Toon posts:

Schiet de voeding tekort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met het programma'tje MBProbe kun je, zoals velen zullen weten, o.a. de waardes van je voeding uitlezen in Windows.
3 waardes worden door MBProbe als kritisch gezien:

+3,3v = 1,52

-5v = 0,68

-12v = 1,95

De '+5v' en de rest zijn wel goed.

Ik heb nu een 300 watter. Ben ik aan een grotere voeding toe? :'(

Verwijderd

Als die waardes klopten zou je voeding het voor geen meter doen lijkt me, kan je die waardes niet in je bios bekijken?

Verwijderd

Topicstarter
In m'n bios kan ik ook allerlei waarde's uitlezen, maar niet de '-5v' en de '-12v'. (De '+5v' en '+12v' wel, die zijn goed.)

De '+3,3v' waarde kan ik ook niet terug vinden in het bios, maar ik vermoed dat dit in het bios aangeduid wordt als 'AGP-voltage'. De waarde komt namelijk overeen met de '3,3v' waarde in MBPprobe: 1,52v.

Wat is eigenlijk een normale waarde voor de '-5v' en '-12v'?

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
mbprobe klopt sowieso van geen kanten, download mbm eens en kijk dan nog eens want als je zulke lage waardes zou hebben start je computer nooit van zijn leven op.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:25
Op maandag 17 december 2001 11:00 schreef maddog_rvo het volgende:
mbprobe klopt sowieso van geen kanten, download mbm eens en kijk dan nog eens want als je zulke lage waardes zou hebben start je computer nooit van zijn leven op.
Idd, de meeste componenten kunnen +/- 5% hebben. Maar als het meer dan dat afwijkt, doet je bak het gewoon niet meer.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49
Sowieso zijn de -5V en de -12V niet van belang.. Op een modern bordje worden die alleen gebruikt op de seriele/paralelle poort, niet op het mobo zelf!)

En bij mijn weten wordt het AGP/memory voltage gewoon van de 5V gemaakt op je mobo.. (de 3.3V van je voeding kan niet eens zo heel veel leveren!)

Dus als je systeem gewoon stabiel blijft draaien, is er niet zoveel aan de hand.. (het wordt pas erg als de spanningen echt heel veel hoger zijn als ze moeten zijn.. Dan kunnen er dingen gaan doorbranden!)
Pagina: 1