HCCnet.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Geknepen?

Tis maar wat je lekker vind..

• Kirpeknots
LOL

Herstel: De bandbreedte wordt geknepen.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Af en toe inderdaad te gek voor woorden. WEL adverteren met kabel en bandbreedte maar zodra een gebruiker ook echt gebruik maakt van de aan hem beschikbare diensten schijnt het opeens niet te mogen. Komen ze met fair-use en geknepen upstream aan....

IMHO moet een provider die 160KB/s aanbiedt dit ook 24/7 aanbieden.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Heb er ook aan zitten denken (ja wie had dat ooit gedacht dat ik vlak bij je woon ;)), maar ja: ADSL heeft ook zijn nadelen hoor... alleen die 425 piek van de aanschaf van een zelfbouwpakketje al. Uppen en downen gaat niet tegelijk, en de max snelheid ligt nou ook niet veel hoger. Kazaa gebruik ik niet veel, en alternatieven zijn er altijd. Plus ADSL is tientje duurder in de maand... :{

Je moet het zelf weten maar ik wacht wel ff totdat ze es wat breder gaan. Gewoon blijven schuppen, wat ik al een tijdje doe :)

Verwijderd

IMHO moet een provider die 160KB/s aanbiedt dit ook 24/7 aanbieden.
Heb jij Cable4u dit ooit horen zeggen/zien schrijven dan :?

• Kirpeknots
HCCnet geeft op dit moment korting waardoor het doe-het-zelf pakket tezamen met de aansluitkosten nog maar f100,- zijn.

Dat is dus precies gelijk aan de borg die je van cable4u terug krijgt.

Zie: http://www.hccnet.nl/info/service/adsl/actie.html

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
straks gaat het dezelfde kant op als met sms-en via het net, alles waar ze te weinig/niks aan verdienen kan niet meer.

no comment

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 11:06 schreef Courage het volgende:
Uppen en downen gaat niet tegelijk
Uppen en downen kan toch nooit gelijk, alleen al omdat je upload nodig hebt om te downen en download om te uppen. Dus als je het allebei gaat pompen, gaat het altijd minder snel dan het maximum wat je zou halen als het apart zou doen, duh!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 11:42 schreef Jake het volgende:

[..]

Uppen en downen kan toch nooit gelijk, alleen al omdat je upload nodig hebt om te downen en download om te uppen. Dus als je het allebei gaat pompen, gaat het altijd minder snel dan het maximum wat je zou halen als het apart zou doen, duh!
[duh]Bij ADSL merk je dat toch wel ff iets meer dan bij kabel, je weet hoop ik wel voor die A voor staat.[/duh]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 17 december 2001 11:42 schreef Jake het volgende:
Sorry hoor maar ik 1 maand bbned gehad, 220kb/s down en 50kb/s up en dat haalde ik ook gewoon allebei tegelijkertijd. Ok down werd misschien 210kb/s maar ik merkte er echt nauwelijks iets van (itt tot kabel, waarbij m'n down echt bruut omlaag gaat als ik zit te uppen). In mijn ervaring merk je (dus) juist met kabel daar meer van dan met ADSL.

Exact expert nodig?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 17 december 2001 11:08 schreef Courage het volgende:

[..]

Heb jij Cable4u dit ooit horen zeggen/zien schrijven dan :?
Ik had het over kabelboeren i.h.a....

de betaler vervuilt

• Kirpeknots
Mijn brief:

"Betreft: Opzegging Kabel internet

Geachte dame/heer,

Mijn internetverbinding blijft nogal traag. En ik zie hierin geen verbetering. Sterker nog. Het wordt allemaal minder. ADSL is inmiddels beschikbaar dus ik stap over.

De maximale downloadsnelheid die ik haal is 30kb/s, dit noem ik geen breedband. Online gamen is onmogelijk. Afgelopen weken lag de verbinding er herhaaldelijk uit. Een telefoontje van de helpdesk leerde mij dat er een oplossing is gekomen. Kazaa bandbreedte wordt door Cable4u geknepen! Ik begrijp dus goed dat er een internetdienst geknepen wordt door mijn provider. Ook was mijn mailaccount verwijderd nadat ik hem een tijd niet uit had gelezen.

Aan de telefoon werd mij verteld dat de opzegtermijn 3 maanden is. Dit is mij nooit kenbaar gemaakt. Cable4u voldoet niet aan de verwachtingen die bij mij zijn gewekt. Ik zeg hierbij mijn kabel internet account, per 1/1/2002, op. Ik verwacht niet gehouden te worden aan de drie maanden opzegtermijn, immers, de door u geleverde diensten voldoen niet aan de opgewekte verwachtingen. U blijft, wat mij betreft, in gebreke bij het leveren van breedband diensten.

