Toon posts:

welke linux??

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
welke linux kan ik nou het beste nemen??
red hat linux 7.2 normaal of prof??
ik kan geen andere linuxxen vinden??
misschien weet iemand anders nog beter linuxxen??
welke linux gebruik jij trouwens?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik gebruik zelf met volle tevredenheid Suse 7.1. Suse Linux is een distributie met zeer veel extra's en is zeker op de wat nieuwere pc's zeer eenvoudig te instaleren (zowel van CD als DVD). :7

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
zou iedereen willen bijschrijven waar je het kunt downen :)

Verwijderd

Topicstarter
of kopen

Verwijderd

Welkom op GoT :)

Kijk daar hebben we nou zelfs een speciaal forum voor :)
Daar kun je al je vragen over Linux, en andere Operating Systems kwijt.

Non-Windows Operating Systems

Lees vooral even de bovenste twee topics: de FAQ's

[topic=163843/1/50]
[topic=319439/1/50]

Dan kunnen we het forum voor iedereen zo prettig mogelijk maken.

Veel plezier op GoT verder :)

Edit:_______________________________________

op www.linuxiso.org kun je de gratis Linux distrubuties vinden :)

Verwijderd

Voor de Linux n00b:
www.redhat.com
www.linux-mandrake.com
Voor de ervaren Linux gebruiker:
www.slackware.com
www.debian.org
Voor meer keuze:
www.linuxiso.org
Succes :)
PS Van SuSE is geen installeerbare iso-image te downloaden, wel een niet te installeren Live-eval versie die van cd draait. Aanschaffen SuSE kost ongeveer 120,= (gulden) , krijg je veel cd's en boeken voor, ook wel een aanrader voor de beginner !

Verwijderd

Ooh dat maakt nix uit. smaken verschillen.
Je moet gewoon's ff een paar downen en proberen.
De kernel is eingelijk Linux en daarom heen kan je X draaien en een paar andere applicatie's. etc.etc.
Dus echt een distro maakt niks uit voor welke je kiest.
je kunt ze zelf naar je persoonlijke smaak maken.

Suc6 met je keuze.

Ik zelf vind slackware en mandrake en redhat wel lekker.
Suse en Debian heb ik nog niet echt geprobeerd, FreeBSD vind ik ook wel lekker maar dat is geen Linux.
Bye.

Verwijderd

Topicstarter
welke is het snelst en het best voor quake3, want ik heb kabel, maar ik zit bij dat kut zeelandnet, dan mag ik maar 5000 mb downen |:(

Verwijderd

Mandrake schijnt nogal veel zut te installeren waardoor je systeem trager wordt. Neem RedHat. Je kunt via
http://tienpiek.net/index.php
http://www.munnikes.nl/cd/
voordelig een cd'tje met Linux aanschaffen.
NL mirror met de goede RedHat 7.2 ISO's:
disk1
disk2

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Suse is (helaas) niet te downloaden :( maar wel te koop bij ons in bijna alle boekhandels, de betere pc-zaken die ook nog e.e.a. aan soft-ware hebben. In diverse computerbladen staan wel advertenties van internetwinkels die meerdere distro's verkopen. Het moet dus wel te vinden zijn. Kijk anders ook eens rond in je kennissenkring en breng een bezoek aan http://linux.pagina.nl . Daar vind je o.a. een heel overzicht van distro's, howto's en nog veel meer. 8-)

Wanbeleid is ook beleid.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Veel distro's zijn gebaseerd op Debian. (SuSE, Ximian, Caldera, etc.)
Je moet voor jezelf op een rijtje zetten wat je ermee wilt doen. Caldera is geweldig, maar dan met name voor professionele toepassingen. Voor het betere fröbelwerk is Madrake interessant, voor all round SuSE, hoewel die een afwijkende directory-structuur heeft.

Heb je een breedband internetverbinding, kan ik Debian aanraden. De apt-get utility om paketten binnen te sleuren en/of te updaten is onovertroffen en scheelt heel wat ge-etter met dependencies, zoals met name bij RedHat het geval is.

Kortom: bepaal wat je wilt, wat je hebt en wat je kunt en kies dan pas welke smaak Linux je wilt gaan draaien.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• ProGo
  • Laatst online: 22:20
Op maandag 17 december 2001 09:06 schreef the_kreator het volgende:
welke is het snelst en het best voor quake3, want ik heb kabel, maar ik zit bij dat kut zeelandnet, dan mag ik maar 5000 mb downen |:(
Zeur niet, ik zit bij rendo de kooi en ik mag maar 300mb downen!!!

Ontopic:
Ik vindt zelf RedHat en Mandrake wel fijn, lekker makkelijk om mee te beginnen. Vooral mandrake in simpel, zelfs mij oma kan dat nog installeren. :7

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik weet niet of de delegatie NOS mods het er mee eens is maar deze gaat echt naar [forum=23] toe.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 09:12 schreef The_Jester het volgende:
Suse gebaseerd op Debian???

• balk
  • Laatst online: 20:19
Op maandag 17 december 2001 09:12 schreef The_Jester het volgende:
?? /onzin
...

Heb je een breedband internetverbinding, kan ik Debian aanraden. De apt-get utility om paketten binnen te sleuren en/of te updaten is onovertroffen en scheelt heel wat ge-etter met dependencies, zoals met name bij RedHat het geval is.
Debian is juist geschikt voor narrowband internet, omdat de ftp-install de voorkeur geniet. Dan download je alleen wat je echt nodi hebt.

Lees de FAQ hierboven eens even en daar worden al jouw vragen van dit moment beantwoord.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 09:16 schreef IceStorm het volgende:
Ik weet niet of de delegatie NOS mods het er mee eens is maar deze gaat echt naar [forum=23] toe.
Nee, helaas niet ;)

We hebben in [forum=23] een speciale FAQ: [topic=163843]
Daar staat precies in uitgelegd welke distro je het beste kan pakken.
Mocht je het daar niet ui op kunnen maken, dan staat er een link in naar het zogenaamde "welke distro moet ik nemen" draadje.
Als je na het lezen van dat draadje nog niet hebt kunnen beslissen, dan kun je je vragen stellen in dat draadje.

We doen dit, zodat NOS niet overpoeld wordt met vragen die bijna dagelijks aan de orde komen.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.