Nog BeOS users hier ?

Pagina: 1
Acties:

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Hoi,

Zijn er nog tweakers trouw aan het eenige echt fijne besturings systeem? ;)

En wat denken we van Palm? Ik zelf heb weinig vertrouwen in ze, ik denk niet dat een nieuwe BeOS reease door hen gemaakt zal worden :'(

ps. iemand die goede ervaring heeft met BeServed onder XP? weet dat eht een beta is maar het loopt nog niet echt lekker als service hier.

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Ik heb BeOS de afgelopen twee jaar een aantal keer gedownload en er weer afgeknikkerd.. Zo nu en dan had ik ineens weer zin in BeOS, maar door het gebrek aan (goede) software knapte ik er telkens weer op af.
Afgezien van dit gebrek blijft BeOS een uitstekend OS: het stabiel en retesnel. Wat ik altijd nog stiekem hoop is dat het open source gaat, zodat de ontwikkeling verder kan gaan. Ik heb het idee dat Palm alleen de nuttige dingen uit BeOS haalt maar zelf geen plannen met het OS heeft. Jammerz!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:26

Dennahz

Life feels like hell should.

BeoS is een geweoon besturingsysteem die op elke pc kan?

zo ja ff wat vraagjes >:) :

Kan ie gewoon op fat32 ??
Kan ie dualboot met windows 98?
tnx

Twitter

• Platypussy
Op maandag 17 december 2001 12:05 schreef Goten het volgende:
BeoS is een geweoon besturingsysteem die op elke pc kan?

zo ja ff wat vraagjes >:) :

Kan ie gewoon op fat32 ??
Kan ie dualboot met windows 98?
tnx
-ja
-ja (De download versie moet op een partitie met windows, je moet dan BeOS starten vanuit windows, de commerciële versie kan dualboot).

• Dennahz

Dennahz

vet.. en kan ik hem er ook gewoon weer af gooien als ik wil? dus gewoon die map wissen ofzo..

uh.. domme vraag waar kan ik hem downen

Twitter

• Platypussy
Op maandag 17 december 2001 12:13 schreef Goten het volgende:
vet.. en kan ik hem er ook gewoon weer af gooien als ik wil? dus gewoon die map wissen ofzo..

uh.. domme vraag waar kan ik hem downen
Gewoon netjes uninstallen vanuit windows...
Waar te downloaden? Zoeken, lui joch! ;)
ok dan: http://ftp.pcworld.com/pub/system/other/beospe.exe

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

In BeOS Personal Edition kun je een ongebruikt stukkie schijf aanmaken (partitioneren dus) en daar dan het BFS nemen als bestandssysteem ipv fat. Daarop kun je dan BeOS installeren met dezelfde programma waarmee je andere BeOS packages kunt installeren. Dan kun je in de terminal het commando bootman uitvoeren, dan krijg je een wizard die voor jou een bootmenu aanmaakt. Zo maak je dus een dualboot met BeOS en Windows, of andere OS'en. Ditzelfde kan ook in de professional edition.

• Platypussy
Op maandag 17 december 2001 12:17 schreef ppl het volgende:
In BeOS Personal Edition kun je een ongebruikt stukkie schijf aanmaken (partitioneren dus) en daar dan het BFS nemen als bestandssysteem ipv fat. Daarop kun je dan BeOS installeren met dezelfde programma waarmee je andere BeOS packages kunt installeren. Dan kun je in de terminal het commando bootman uitvoeren, dan krijg je een wizard die voor jou een bootmenu aanmaakt. Zo maak je dus een dualboot met BeOS en Windows, of andere OS'en. Ditzelfde kan ook in de professional edition.
Wist niet dan je PE ook kon dualbooten... Bij mij ging -ie altijd enorm jammeren als ik het niet op de eerste partitie installeerde: BeOS wilde simpelweg niet booten. Ook lees je in de docs van Be dat alleen de Pro Edition dual boot kan...