Gaarne een reactie op mijn schrijven."

Verwijderd

Wel schriftelijk versturen want op mail krijg je tegenwoordig geeneens antwoord meer. :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 12:12 schreef Courage het volgende:
je weet hoop ik wel voor die A voor staat.
Ja voor Asymetric, dat betekend dus dat Upload en Download niet aan elkaar gelijk zijn (i.t.t. SDSL, waar het wel gelijk is).
Op maandag 17 december 2001 12:20 schreef CrazyD_at_work het volgende:
Sorry hoor maar ik 1 maand bbned gehad, 220kb/s down en 50kb/s up en dat haalde ik ook gewoon allebei tegelijkertijd. Ok down werd misschien 210kb/s maar ik merkte er echt nauwelijks iets van (itt tot kabel, waarbij m'n down echt bruut omlaag gaat als ik zit te uppen). In mijn ervaring merk je (dus) juist met kabel daar meer van dan met ADSL.
Zei ik dat je download c.q. upload in elkaar zou storten dan? Misschien per ongeluk tussen de regels, mijn excuus :P
Feit is dat je hoe dan ook last hebt van samen doen omdat ze elkaar nodig hebben, nou heeft een (zeer) goed geconfigde verbinding minder upload nodig om te downen (en andersom), maar nul is het niet.
2e feit is dat bij ADSL je buurman geen last heeft van jouw upload gedoe, terwijl dat bij kabel zeker wel zo is (vooral als er bijvoorbeeld* 10 van de 20 vol zitten te uppen, dan kan niemand meer normaal downen).
* getallen zijn indicatief
Op maandag 17 december 2001 13:01 schreef Kirpeknots Zijn brief:
Ik help je hopen dat ze dat doen, al ben je natuurlijk niet kansloos.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 11:39 schreef Martinus het volgende:
straks gaat het dezelfde kant op als met sms-en via het net, alles waar ze te weinig/niks aan verdienen kan niet meer.
Tja, zo werkt dat nou eenmaal. Wees blij dat er veel bedrijven zo stom zijn geweest een tijd dingen gratis aan te bieden, die tijd komt niet zo snel meer terug ... Het blijven bedrijven en zo lang het leger des heils geen provider begint kun je dus vrolijk lappen :)

• Kirpeknots
Deze heb ik besteld

MetiaDSL Premium 65 Euro per maand
De verbinding voor de zeer intensieve internet-gebruiker:

2 Mbit down / 512 Kbit up
1 vast ip-adres
onbeperkt dataverkeer (volgens fair-use-policy)
5 pop3 postbussen
5 e-mail adressen (aliassen)

Verwijderd

Hoop geld... ga je een webservertje draaien ofzo ?

• Kirpeknots
Mwah... f143,26.

Da's minder dan een 1024/128 MXstream of een 1024/512 cistron.

Eigenlijk erg goedkoop voor een 2mb

Verwijderd

Jawel, maar het blijft een hoop geld vind ik. Als je geen serieuze dingen als servers draaien gaat doen dan vind ik het weggegooid geld. Beetje downloaden, surfen, daar is ADSL basic toch prima voor ? Wat maakt jou die 'zeer intensieve internetgebruiker' dan :?

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:13 schreef Kirpeknots het volgende:
Mwah... f143,26.

Da's minder dan een 1024/128 MXstream of een 1024/512 cistron.

Eigenlijk erg goedkoop voor een 2mb
tip: verkijk je niet....alle bbned isp's hebben aansluitkosten van 600-700 piek, en die 143,26 is exclusief btw...ik heb ook overwogen om zon pakketje te nemen, maar het is niet rendabel voor me...aangezien mxstream nu al beschikbaar is

en mxstream is 1024/256 :p

btw goede brief

• Kirpeknots
Een vriendin die met Morpheus (kazaa netwerk) en bearshare 24uur per dag de helft van mijn bandbreedte opslurpt.

En als je Unreal Tournament over het internet speelt.... dan is elke m/s aan ping een kans op overleven.

Es ik download voor mijn werk wel eens wat van mijn PC thuis.

Aansluitkosten zijn overigens e150,- zonder modem en e300,- met modem. (waarschijnlijk excl. btw)
Pagina: 1