[CM] aantal mhz zoals bij de oude 486jes

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Ik heb zon ding die ze altijd op de 486en hadden zon blokje die je aantal mhz weergeeft. heb ik even een paar draadjes aangesoldeert, en nu werkt hij...

maar, het instellen van het aantal mhz is nog al moeilijk met die jumpers :) ik heb bijna een cijfertje voor elkaar maar kom er niet uit...

weet iemand of hier een guide voor is ofzo ergens? kon namenlijk niks vinden, een weet ook niet hoe je zon kreng noemt hehe

bvd voor de hulp!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Kheb er nog nooit eeen guide over gezien,sorry.
Ik heb hiero ook nog zo'n ding liggen,achter op dat pcb'tje zitten allemaal jumpers.
Daarmee kan ik denk ik de cijfers instellen.
Alleen ik weet niet hoeveel stroom erop moet :(

Good luck !

Verwijderd

post es wat foto's

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Een guide heb ik niet, maar volgens mij heetten die dingen led displays (zo staan ze geloof ik in de conrad catalogus). Volgens mij zat er in een oude 386 van mij (helaas al weggedaan) zo'n displaytje wat je gewoon per pinnetje kon aansturen, aan of uit en zo alles op het schermpje kon krijgen. Niks geen jumpertjes. Misschien dat je zo'n ding ook nog ergens kan krijgen, werkt denk ik eenvoudiger.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

edit : nix , was onzin

4015Wp west (Dordrecht)

• marijn
  • Laatst online: 14-07 15:59
Ik had hier altijd nog zo'n guide liggen ik zal eens even zoeken in m'n kast.

Verwijderd

ik heb er hier 1 voor me, je moet er gewoon wat spanning op zetten en dan wat met de jumpertjes expirimenteren, met elk jumpertje kun je een streepie van een cijfer aan en uit zetten

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

jep.. meeste hebben 2 sets jumpers, 1 set voor wat ie in turbo mode weergeeft, en 1 set voor wat ie in 'normal' mode weergeeft...
maar idd, gewoon voeding op en prikken maar...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

jammer dat er geen displays te vinden zijn met 3 volledige cijfers.. :( maar ja das ook logisch want een 486 heb nooit sneller gelopen als 150mhz :?

• breinonline

breinonline

Hum... langzamer zelfs dacht ik.
Maar die dingen heb ik in de papieren catalogus van conrad gezien. Kosten niet zo heel veel dacht ik. Kan het online nu ff niet vinden, maar daar zullen ze ook wel ergens staan. Gewoon in lossen blokjes. 3 of 4 blokjes samenvoegen en je kan de MHzen van je pctje weergeven :).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Pic : Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/ESHHASOMHHE

Kheb eff snel wat ingesteld, gewoon wat proberen met de jumpers !

BTW : ik heb er 3 volt op gedaan ( 2x 1,5 volt batterijtjes )

• janster
  • Laatst online: 26-06-2025
Op maandag 17 december 2001 09:40 schreef Brainpiggy het volgende:
ik heb er hier 1 voor me, je moet er gewoon wat spanning op zetten en dan wat met de jumpertjes expirimenteren, met elk jumpertje kun je een streepie van een cijfer aan en uit zetten
Dus als je je cpu snelheid veranderd moet je ook weer een beetje gaan zitten gokken met die jumpers :?
of wordt dit automatisch gewijzigd ?

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
bij mij komt de stroom erna van rood en zwart, dalijk ook ff instellen :)
ik heb alleen 2 cijfertjes en ook 2 rijen jumpers

edit:
je moet zelf handmatig instellen, word niet auto gedaan

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Tegenwoordig heb je 4 volledige cijfers nodig :) P4 @2000 bv.
of AMD @2300
:)

Ik ken iemand die had vroeger de eerste 3 letters van z'n nick erin staan hij heete Icehawk en er stond ICE in het display :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
bij mij gaat het niet zomakkelijk met die jumpers helaas... je moet precies de stroom zo door laten lopen om bepaalde streepjes telaten oplichten. wordt expirimenteren dan maar hehe :)

edit:

BTW.. die van mij kan je hoger instelle wel als je wilt op 999 mhz. jammer dat ik geen een heb van 1 ghz die zullen er vast wel zijn ergens?

edit 2 : ik ga even naar het toilet en zal dan even weer wat pcs inelkaar gaan zetten.. tb 1200 en een tb1100.. zijn voor een klant. hmm had er wat probs mee maar dat gaat wel lukken,

bedankt voor jullie hulp alsnog :) enne, die guides als iemand wat op inet kan vinden, dan zou dat mooi zijn maar als ik nu even na ga, zon display : die instellingen zijn denk ik weer anders per display, of niet??

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Tuurlijk oude wekker ofzo.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 13:34 schreef janster het volgende:

[..]

