Toon posts:

[lcd] vreemd karakter met lorty's ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de plugin van lorty's mp3car voor winamp heb ik dus een beetje raar karakter in mijn lcd display,(16x2)

in de eqeulizer krijg ik geen vol zwart blokje maar een blokje met een witte p erin.

dit probleem had iemand een paar maanden geleden ook, maar daar is geen oplossing uit gekomen.

dus probeer het nog maar eens, inmiddels zijn er weer wat meer mensen bekend met de lcd'tjes :)

hier staan wat pics van mijn display, bij de 3e van boven kun (als je goed kijkt) zien wat ik bedoel.
pics zijn wel wat wazig.
http://httpd.chello.nl/~d.anholts/

ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

alvast bedankt.

Verwijderd

leuk casemodje lijkt me, kan je me zeggen hoe je dat schermpje hebt gemaakt ? ik zou niet weten hoe ik zo'n schermpje OF voor cpu temp laat werken OF al de info van winamp kan tonen ?

Verwijderd

Topicstarter
staat hier erg veel info over lcd display'tjes
zoek maar een op "lcd" met overclocking & case modding.

ben je wel een dagje zoet met lezen ;)

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 03:03 schreef killerloop het volgende:
staat hier erg veel info over lcd display'tjes
zoek maar een op "lcd" met overclocking & case modding.

ben je wel een dagje zoet met lezen ;)
kun je me niet gewoon zeggen van waar jij het hebt ?

Verwijderd

Topicstarter
het idee komt voornamelijk hier vandaan : http://lorty.mp3car.com/main_frame.htm

verder word schermpje aangestuurd via paralelle poort.
daar zijn 101 programaatjes voor geschreven.

en nu ga ik :Z :Z

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

dat met die P erin is normaal! Dit ligt NIET aan je LCD, maar aan de software die de LCD aanstuurt. Ik had hier zelf ook last van. Volgens de "officiele" hd44780 specs (das de controller van de LCD) moet 1 van de karakters een compleet zwart blokje zijn. Echter bij een aantal LCD's is dit een zwart blokje met een P erin. Oplossing: Als je zelf de software hebt geschreven een custom character aanmaken wat een zwart blokje is.

Als je geen source hebt, kan je er voor de rest niks aan doen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

laat me raden, vast bij velleman weg, dan kan je wel een andere zoeken of de source aanpassen, heb zelf 6 van die dingen geprobeerd, allemaal dat p'tje erin.

Toch wel handig zo'n velleman vertegewoordiger via je werk :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy heeft gewoon z'n software er op aangepast :)

Heeft die lorty's geen source bijgeleverd? Zo ja, pas ff aan (of laat em door iemand aanpassen) of nog beter, mail die lorty en vraag of hij em ff aanpast..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ja kan die lorty wel eens mailen..

maar ik gebruik zijn wat oudere (maar gratis) plugin,
ik weet niet of tie daar tijd in wil steken.

maar ik kan het altijd proberen he :)

thnx zover..
Pagina: 1