[java/javascripts/html] interactie/advies

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
We zijn op dit moment vrij ver met de ontwikkeling van de core van een expertsysteem (geschreven in java) en we moeten beginnen met het ontwikkelen van gebruikers interfaces.

Het systeem gaat voor meerdere projecten gebruikt worden en de interfaces kunnen er elke keer anders uit komen te zien (dit ivm wensen bedrijven). Ik ben op het idee gekomen om de gebruikers interfaces te laten maken in html en die moeten dan kunnen communiceren met de java code. Eventueel via javascript of iets dergelijks. Mijn vraag is of dit mogelijk is (eventueel laad ik alle html via java in een JEditorPane ofzo en ga zelf alle functionaliteit afhandelen) maar zou het ook kunnen vanuit een normale browser?

Maar het zou ook kunnen dat mijn idee toch niet zo praktisch is. Als jullie ideeen hebben dan wil ik ze graag van jullie horen.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

werkt het expertsysteem met servlets?

• Alarmnummer
de core van het systeem kun je zien als een opgevoerde rekenmachine die enkele tekstbestanden/objecten als invoer heeft en een object als uitvoer. Totaal geen visualisatie. Er zitten op dit moment wel views over, maar die zijn eigelijk meer voor mij dan voor eindgebruikers. Er word dus geen gebruik gemaakt van servlets (alhoewel het inderdaad zou kunnen)... noteer het vast even bij de ideeen.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Gebruikers zijn meestal erug stom ..
Als ze zelf de user interface moeten bouwen, maak je het dan niet te ingewikkeld voor diegenen?

Ook vind ik dat de klant nergens zelf hoeft te implementeren, de klant moet enkel alleeen het product krijgen om zijn eigen producten mee te maken en niet om het nog ff af te maken (en dan nog zelf proggen)
Misschien kan je een soort WYSIWYG editor erbij maken

McFraGG de gekste !!

• Alarmnummer
En de klant hoeft niet zijn eigen gebruikers interfaces te maken, daar hebben we ook personeel voor :)

aha.. ik heb hier een stuk gevonden over communicatie tussen html en java (zij doen het dus wel door zelf de html in te laden en dan events af te luisteren.

http://java.sun.com/products/jfc/tsc/articles/tictactoe/index.html

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Servlets of jsp's zijn hier uitermate geschikt voor..

Volgens mij gebeurd dat ook bij die tictactoe applicatie.

Eventueel kun je ook nog rmi (oid, maar rmi is puur java) gaat gebruiken om het geheel ook nog gedistribueerd te maken..

edit:

MMM, die tictactoe is veranderd.
bruikbaar ???????[quote]
Admittedly, a tic-tac-toe game written using dynamic HTML is unlikely to be implemented in the real world, but it was an easy way to illustrate new API in 1.3 that greatly simplifies dynamically updating an HTML document.
[/quote]

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• Alarmnummer
[edit] :( dubbelpost door opera!

• Alarmnummer
servlet zijn toch alleen voor uitvoer? Het gaat mij erom dat ik van html -> java kan en van java ->html. Over jsp weet ik niets, daar zal ik zo even na kijken.

• Alarmnummer
Ik ben nu wat tutorials aan het doorkijken en volgens mij is JSP inderdaad de oplossing. Je kan er zelfs voor kiezen om bij de client helemaal geen jre te installeren alles centraal op een server te zetten.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op maandag 17 december 2001 11:30 schreef Alarmnummer het volgende:
servlet zijn toch alleen voor uitvoer? Het gaat mij erom dat ik van html -> java kan en van java ->html. Over jsp weet ik niets, daar zal ik zo even na kijken.
Is het niet veel eenvoudiger om het icm XML te doen :? Dat is juist daarvoor geschapen, dacht ik zo

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Alarmnummer
XML in combinatie met XSL? geeft HTML dus de java->HTML stap die kan daarmee genomen worden. Maar de HTML->java stap kan niet genomen worden, en JSP die kan beide stappen perfect (als ik de tutorials mag geloven :) )

• Alarmnummer
ik kan met JSP de inference engine aanroepen de how tree als XML terug sturen en daar met XSL elke keer een andere visualisatie aan geven :) en check out mijn home page voor de boom structuur die daarvoor nodig is :)
Pagina: 1