Toon posts:

Welke van de 2 19" wordt het?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga me voor de kerst ff een nieuwe monitor sjoppen. Ik weet echter nog niet welke het gaat worden.... ik twijfel heel sterk tussen de 2 volgende bakken:

19" Samsung Samtron 96P 95kHz
19" Ilyama S900MT1 95kHz

Aangezien ze hetzelfde kosten wil ik voor de beste gaan. Vooral scherp beeld is belangrijk.... wie o wie..?

Verwijderd

Zet alle specs langs elkaar, en maak dan je keuze.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Loop daarna naar een winkel die beide monitoren verkoopt en kijk welke je het er leukste/beste uit vind zien !

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Je kunt ze het bezt ook nog eens in de winkel goed bekijken, vraag of ze even op een bepaalde resolutie mogen draaien, dan kun je het met je eigen ogen bekijken, want daar zijn ze uiteindelijk voor bedoeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Op de specs gebaseerd kan ik geen keuze maken, ze liggen te dicht bijelkaar...

Verwijderd

Als de specs gelijk zijn is het persoonlijke voorkeur. Daar kunnen wij je niet mee helpen. Dat moet je zelf bepalen.

Verwijderd

Topicstarter
In de winkel bekijken gaat niet lukken. Het zaakje waar ik altijd koop levert alleen dichte dozen.... (ps het is niet illegaal daar ofzow :)). Ennuhh mijn kaartje (GF2MX) is niet de ideaalste kaart om op te beoordelen...

Ruilen is wel een optie (denk ik), maareuhh ik maak liever direct de goede keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 09:27 schreef HlpDsK het volgende:
Als de specs gelijk zijn is het persoonlijke voorkeur. Daar kunnen wij je niet mee helpen. Dat moet je zelf bepalen.
Toch wel: wie weet zijn er hier mensen met ervaring betreffende deze 2 monitoren... zowel goede als slechte!

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op maandag 17 december 2001 09:20 schreef Dee-ehn het volgende:
Ik ga me voor de kerst ff een nieuwe monitor sjoppen. Ik weet echter nog niet welke het gaat worden.... ik twijfel heel sterk tussen de 2 volgende bakken:

19" Samsung Samtron 96P 95kHz
19" Ilyama S900MT1 95kHz

Aangezien ze hetzelfde kosten wil ik voor de beste gaan. Vooral scherp beeld is belangrijk.... wie o wie..?
Heb hier een 17" samsung staan, en een 19"Iiyama, allebei heel best beeld, het menu voor instellingen van de samsung is makkelijker, maar ja, da's persoonlijk...het zijn beide geen diamontron schermen dus geen hinderlijke lijnen op 1/3 en 2/3 van je scherm....gewoon ff gaan kijken bij een dealer!

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Op maandag 17 december 2001 09:28 schreef Dee-ehn het volgende:

[..]

Toch wel: wie weet zijn er hier mensen met ervaring betreffende deze 2 monitoren... zowel goede als slechte!
Ik vind dat je daar gelijk in hebt :)

Ik zou persoonlijk voor de Ilyama gaan.

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een 19" monitor, beetje op het gezocht wat goede recenties zijn kwam ik op het volgende:

Er staat een 19" Monitor test op Computer!Totaal in het december blad en ook op de website van het blad. De modellen die jij noemt worden (helaas) niet getest, echter wel 15 anderen. Waarbij de ADI - G910 het beste uit de test komt (Heef iemand deze monitor? Ben wel benieuwd naar ervaringen).

En op CNet - Hardware staat een top5 van 19" inch monitoren. Vreemd dat daar een monitor hoog staat (de Samsung SyncMaster 955DF) terwijl die bij de test van Computer!Totaal een slecht cijfer krijgt. :?

Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Op maandag 17 december 2001 09:28 schreef Dee-ehn het volgende:
In de winkel bekijken gaat niet lukken. Het zaakje waar ik altijd koop levert alleen dichte dozen.... (ps het is niet illegaal daar ofzow :)). Ennuhh mijn kaartje (GF2MX) is niet de ideaalste kaart om op te beoordelen...

Ruilen is wel een optie (denk ik), maareuhh ik maak liever direct de goede keuze.
Ga dan eerst naar winkels waar ze wel uitgestald staan, kijken kost niets (meestal..).

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou geen winkel weten waar ze uitgestalt staan.... Dixons heeft ze vast niet en de rest zijn allemaal studentenwinkeltjes of niet Liyama/Samsung dealers..

Ik heb net mijn winkeltje gemaild en kreeg als antwoord dat de Samsung beter is....

Verwijderd

Aan degene die dit topic gestart heeft (en eventuele anderen die een monitor willen gaan kopen):

Vriend, kijk i.p.v. naar een nieuwe monitor ook eens bij "Vraag en Aanbod" en kijk dan vooral naar een Eizo monitor, dit zijn gewoon de beste. Toevallig staat er nu 1 bij, is ook nog 19", bel die gozer gewoon eens op. Dan heb je een veel betere monitor dan een Philips of een Iiyama.

Groeten

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:33

Metten

ik hou het graag simpel

En hoe zit het met de garantie? De iiyama heeft geloof ik 3 jaar on-site, das opzich wel prettig :Y)

Verwijderd

Eizo geeft ook 3 jaar on site garantie, niet dat je die nodig hebt, want wat die japanners maken is echt perfect!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

Ik heb zelf de IIyama en ik moet zeggen prima monitor, maar ik denk dat het niet veel zal uitmaken kwa kwaliteit met die Samsung. Maar je zal je er zo wie zo geen deuk aan vallen. (is dit goed nederlands??) Afin een monitor is een persoonlijke keuze. Maar de IIyama is gewoon een goede monitor (vind ik :+)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, mijn pa is in het bezit van een budget-Liyama monitor (een 17" van een dik jaar oud) waarvan in de kwaliteit niet geweldig vind. En dat ligt niet aan zijn VGA.

Darentegen heb ik ook eerder budget-Samsung (Samtron serie) mogen aanschouwen (goedkoper dan Liyama) met een haarscherp beeld. Daarom ging ik in eerste instantie voor de Samsung.

Alleen vraag ik me toch dan af waarom er relatief weinig mensen voor Samsung kiezen en veel voor Liyama... naamsbekendheid?
Pagina: 1