• Dennahz

Dennahz

maar ik kan dus gewoon beos instaleren in windows 98.. en er ook zo weer af gooien.. ? die file die ik boven kan downen bedoel ik :)

Twitter

• Platypussy
Op maandag 17 december 2001 12:25 schreef Goten het volgende:
maar ik kan dus gewoon beos instaleren in windows 98.. en er ook zo weer af gooien.. ? die file die ik boven kan downen bedoel ik :)
Dat heb ik daarboven toch ook al geschreven? Ja!
Veel plezier met BeOS :)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

ik gebruik BeOS voor alles waarvoor het te gebruiken is. En als je even zoekt, is er redelijk wat software voor te krijgen.
Dit is een goede start voor een zoektocht naar software. En zodra ik kan, zal ik helpen met development van nieuwe/bestaande apps. Eerst nog die Kits doorkrijgen :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• A_L
  • Niet online

A_L

hier nog een BeOS user!

ik draai het al tijden naast mijn andere os-en en het bevalt goed. Alleen jammer dat er niet zoveel aandacht meer aan wordt besteed in de media enzo. Wat ook een beetje tegenvalt is de hardware ondersteuning, gelukkig zijn er wel drivertjes voor Geforce-kaarten te vinden, maar 3d-hardware-ondersteuning is er niet bij.

• balk
  • Laatst online: 16-08 11:37
Je moet BeOS installeren op een windows partitie lees ik overal, maar kan ik het ook op een native (BFS) of ext2 partitie installeren? (vanuit linux). Of als dat niet kan moet het op je C: (bwegh) schijf?

het gaat mij om een gratis versie van BeOS

• Grijns
  • Laatst online: 10-05 22:08
Op maandag 17 december 2001 13:33 schreef balk het volgende:
Je moet BeOS installeren op een windows partitie lees ik overal, maar kan ik het ook op een native (BFS) of ext2 partitie installeren? (vanuit linux). Of als dat niet kan moet het op je C: (bwegh) schijf?

het gaat mij om een gratis versie van BeOS
ja BeOS PE is ook op een eigen partitie te installeren. Hoe ? daar zul je ff naar moeten zoeken maar er zijn beos sites die het uitleggen.

als je alleen de file op je fat wil hebben moet deze wel op je eerste partitie dacht ik.

goeie sites:
http://www.bebits.com/
http://www.befaqs.com/
http://www.totallybe.com/
http://news.begroovy.com/
http://www.benews.com/

• Dennahz

Dennahz

hmm.. ik instaleerde BeoS + diskette.. start van diskette op alleen een knipperend _ <-- meer niet..

Twitter

• balk
joho, ik ben nu in BeOS, ziet er allemaal wel leuk uit! even DivX codec opgehaald, Mozilla en ja, het is allemaal wel mooi. Maar erg wennen. :)

ik had eerst ook die cursor, gelukkig had ik nog een bootflop gemaakt (ik ken rawrite.exe inmiddels) voor de zekerheid en die deed het wel.

mooi man

• Dennahz

Dennahz

ik heb alleen een _ <-- :S en met diskette beweerd ie een of andere kernel niet te kunnen laden en zit ik in een opdr8 prompt..

Twitter

Verwijderd

BeOS wil niet draaien op een AMD Athlon XP.....

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 20:22 schreef Markiedam het volgende:
ik weet het....als je dat nu een paar uurtjes eerder gezegd had.... :'(

• ppl
  • Niet online

ppl

Op maandag 17 december 2001 12:19 schreef Platypussy het volgende:

[..]

Wist niet dan je PE ook kon dualbooten... Bij mij ging -ie altijd enorm jammeren als ik het niet op de eerste partitie installeerde: BeOS wilde simpelweg niet booten. Ook lees je in de docs van Be dat alleen de Pro Edition dual boot kan...
Wat je zegt klopt deels. Als je BeOS op een FAT partitie laat staan en niet op z'n eigen BFS partitie zet, dan gaat hij hangen bij het opstarten als je in het bootmenu voor BeOS kiest. De enige manier is dan om, zoals ik al zei, BeOS op zijn eigen partitie met zijn eigen filesystem te installeren (dus een partitie van BFS ipv FAT o.i.d.)
Hoe vindt je allemaal wel op www.betips.com (links zijn al eens gegeven). Kijk anders ook eens in de beos nieuwsgroepn (even zoeken naar "be").

• Dennahz

Dennahz

wel op een duron?

