Toon posts:

Vreemd 60GXP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de week een nieuwe 60Gb 60GXP schijf geinstalleerd. Windows XP erop gezet en alles loopt als een trein... echter na een paar keer opnieuw opstarten komt er een blauw scherm met de foutmelding: UNMOUNTABLE_BOOT_PARTITION. Deze foutmelding krijg ik kort na het verschijnen van het windows xp opstart logo.
Heb toen windows xp opnieuw geinstalleerd, maar kreeg weer hetzelfde probleem. Heb toen de "IBM drive fitness test" gerund en deze werd "successfully completed" zowel in de oppervlakkige als in de grondige test. Echter na het runnen van deze test start windows xp weer gewoon op!?!?!?!? :( :( Helaas, na een paar keer weer hetzelfde probleem met als "oplossing" de fitness test!!!

Verdere info: heb de schijf opgedeeld in 3 partitie's (allemaal ntfs) eerste partitie is 8,66 GB de 2e en 3e (zitten in een extended) zijn beiden 25Gb groot.

Iemand een idee??? :?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 20:57
- schijf al een keer conpleet opnieuw gepartitioneerd ?
- welke drivers gebruik je ?
- ide kabel goed ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 00:49 schreef wija het volgende:
Heb van de week een nieuwe 60Gb 60GXP schijf geinstalleerd. Windows XP erop gezet en alles loopt als een trein... echter na een paar keer opnieuw opstarten komt er een blauw scherm met de foutmelding: UNMOUNTABLE_BOOT_PARTITION. Deze foutmelding krijg ik kort na het verschijnen van het windows xp opstart logo.
Heb toen windows xp opnieuw geinstalleerd, maar kreeg weer hetzelfde probleem. Heb toen de "IBM drive fitness test" gerund en deze werd "successfully completed" zowel in de oppervlakkige als in de grondige test. Echter na het runnen van deze test start windows xp weer gewoon op!?!?!?!? :( :( Helaas, na een paar keer weer hetzelfde probleem met als "oplossing" de fitness test!!!

Verdere info: heb de schijf opgedeeld in 3 partitie's (allemaal ntfs) eerste partitie is 8,66 GB de 2e en 3e (zitten in een extended) zijn beiden 25Gb groot.

Iemand een idee??? :?
Blame Windows... heb net hetzelfde gehad, met windows 2000. Is een ACPI probleem. ACPI uitzetten, windows installen met standard pc kernel (zal onder xp ook nog wel steeds F7 zijn), en dan heb je dat probleem niet meer. Je moet dan wel je pc manueel uitzetten door op de knop te drukken.

De fout zit in Windows die foutief afsluit, en de harddisk geen kans geeft zijn gecachte data weg te schrijven voor de pc daadwerkelijk uitvalt.

Ik heb hier een mail van Maxtor over gehad, ze kennen het probleem, en ligt aan MS, niet aan de hardware... Ik wil gerust de mail forwarden als je me niet gelooft :)

Verwijderd

hmm check voor de zekerheid je kabel want die kan ook grote invloed hebben op dit soort dingen