Multimedia bak. Wat erin?

Pagina: 1
Acties:

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
Ik ben toch niet helamaal tevreden met mn losse DVD speler, alhoewel hij ook MP3's en SVCD's speelt.
Toen dacht ik als ik zelf nou eens een mini-puter maak (er zijn hierover wel eens posts geweest, kan ze alleen niet vinden), in een 1u hoge kast (past lekker bij mn stereo & tv). Wat moet er dan in (bv. een VIA C3 met passieve koeler), een G450 Matrox kaart voor aansluiting op TV. Een Live! 5.1. Maar wat nog meer? (eis: niet teveel herrie).
Welk OS (Snel opstarten!)
Welk MB/hd?
Hoe kan ik er voor zorgen dat als ik er een cd ingooi (divx, mp3, wma, audio, dvd, vcd, etc etc etc) deze automatisch begint te spelen???
Iemand enig id?

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 20:02
Probeer windows 98 of Me
Installeer PowerDVD die start DVD automatisch op.
Bij Creative geluidskaart zit software bij genaamd :?
maar daar kun je instellen wat er opgestart moet worden voor elk soort cd. :)

Verwijderd

Hmm, nou ik zou in ieder geval boven de 700 MHz gaan zitten als je softwarematig gaat mpeg decoden. Een mpeg decoder kaartje is denk ik teveel van het goede.

En hoe wou je trouwens een Matrox G450 en een SBLive! in een 1u component krijgen? De kreet hardware betekent over het algemeen dat je het niet moet buigen ;)

Ook een grote koeler gaat er niet in op zo'n manier...

Als OS zou ik win2k of winXP doen.

Automatisch cd'tjes opstarten moet ook wel lukken, zie de reply van Ossi.

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
inderdaad.... die kaarten in een 1u krijgen is iets wat ik lichtelijk over het hoofd gezien heb....

Verwijderd

Pak dan gewoon een microATX kassie. Zwart spuiten (of wat dan ook) en gewoon wegzetten. :P