Toon posts:

Sblive 5.1 -> Dolby Pro Logic versterker, kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Technics SA-AX530 met Dolby Pro Logic en een 5.1 surround speaker setup. (left+right: Jamo D-165; Center, rears en subwoofer: Jamo 4 serie)
Het geheel is momenteel aangesloten op een Creative Soundblaster AWE64 :-(.
Ik wil een beter geluid vanuit mijn PC naar mijn versterker sturen en wil het niet al te duur maken. Daarom denk ik eraan om een Creative Soundblaster Live 5.1 in die PC te stoppen.
Mijn vraag is: Hoe zorg je ervoor dat het geluid uit de Live netjes in full surround naar mijn versterker komt?
De standaard uitgang werkt natuurlijk wel, maar volgens mij moet het beter kunnen via SP/DIF. Ik heb al flink rond gezocht maar vind alleen info over kabels voor CD-Rom -> Geluidskaart en niet Geluidskaart -> Versterker.

Verwijderd

Topicstarter
Ohja: let niet op de specs die ik heb staan. Bovenstaande verhaal gaat over mijn 2e PC:
Intel PentiumII-333MHz, Intel AL440LX mobo, 320MB PC-66 SD-RAM, 20.0GB 7200rpm Western Digital, Hercules Geforce 2MX 32MB, Creative Soundblaster AWE64 Value, HP9110i, Realtek 8139C, Realtek 8029.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid:
Die Technics bak heeft een zogenaamde "DVD 6CH Discrete Input" modus.
Aan de achterkant zitten 6 ronde ingangen voor alle afzonderlijke kanalen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gewoon de 3 analoge stereouitgangen op de 5.1 input van je versterker aansluiten. Dan komt alles helemaal goed. Dolby prologic/Digital en alle andere zut die via ej PC gespeeld wordt, decodeert je kaart en A3D en EAX en die bende komt ook kant en klaar uit je kaart.

Het enige wat je digitaal aan moet sluiten is een DVD speler op een dolby digital versterker/decoder. In je PC gaat dat vanzelf (via ide bus van je DVD rom)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
De SP/DIF uitgang van je geluidskaart kan je aansluiten op de digitale ingang van je versterker. (coax digital in, als hij dat heeft). Je kabel heeft dus dus tulp aan de ene kant, en een jack mono aan de andere kant. Mijn soundblaster Live! werkt zo prima op mijn Kenwood 5070 Dolby Surround receiver. Die 5 + 1 ingang heb je dan niet nodig.

Verwijderd

Op de 5.1 kaart zit intern een AUX aansluiting, zelf heb ik mijn 5.1 TV kaart op aangesloten.

Via een geleende externe DVD speler getest en werkt goed (5.1)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 17 december 2001 14:20 schreef Yepaap het volgende:
De SP/DIF uitgang van je geluidskaart kan je aansluiten op de digitale ingang van je versterker. (coax digital in, als hij dat heeft). Je kabel heeft dus dus tulp aan de ene kant, en een jack mono aan de andere kant. Mijn soundblaster Live! werkt zo prima op mijn Kenwood 5070 Dolby Surround receiver. Die 5 + 1 ingang heb je dan niet nodig.
Dat is een dolby digital versterker.. Een prologic versterker heeft geen digitale ingang (nodig).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Klopt! ;).

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt nu is het duidelijk :-)
Pagina: 1