Toon posts:

Velleman K8000 of K8000RS

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al een tijdje op zoek naar een interface kaart waarbij ik via mijn computer elektronische apparatuur kon aansturen.

Nu biedt Velleman (www.velleman.be) 2 kaarten die dit kunnen. De eerste versie de K8000 (http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=9383) biedt alleen output, en de andere versie de K8000RS (http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=338045) biedt tevens input opties (dus sensoren etc.). Deze kaarten moet helaas wel in elkaar gesoldeerd worden omdat ze (volgens mij) als bouwpakket worden geleverd.

Nu is het solderen geen probleem, zij het niet, dat ik totaal geen zin heb :P om het allemaal in elkaar te gaan solderen, en weer in de theorie transistors, diodes, condensatoren, zeners, etc. te duiken. Ik wil dus eigenlijk hetzelfde maar dan als kant-en-klaar plug-en-play product ongeacht het merk van het product.

Heeft iemand ideeen waar ik moet wezen?

Verwijderd

eeeh.....bouwpakket.....gebruiksaanwijzing???

Ze geven je bij ikea toch ook geen kast mee zonder handleiding???

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 11:05 schreef igor het volgende:
eeeh.....bouwpakket.....gebruiksaanwijzing???

Ze geven je bij ikea toch ook geen kast mee zonder handleiding???
Nee maar als je een Geforce2 kaart koopt hoef je toch thuis ook niet alle weerstandjes en diodes erop te gaan solderen ;)

Ik vraag ook duidelijk hierboven dat ik een kant-en-klaar product zoek.

Verwijderd

hihi tja als je te lam bent om er iets aan te doen dan kan je er net zo goed niet aan beginne

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 11:12 schreef Tijn_3d het volgende:
hihi tja als je te lam bent om er iets aan te doen dan kan je er net zo goed niet aan beginne
Wat zijn dit toch voor ontzettend domme opmerkingen :?. Dit is zoiets als "als je te lui bent om een auto totaal in elkaar te zetten moet je ook geen auto gaan kopen".

Ik vraag simpelweg om een stukje kant-en-klare hardware, net zoals je een videokaart/monitor/moederbord in de winkel koopt. Een moederbord hoef je toch ook niet als bouwpakket met losse transistors te kopen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49
Mjah, velleman staat er inderdaad om bekend dat ze alleen maar bouwpakketjes leveren..

Maar je wilt persee een inbouw-kaart hebben om dingen aan te sturen (dus PCI ofzo?)

Ik heb wel een aantal mensen gehoord over zo'n digidoc geval, maar ik denk dat dat ook niet iets is wat jij wilt.. Misschien heeft marmitek nog iets voor je..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 12:05 schreef Twynn het volgende:
Mjah, velleman staat er inderdaad om bekend dat ze alleen maar bouwpakketjes leveren..

Maar je wilt persee een inbouw-kaart hebben om dingen aan te sturen (dus PCI ofzo?)

Ik heb wel een aantal mensen gehoord over zo'n digidoc geval, maar ik denk dat dat ook niet iets is wat jij wilt.. Misschien heeft marmitek nog iets voor je..
Marmitek heb ik inderdaad ook naar gekeken, ik heb totaal geen ervaring met Marmitek maar ik heb wel begrepen dat ze ook extra supplies leveren en dat het allemaal op elkaar aansluit.

Mooiste zou zijn als ik er ook sensors op aan kon sluiten zodat ik niet alleen kan regelen maar ook kan meten :)

Wat betreft die insteekkaart, zoiets zou wel mooi zijn, ik heb het alleen nog niet gezien. Van die 8000 serie weet ik dat ze extern worden gebruikt en worden gekoppeld via de lpt poort.

Ik heb ondertussen al de nodige info aangevraagd bij Marmitek, ik sta overigens gewoon open voor suggesties en/of ervaringen.

Verwijderd

Mijnheer Stok,

Waarom moet je de theorie weer in on even een paar componentjes op een printje te solderen? Mijn (summiere) ervaring met velleman kitjes was solderen en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 12:27 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Mijnheer Stok,

Waarom moet je de theorie weer in on even een paar componentjes op een printje te solderen? Mijn (summiere) ervaring met velleman kitjes was solderen en klaar.
Omdat ik geen ervaring heb met de Velleman kits :) En ik nog uit mijn vroegere herinneringen de perikelen rond compontenten en hun eigenschappen kon herinneren. :P

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:40
Ik heb al vele Velleman kit's gesoldeerd en ik kan je vertellen dat er een duidelijke handleiding bij zit hoe je alle onderdelen kunt herkennen.

:)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Pagina: 1