Toon posts:

trying to recover allocation unit bij format?erg?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze vraag ook al gepost onder de problemen met de oude hd 850mb als slave te zetten..geen crosspost..alleen ff een new post want ik denk niet da iemand da nog leest :)
wat is het nu precies en gaat dit nog goed komen..hij staat al 35 minuten te blazen hier en dus bezig met "trying to recover allocation unit"
wie legt me is uit wat het en of het schadelijk is.
schijf nog redbaar ?
groet maar weer

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-04 07:16

scorpionv

This space for rent

Dat is een bad sector op je schijf , die bekijkt format oftie wel echt bad is. If not, dan gebruikt hij hem weer gewoon. Maar omdat hij al tijden bezig is volgens jou, zal het wel een echte zijn. Schadelijk is het niet iig. Het is natuurlijk wel schadelijk dat je een bad sector hebt, is meestal het begin van het einde van de schijf. Backuppen dus!

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus al aan het formatten........en dan komt ie met die melding......en hij loopt nog steeds...maare anyway
disk werkte vlekkeloos in een oud p75 systeem tot gisteren met win95 dr op...dus hoe kan er dan errors op zitten ?
hij is nu op unit 24,672 hoeveel kan ik er verwachten op
een 850 mb of verschilt dat ook per hd en filemethode ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Trying to recover allocation unit: er zitten bad sectors op de schijf.

Schadelijk is het niet, als het er niet teveel worden... De schijf is wel te redden, als het goed is doet ie het gewoon na de format. Alleen ben je dan waarschijnlijk een X aantal kilo- of megabytes kwijt aan bad sectors.

Heeft ie unit 1 t/m 24.000 al geprobeerd te recoveren? volgens mij mag je dan de schijf wel weggooien :) Als'ie al 35 minuten bezig is... dan vrees ik het ergste (onwijs veel bad sectors -> crash?) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 08:58 schreef limoentje het volgende:
Trying to recover allocation unit: er zitten bad sectors op de schijf.

Schadelijk is het niet, als het er niet teveel worden... De schijf is wel te redden, als het goed is doet ie het gewoon na de format. Alleen ben je dan waarschijnlijk een X aantal kilo- of megabytes kwijt aan bad sectors.

Heeft ie unit 1 t/m 24.000 al geprobeerd te recoveren? volgens mij mag je dan de schijf wel weggooien :) Als'ie al 35 minuten bezig is... dan vrees ik het ergste (onwijs veel bad sectors -> crash?) ...
juist.......kan ik stoppen en het onder windows proberen ?
format bedoel ik..pc uitzetten ? of ctrl alt del?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

elke bad sector die op deze wijze 'gevonden' wordt, zal straks niet meer gebruikt worden, dus als ie na twee dagen formatteren weer aanspreekbaar is dan kan je hem redelijk veilig gebruiken.

de pest is helaas dat dit een verschijnsel is van naderend overlijden....de betrouwbaarheid zal vanaf nu met sprongen achteruitgaan !!!

ik zou zeggen scoor een andere HD of anders een goed boek om de tijd mee door te komen..

en windows stoppen om dit te onderbreken is net zo schadelijk als gewoon stoppen, sluit eerst al je appjes zodat je geen data verliest en omdat deze schijf toch nog niet gebruikt wordt en zowiezo al leeg is raak je van deze disk niks kwijt.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=352717/1/25]

Daar verdergaan aub.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.