Toon posts:

Video cd's zijn schokkerig op DVD-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met mijn Radeon 64MB DDR vivo beelden opneem van mijn camera (niet digitaal) en die vervolgens in Ulead Video Studio 5.0 bewerk en opsla als mpg voor een videocd en ze vervolgens met Nero als Videocd brand dan gaan de beelden schokkerig op mijn tv.
Maar als ik een DVD rip en die brand als Videocd gaat het PRIMA!!!

Iemand bekend met dit programma en misschien iemand die tips heeft hoe ik het voor elkaar kan krijgen?

Ik heb diverse instellingen geprobeerd,, van op lage kwaliteit opnemen tot op DVD kwaliteit opnemen..

Hopelijk heeft iemand een tip of een oplossing... Ik heb veel filmpjes die ik graag op VCD zou zetten..

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ervaring met Video cd's ?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

mischien maak je per ongeluk NTSC (maw 30fps) cd's van je videocamera?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 13:07
Op maandag 17 december 2001 19:43 schreef Acid_Burn het volgende:
mischien maak je per ongeluk NTSC (maw 30fps) cd's van je videocamera?
Dat maakt dus geen flikker uit.
Kan je ook nog niet helpen helaas, probeer zelf ook uit te vogelen hoe ik werkzame VCD's krijg.

no comment

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

als je dvd speler geen ntsc ondersteund maakt dat dus wel een flikker uit...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 14:21 schreef Martinus het volgende:

[..]

Dat maakt dus geen flikker uit.
Kan je ook nog niet helpen helaas, probeer zelf ook uit te vogelen hoe ik werkzame VCD's krijg.
Dat is het inderdaad niet nee.

Ik krijg wel werkzame VCD'S.. Alleen toch wat schokkerig... Net of er robotjes door het scherm lopen ofzo.. ;)

Ik zal nog eens wat proberen met die instellingen.. Kijken of ik in een nog lagere kwaliteit kan opnemen.. En dat dan nog kunnen gebruiken voor VCD..

Weet iemand trouwens misschien ook wat voor resolutie VCD gebruikt? En hoeveel FPS? Ik kan geloof ik ook de instellingen op custom zetten.. Dan probeer ik gewoon in die instellingen op te nemen..

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

voor videocd is er een standaard :).. is wel handig als je die gebruikt. Aangezien je dit niet weet kan het zijn dat je een te hoge bitrate gebruikt waardoor je dvd speler het niet kan bijbenen.

Ik zal ff zoeken voor de juiste bitrates
[edit]
VideoCD resolution is in PAL format 352 x 288 pixels with 25 frames/second. In NTSC format it is 352 x 240 pixels with 29,97 frames/second (except in NTSC film format, where the framerate is 23,976 frames/second.

Audio is encoded with bitrate of 224 kbit/sec in MPEG-1 Layer2 format (in both PAL and NTSC versions). Video is encoded with bitrate of 1150 kbit/sec.
meer info op
http://www.afterdawn.com/glossary/terms/vcd.cfm
ik hoop dat je er wat aan hebt :)

[edit2]
loopt je video wel goed direct na je capture, dus voordat je je videocd maakt, anders capture je mischien op de verkeerde framerate..

Verwijderd

lijkt op dropped frames. ???
probeer eens met andere capture software.
van ulead is wel goed (en adobe)
die ati software om te capturen vind ik maar brak :r
Pagina: 1