Twitter

• Platypussy
Op maandag 17 december 2001 21:28 schreef Goten het volgende:

[..]

wel op een duron?
Ik denk bijna zeker van wel... De Duron (en de Athlon Tbird) was (waren) er ook al toen BeOS nog in ontwikkeling was. Het lijkt me derhalve erg sterk als er geen ondersteuning voor die processoren is. Uit eigen ervaring kan ik je in elk geval zeggen dat -ie het wel op een PIII doet :)

• balk
Ik ben toch maar weer terug naar linux. Die browsers van BeOS :'(

De standaardbrowser laat T.net niet eens normaal zien en de BeOS versie van Mozilla is erg slecht.

Een heleboel dooie links naar sites en programma's, jammer als je niet echt weet hoe alles werkt. Linux voelt veel robuuster aan en KDE vind ik stukken lekkerder werken. En ook onder BeOS kan ik niet fatsoenlijk DivX kijken, maar ja, wat wil je op een celly366.

toch nog een pluspunt: door BeOS ben ik wel van XP af (partitie gedumpt en een BFS partitie van gemaakt) :P

Verwijderd

Heb hier ook met Beos gewerkt. Alleen wordt nu in mijn nieuwe pc de geluidskaart en de video niet meet goed ondersteund. Krijg alleen een zwart-wit beeld.

Dus doe ik niet veel meer met Beos. Wel jammer. Het is een goed werkend OS. Alleen weinig hardware ondersteuning en niet veel software.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:03 schreef Platypussy het volgende:
Ik heb BeOS de afgelopen twee jaar een aantal keer gedownload en er weer afgeknikkerd.. Zo nu en dan had ik ineens weer zin in BeOS, maar door het gebrek aan (goede) software knapte ik er telkens weer op af.
Afgezien van dit gebrek blijft BeOS een uitstekend OS: het stabiel en retesnel.
Zonde is dat, hè. :'( Ik kan met BeOS op mijn Pentium II-350 zonder moeite tien mp3's en een filmpje ermee afspelen. :9 Niet nuttig, maar probeer zoiets maar onder met Windows. >:) Waarvoor gebruiken jullie BeOS eigenlijk?
StarOffice is niet slecht (zeker omdat het ook niks kost), maar wil niet echt wennen. Ik heb verder nog geen applicaties gezien die geen betere variant kent onder Windows.
Op maandag 17 december 2001 21:23 schreef ppl het volgende:
Hoe vindt je allemaal wel op www.betips.com (links zijn al eens gegeven)
Mooi linkje hoor: betips.com - Domain For Sale.
... :D
Het juiste linkje is: BeBits

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 18 december 2001 03:17 schreef Yiu het volgende:

[..]

Mooi linkje hoor: betips.com - Domain For Sale.
... :D
Het juiste linkje is: BeBits
Nee. Het juiste linkje is: BeTips.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik heb een aardig poosje BeOS gedraait, vond het een erg goed systeem, alleen door de lage pucliciteit en ondersteuning ben ik uiteindelijk toch terug gegaan naar linux...

ps, voor de mensen die BeOS relaxed vinden, probeer QNX eens! Is ook erg lache en heeft een onwijs mooie GUI (photon microgui, is zo klein, dat het gehele systeem inc. gui op 1 diskette past! :))...

Enne, als je wil lache moet je windows eens installeren, ook een best geinig OS, beetje jammer dat het zo instabiel als de pest is en dat het doet alsof je een klein kind ben met die vragen of je het wel zeker weet enzo, hahahaha |:(
(j/k)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Dennahz

Dennahz

hmm.. als jullie toch allemaal BeOS gebruiken weten jullie dan ook hoe ik chello in stel?? :?

Twitter

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

BeOSSSSS! >:) })

Be Roeleerd! :)

Ik heb geupgrade laatst en nu werkt ie nog leuker! })

Ik ben begonnen met Release 4.0 en zit nu momenteel bij Release 5.5 ... }) >:)

BeOS roeleerd!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op vrijdag 21 december 2001 16:52 schreef zwahiel het volgende:

Ik ben begonnen met Release 4.0 en zit nu momenteel bij Release 5.5 ... }) >:)
Oh, das knap, kan je even vertellen waar die te krijgen is? :) Ik zit namelijk erg hard te wachten op BONE en hardwarematige OpenGL
BeOS roeleerd!
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden :P

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025
solution: www.s82.nl btw :)

Human Bobby

Pagina: 1