Toon posts:

coolers CPU en gfx-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb reeds enige tijd lockups van m'n computer in zowat elk M$ besturingssysteem dat er is... van win95 tot winXP.
Nu had ik voorheen gekeken OF de fans draaiden, nu "gevoeld" of ze lucht zogen en dan wel bliezen VAN de chip af dan wel naar de chip TOE.
Beide fans halen de hete lucht bij de chip weg. Ze blazen dus allebei de kast IN.
Nu meen ik me te herinneren dat het (hoewel stoffiger) beter (lees: koeler) is om hem koude lucht op de CPU te laten blazen.
Zouden de lockups/freezes het gevolg kunnen zijn van een oververhitte CPU of gfx-kaart? (Ik heb een ASUS TNT2 TVR 3800 Deluxe AGP kaart met 32 MB)

bvd,

Maestr0

Verwijderd

kijk eens met mbm ofzo wat de temp is (als je mobo dat ondersteund)

Verwijderd

Verdere specs van je systeem?

Heb je de mobo driver geinstalled?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:39
Op maandag 17 december 2001 09:04 schreef LAuWe het volgende:
kijk eens met mbm ofzo wat de temp is (als je mobo dat ondersteund)
offtopic:
He ik heb een kijkje genomen op je site en daar bleek directory viewing aan te staan. Nou heb ik betagame ff gedownload. Ik heb deze ook ff gespeeld en ik kwam direct achter een bugje. Wanneer je een heuveltje probeer op te lopen dan ga je door de heuvel heen. Nog een aanmerkingen: kun je de loopsnelheid niet verhogen.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ja, mobo is ASUS P2B-F met hardware monitoring. 256 MB aan DIMMetjes. SBLive 1024 kaartje.
Nu crashte m'n computer zoeven weer, ik snel voelen, de lucht die uit m'n gfx-kaart geblazen werd was (veel) warmer dan die uit de CPU.... zou ik misschien een andere fan erop moeten zetten? Ik was/ben van plan om die TNT2 in te wisselen voor een GTS kaartje, maar eerst maar m'n winstuitkering afwachten :)
Oh, en de gfx-kaart is niet overgeklokt. Ik heb een tijd geleden een RAM-checker gedownload en geprobeerd (onder DOS) en die vond in het geheel niets mis met m'n geheugen, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.
Van alle apparatuur heb ik de nieuwste drivers en firmware geinstalleerd, zo ook m'n BIOS.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 09:20 schreef klaasbram het volgende:

[..]

offtopic:
He ik heb een kijkje genomen op je site en daar bleek directory viewing aan te staan. Nou heb ik betagame ff gedownload. Ik heb deze ook ff gespeeld en ik kwam direct achter een bugje. Wanneer je een heuveltje probeer op te lopen dan ga je door de heuvel heen. Nog een aanmerkingen: kun je de loopsnelheid niet verhogen.
[offtopic-reply]
hehe, een beetje in mijn mappen rondneuzen en beta's van mijn games downloaden he ;)
aan die bug heb ik nog niet gewerkt, er staan er btw 2, dus ik weet niet welke van de 2 je getest hebt, maar ze zijn allebei nog lang van af 8-)
[/offtopic-reply]
[on-topic] als de koelers zuigen en niet op de chip blazen kan het geen kwaad om ze om te draaien, dan zouden ze beter moeten koelen
[/on-topic]

Verwijderd

Heb je nu wel of geen chipset drivers geinstalleerd? Want dat levert vaak een brak systeem op. Kijk b.v. naar VIA-based systemen: Zonder 4-1 drivers doen ze het vaak maar half. Dit kan echt wonderen doen!

Als je mobo monitoring heeft: Wat is je CPU temp (EN wat is je CPU voor type eigenlijk?)

Ik geloof niet dat je een warmteprobleem hebt hoor... Ruikt naar drivers!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 13:47 schreef --EasY-- het volgende:
Heb je nu wel of geen chipset drivers geinstalleerd? Want dat levert vaak een brak systeem op. Kijk b.v. naar VIA-based systemen: Zonder 4-1 drivers doen ze het vaak maar half. Dit kan echt wonderen doen!

Als je mobo monitoring heeft: Wat is je CPU temp (EN wat is je CPU voor type eigenlijk?)

Ik geloof niet dat je een warmteprobleem hebt hoor... Ruikt naar drivers!
jah, kon inderdaad wel gelijk hebben ja

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 09:43 schreef Maestr0 het volgende:
sorry, ja, mobo is ASUS P2B-F met hardware monitoring. 256 MB aan DIMMetjes. SBLive 1024 kaartje.
Nu crashte m'n computer zoeven weer, ik snel voelen, de lucht die uit m'n gfx-kaart geblazen werd was (veel) warmer dan die uit de CPU.... zou ik misschien een andere fan erop moeten zetten? Ik was/ben van plan om die TNT2 in te wisselen voor een GTS kaartje, maar eerst maar m'n winstuitkering afwachten :)
Oh, en de gfx-kaart is niet overgeklokt. Ik heb een tijd geleden een RAM-checker gedownload en geprobeerd (onder DOS) en die vond in het geheel niets mis met m'n geheugen, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.
Van alle apparatuur heb ik de nieuwste drivers en firmware geinstalleerd, zo ook m'n BIOS.
heb zelf een TNT2Ultra (nu op 150/183) met enkel passieve koeling (enkel heatsink dus, geen ventilator), niks op de RAM-modules, met er vlak naast een SB PCI 128, en die heeft geen last van oververhitting

ik denk dus dat jij misschien wel is met een ander probleempje zit, mobo-drivers ofzo beetje brak ?

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, mobo-drivers.... standaard spul denk ik. XP hiero.

Ik heb dus een ASUS P2B-F met Cel 466 erop.
Hardware monitor is aanwezig, doch niet voor de temperatuur van m'n CPU, slechts het voltage en moederbord temperatuur.

Nooit gedacht aan dat er ook updates waren voor m'n mobo chipset (is trouwens Intel 440 BX)... op de asus site heb *ik* ze in elk geval niet gezien.

Bedankt voor de hulp jongens, ik heb weer een doel.
Pagina: 1