Dus als je je cpu snelheid veranderd moet je ook weer een beetje gaan zitten gokken met die jumpers :?
of wordt dit automatisch gewijzigd ?
Je doet er gewoon stroom op,je sluit hem niet op je mobo aan of zo ! :)

• Bert-Jan
  • Laatst online: 17-02-2024
als je er eentje wil met 4 (of meer) cijfers kan je er natuurlijk eentje maken, het is wel (veel) soldeerwerk, maar dat is misschien wel leuk voor in de koude donkere kerstdagen :) misschien een idee (na mijn hd vu-meter knightriderlicht combi :))

Verwijderd

of je plakt gewoon 2 van die 486 dingen naast elkaar (jaja recycling ;) ) hebbik ook gedaan lekker makkelijk alleen jammer dat ze dan wat uit elkaar zitten ivm de printplaat die er nog achter zit

• breinonline

breinonline

Op maandag 17 december 2001 13:38 schreef DAMAGE het volgende:

BTW.. die van mij kan je hoger instelle wel als je wilt op 999 mhz. jammer dat ik geen een heb van 1 ghz die zullen er vast wel zijn ergens?
Als je er een puntje tussenzet kan je gewoon 1.2 GHz weergeven oid :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 16:19 schreef breinonline het volgende:

[..]

Als je er een puntje tussenzet kan je gewoon 1.2 GHz weergeven oid :)
ben nu ff voor mezelf bezig met die led display... binne kort een amd 1900+ dus er moet wel 1600 op kunne hehe.. is wel leuk zo knutselen maar krijg die 2 maar niet voor elkaar :( dat word ff door proberen

Verwijderd

Lijkt me wel cool jah. 2 van die led dingen in een 5,25 inch slot. 1tje voor et aantal mhz en 1tje voor et aantal geheugen :). Alleen dan moet je er wel 2 hebben met 4cijfers.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 16:23 schreef G4s het volgende:
Alleen dan moet je er wel 2 hebben met 4cijfers.
dan moet je wel veeel geheugen hebben :P

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 16:24 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

dan moet je wel veeel geheugen hebben :P
like 1 gb :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
sjonge jonge wat een bagger ik kom er niet uit kan geen eens een 2 maken... bij de honderden kan ik geen 2 krijgen bij de 1heden wel :(

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
http://www.kwalityindia.com/

op die site zie je eentje met 4 ;) ze zijn er dus wel

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 17:09 schreef DAMAGE het volgende:
sjonge jonge wat een bagger ik kom er niet uit kan geen eens een 2 maken... bij de honderden kan ik geen 2 krijgen bij de 1heden wel :(
misschien kan dat ook wel helemaal niet, omdat daar toen nog helemaal geen rekening mee werd gehouden hè

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Ik had er ook nog die maximaal 199 kon aangeven. Als je hem omdraait 991 :)

Nu heb ik em ff ingesteld dat die 54 aangeeft. Das de temperatuur van mijn proccesor stressed. (mijn proc is altijd stressed door }:O ). En als ik op het switchje klik dan word die
-4 >:) Gewoon voor de grap.

Hier de pics

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/54.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/-4.jpg.

Nu wil ik deze in een 5,25 inch slot doen. Maar hoe maak je daar een mooi gat in ? M'n vader heeft heel veel gereedschap dus noem maar op :7

• THxZ0NE
mja er zitten bij mij 2 punten op..
die krijg ik ook niet aan de praat.. en ik kan sommige cijfers niet maken

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:02 schreef G4s het volgende:
Ik had er ook nog die maximaal 199 kon aangeven. Als je hem omdraait 991 :)

Nu heb ik em ff ingesteld dat die 54 aangeeft. Das de temperatuur van mijn proccesor stressed. (mijn proc is altijd stressed door }:O ). En als ik op het switchje klik dan word die
-4 >:) Gewoon voor de grap.

Hier de pics

[afbeelding]

[afbeelding].

Nu wil ik deze in een 5,25 inch slot doen. Maar hoe maak je daar een mooi gat in ? M'n vader heeft heel veel gereedschap dus noem maar op :7
ik heb ut gewoon met een boormachine gedaan (is niet echt recht geworden zit ong 1 graden scheef maar ik heb geen dremel duzz

Verwijderd

ideetje: laat de snelheid van je FSB er in staan of zo

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:16 schreef Brainpiggy het volgende:

[..]

ik heb ut gewoon met een boormachine gedaan (is niet echt recht geworden zit ong 1 graden scheef maar ik heb geen dremel duzz
Als ik zoiets wil, wil ik et wel perfect hebben :) Ff kijke of wij een dremel hebben.

Verwijderd

Nog ff een vraagje : Hoe kan je van een ATX voeding 3v aftappen ?

Kep em nu ff op een AT voeding aangesloten, maar om nu een aparte voeding in m'n kast te zetten voor alleen die led vind ik iets te veel van et goeie.

• THxZ0NE
Op maandag 17 december 2001 19:05 schreef G4s het volgende:
Nog ff een vraagje : Hoe kan je van een ATX voeding 3v aftappen ?

Kep em nu ff op een AT voeding aangesloten, maar om nu een aparte voeding in m'n kast te zetten voor alleen die led vind ik iets te veel van et goeie.
Dat ding wat ik uit de 486 heb zat gewoon met rood en zwart vast.. de stroomdraadjes waren dus rood en zwart, kortom 5 v

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 19:08 schreef THxZ0NE het volgende:

[..]

Dat ding wat ik uit de 486 heb zat gewoon met rood en zwart vast.. de stroomdraadjes waren dus rood en zwart, kortom 5 v
Ja dat heb ik ook. Alleen ik d8 dat dat 3v was. Tnx in ieder geval

Verwijderd

Ikke moest het eff posten :)

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EETRTAPMHHE

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 22:25 schreef stanley het volgende:
Ikke moest het eff posten :)

[afbeelding]
lol :)
Pagina: 1