Oude TV met AV-in

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:35
Ik op de achterkant van een oude TV een zogenaamde AV-in connector zitten(tenminste dat staat boven dat ding). Het is een rondje met een aantal kleine gaatjes erin. Ik wil nu graag de TV-out van m'n geforce op die TV aansluiten. Kan dat? Zijn daar verloop kabeltjes voor te koop?

[ Voor 6% gewijzigd door MrAngry op 31-07-2018 11:06 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 20:13

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Rondje met gaatjes erin klinkt mij in de oren als een SVHS aansluiting. Daarvoor zijn zeker wel verloopstekkertjes.

Grappig trouwens.. de TV-out op de videokaart van m'n pa is juist zo'n rondje met gaatjes. De TV zelf heeft een ingang met van die rode, witte en gele aansluitingen in tulpformaat. Maar die heb ik dus gewoon netjes op elkaar aangesloten zonder problemen (verloopstekkers zaten bij de videokaart).

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Op maandag 17 december 2001 13:59 schreef Varienaja het volgende:
Rondje met gaatjes erin klinkt mij in de oren als een SVHS aansluiting. Daarvoor zijn zeker wel verloopstekkertjes.
Lijkt me sterk dat er op een oude TV een SVHS ingang zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Dat is een DIN plug deze heb ik ook ,deze heeft wel degelijk video en audio in.
Ik heb zelf een kabel gemaakt van scart naar din omdat ik 'm niet zo 1 2 3 in de winkel kon vinden.
Ik gebruik deze nu voor mijn video en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het rondje lijkt idd op een SVHS, maar het is groter, mind you deze TV is tussen de 10 en 15 jaren oud. Het is ook geen 3 of 5 polige DIN die had ik wel herkend....Is het trouwens uberhaupt mogelijk om op een wat oudere TV op je TV-out aan te sluiten of kan de TV het signaal dan gewoon niet aan? Met composite moet ik toch altijd wel een verloopje kunnen maken? desnoods naar coax..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32457

Ok ik heb ff in 10 seconden in paint een _heeeel_ simplistisch tekeningetje maar het is op zich wel herkenbaar, hoop ik. Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/reintjez/tek.GIF
Het linker is dus de plug, het rechter wat er bij staat. Ik heb het ook op mijn 12 jaar oude Aristona (philips) TV, en omdat ik over een maandje mijn Radeon 8500 erop wil aansluiten, ben ik benieuwd (zit btw ook scart op, dus t zou wel moeten lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26952

hoor ik daar scart??????

er zit een scart aansluiting op me teevee
alleen nou vraag ik me af of dat niet alleen sound-in is... ik wou het zooitje nl. op de versterker aansluiten
of zou ik dat op de video moeten doen...
scartsound-out en via Coax gewoon van video naar teevee?

volgens mij klopt er geen drol van wat ik nu vraag of wel :? :D

btw.
topicstarter:
kan je niet naar en gebruiks aanwijzing zoeken op de site van het merk?
of een mailtje sturen misschien dat ze je de handleiding kunnen mailen ???

(kan ik trouwens ook doen maar ik vind het leuker om de boel op te blazen net als bij me oude teevee >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-04 12:24

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

5-polige din stekker,
of:
het ronde gedeelte is de massa
dan 2 voor t geluid en een of 2 voor t beeld
of:
een pin massa-geluid
een pin rechts
een pin links
een pin massa-beeld
een pin beeld

om t maar ff simpel te zeggen..
er zijn trouwens vastwel schemaatjes te krijgen op t net
voor plugjes en verloopjes moet je anders ffies op
www.conrad.nl kijken

of je kan je teevee open maken en zo er achter komen..
suc6

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Bedankt voor alle rep's
Het plaatje dat ergens midden in is gepost is defenitly de aansluiting waar ik het over heb... Hoe heet dat ding eigenlijk? ,Is er ook verloop mogelijk?, Kan je er je videokaart op aansluiten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat is een 5-polige DIN plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32457

Okee, en welke kwaliteit zou beter zijn voor Tv-out: via Scart of DIN... ? Ik heb nog wel een wit/rood/geel (hoe heet dit eigenlijk) tulpstekkertje naar Scart convertje, dus die kan ik wel gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 14:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Theoretisch is SCART beter, vanwege signaalscheiding. Echter, de TV OUT van je videokaart is dusdanig 'slecht' (vergeleken met wat de TV aan kan), dat het geen ruk uitmaakt of je nu DIN of SCART gebruikt.

Ik heb zelf alles op een SCART to TULP connector aangesloten (mono 15 piek, stereo 30 piek). Zelf een UTP kabel gelegd van PC naar TV, en daar zelf de tulp stekkers aangesoldeerd... Waarom UTP kabel? Omdat het onder een plint moet liggen, samen met wat andere kabels...en dan is een 8 aderige kabel (waarvan ik er 6 gebruik, 2 voor video, 4 voor audio) toch beter dan 6 losse kabels :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29945

Das zo'n PS/2-achtig geval (ik zeg niet dat het PS/2 is). Veel kabels die ik heb gezien, hebben _en_ zo'n uitgang, en een tulp-uitgang. Gaat dus prima.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
even een oude gebruiks handleiding van video2000 er bij gepakt het lijkt er opdat je pin 2 en 3 moet hebben voor composite

ingang: uitgang:
pen1 statusspanning
pen2 videosign.1v pen2 videosign. 1vpiekpiek
piekpiek +2..-4db over 75ohm +-2db over 75ohm
pen3massa
pen4/6 audio 0,1...2V imp. 22Kohm
pen4/5 audio 1v bij 1khz imp 1kohm

ben niet verantwoordelijk voor info maar zo staat het er wel

mzzl
Pagina: 1