Geforce3&TNT2 +dual monitor (w2k)

Pagina: 1
Acties:

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
okey ik heb een probleempie..

ik had eerst een geforce256DDR in combinatie met een TNT2(pci) kaartje voor mijn dual monitor system (win2k). dit werkte goed..

ik gebruikte hiervoor de detonator 6.50 drivers, die werkte namelijk het beste(de nieuwe detonator(na 12x) drivers zorgen er namelijk voor dat ik geen directX appz meer kan runnen)(in combinatie met Dual monitor dan.. single gaat goed..)

maar sinds 2 dagen heb ik een geforce3 gekocht en kon ik dus die 6.50 drivers niet meer gebruiken, want die ondersteunen geen geforce3.

dus heb ik de 23.11 drivers er opgezet, maar nu heb ik dus weer het zelfde probleem als wat ik met mijn Geforce1 had, alle DirectX applicaties zijn gaar.

3Dmark zegt (bv): 3Dmark2001 requires a DirectX 8 compatible accelerator, we recommend that you upgrade your computer or test your PC with an older version of 3Dmark..
(nou die oudere versies doen het dus ook niet..) |:(

met openGL applicaties heb ik geen probleem , het is alleen DirectX..

ik heb de nieuwste DX er op (8.1), service pack2, alle updates etc etc..

ik denk dat het probleem is, dat windows er niet uit kan komen welke video kaart hij moet gebruiken(omdat het beide Nvidia is, dus ook allebij dezelfde detonator drivers gebruikt)
enig idee hoe ik dit kan oplossen, of moet ik gewoon een cheap ATI kaartje kopen (met andere drivers dus) en die voor mijn 2e monitor gebruiken??

mijn systeempie is:
Dual Pentium3 800
Geforce3 / TNT2
1024Mb RAM
MSI 694D pro-AI (VIA694x)
SCSI plextor40x
Realtek RTL8139 Ethernet
SBlive1024
CTX19" & 17"Deawoo

thanx

He who drop shit in toilet, have shitty time

Verwijderd

ik heb dit probleem ook, maar ik heb een S3 ernaast draaien.....
Dus geen detonaters....

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb meerdere detonators gehad en draai nu op 28.32 het werkt perfect met mijn gf2 gts/pro en s3 virge gx/dx. Soms stottert de pc wel als er iets op de 2e monitor gebeurt, maar dat ligt meer aan de kapotte hd als aan de pc zelf.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
Lijkt me dat je ouwe kaart geen nieuwe drivers ondersteunt, en je nieuwe kaart geen oude :)

Wat je eraan kan doen.. misschien originele drivers van je videokaart erweer op zetten? Daarna in savemode opstarten en drivers installeren voor je GeForce3, en hopen dat'ie de oude niet gemolesteerd heeft.. Nee, dit gaat helemaal niet lukken, sorry :(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]