Toon posts:

[PS6] transparant gif probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een leuk arrow knoppie gemaakt en save for web opgeslagen als transparante gif. resultaat staat op http://members.home.nl/carlo

Ik heb de tolerance van 32 op 0 gezet maar dat heeft ook niets uitgehaald. Weet iemand wat ik hier verkeerd doe?

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Verloopje! Is altijd lastig, maar je hebt vanuit je image een soort verloop. Dat verloop ziet er naast het transparante gedeelte ineens veel hgarder uit.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik dat kunnen oplossen dan?

Verwijderd

Ik heb hier weinig tot geen ervaring me hoor, maar als je bedoeling is om de button transparant te houden, en er een gloed overheen gooit zou ik hem wel in lagen maken. Die gloed moet toch ergens vandaan komen. Waar je de gloed vandaaan hebt gehaald, die laag verwijder je dan weer.Wel de gloed in een andere laag zetten dan. Of gewoon de zelfde kleur als de achtergrond gebruiken.

Maar zoals ik al zei, ik weet er ook niet zo veel van, uren pielen over zo,n knopje is niet echt leuk weet ik uit ervaring. Maar zo leer je wel lekker veel.~ ;) ~

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk, en dus na uren kloten op het knoppie dacht ik laat ik es op GoT kijken

Voorlopig klooi ik nogwel verder

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Of het ligt aan mij of iedereen doet erg moeilijk, maar je moet gewoon met Save for Web een 'matte' kleur instellen en dat is dan de kleur die je als achtergrond gebruikt. In jou geval bv groen, en in dit geval vies-licht-paars:

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/knop.gif

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Inderdaad, die knop vanaf begin af aan al tekenen op de achtergrondkleur waar je hem uiteindelijk in je html-pagina gaat zetten. Dan lopen de overgangsranden al gelijk in de goeie kleur over en in PSP export je hem naar GIF met de optie om die groene kleur transparant te maken.

volgens mij had je die plugin al in PSP6 geloof ik...
Pagina: 1