Router & FTP server in netwerk ???

Pagina: 1
Acties:

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik wil een ftp server draaien op me pc net als vroeger toen ik nog geen router had maar....

Ik krijg geen connectie vanaf de buiten wereld, in de search gelezen dat je port 21 moet mappen dat heb ik gedaan maar ik kan nog steeds niet op die ftp server komen.

Je ziet dat de server online gaat op het interne ip 192.168.1.178 op port 21 je kan in het netwerk ook gewoon ftp'en van pc naar pc...maar iemand anders kan er niet op komen...

Router NGB800 sohoware gewone 4 poorts switch met een poort naar het kabelmodem.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
heb je de ROUTER wel ingesteld om poort 21 door te mappen naar je interne netwerk ip?
heb je em op tcp staan, heb je poortmappen zoizo wel aanstaan?

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 22:31
Op maandag 17 december 2001 18:46 schreef -OverSoft- het volgende:
heb je de ROUTER wel ingesteld om poort 21 door te mappen naar je interne netwerk ip?
heb je em op tcp staan, heb je poortmappen zoizo wel aanstaan?
Zoals OverSoft al zegt, in je router moet je wel voor jouw server poort 21 doorsturen. Dus je moet alle ftp requests op jou IP (vanaf inet) forwarden naar het ip van je server. Dit gaat dan uiteraard door het forwarden van poort 21.
Ik heb zelf ook een router maar het werkt geweldig hoor. Eventueel zou je er voor kunnen kiezen om je ftp-server te kunnen 'exposen' voor het inet. Let dan wel op dat je je server beter beveiligd.

suc6