Mxstream download weg als ik upload?

Pagina: 1
Acties:

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Hebben andere Mxstream (Planet) gebruikers hetzelfde probleem als ik?

Als ik iets aan het uploaden ben, bijvoorbeeld een grote mail versturen, via FTP, oid. Dan kan ik vrijwel niet meer downloaden/surfen, dat gaat zo verschrikkelijk langzaam. Zodra de upload klaar is, is het weer over.

Hebben anderen dit probleem ook? Is er een oplossing voor?

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is normaal met adsl
Valt nix tegen te doen ;(

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Heb ik ook, en er is idd niks aan te doen.
Sorry voor die mensen die op Morpheus iets aan het leechen zijn dan, maar die gaan uit als mn internet te traag gaat.

Verwijderd

Ik heb dit niet ik zit lekker bij xs4all.
*D *D *D *D
Als ik upload kan ik ook gewoon nog lekker downloaden gaat wel iets langzamer maar tocg nog zo'n 60 a 70 kb (ADSL-FAST) *D *D *D *D

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 00:06 schreef Noizeyy het volgende:
Ik heb dit niet ik zit lekker bij xs4all.
*D *D *D *D
Als ik upload kan ik ook gewoon nog lekker downloaden gaat wel iets langzamer maar tocg nog zo'n 60 a 70 kb (ADSL-FAST) *D *D *D *D
Dan heb jij fast adsl
Ik heb ook xs4all, maar dan basic

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Op het moment dat je iets gaat uploaden en je gebruikt je complete 64 kbit/sec upstream dan blijft er dus geen bandbreedte meer over om de pakketjes te beantwoorden voor het downloaden. Daardoor gaat dus het downloaden zo traag.

Voor downloaden heb je dus ook bandbreedte upstream nodig.

Wanneer je fast asdl hebt dan blijft er vaker wat meer upstream bandbreedte over om toch nog genoeg pakketjes upstream te zenden (256 kbit/sec). Maar zelfs met fast kun je dus een stuk langzamer gaan downloaden.

WWW.RC5.NL

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 07:46

Crazy D

I think we should take a look.

Zowel hier op de zaak (mxstream fast), en de maand dat ik thuis ADSL had (1 maand via bbned, 2mbit/512kbit) heb ik daar nooit problemen mee gehad. Mijn limiet zat toen op ong 220 kb/s, als ik daarmee zat te downen, kon ik zonder problemen met 50kb/s uppen zonder dat ik daar last van had. Zelfde hier op kantoor, download van 110kb/s en we kunnen nog rustig met 25kb/s uppen (max. upload, ook als we niet downloaden).
Da's nou juist 1 van de voordelen van adsl: je download wordt niet beinvloed door uploaden (i.t.t. tot chello, als ik zit te leechen bij een vriend van me daalt zijn download tot een triest punt...)

Exact expert nodig?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-02 17:43

johnwoo

3S-GTE

Als ik met mn simpele isdn lijntje naar de wepkem van iemand met adsl ga koekeloeren, merkt hij dat meteen :) gaat idd een stuk trager dan...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• gcb
  • Laatst online: 30-08-2023
Op maandag 17 december 2001 14:03 schreef johnwoo het volgende:
Als ik met mn simpele isdn lijntje naar de wepkem van iemand met adsl ga koekeloeren, merkt hij dat meteen :) gaat idd een stuk trager dan...
Precies. Vroeger (jaja) toen ik ISDN had kon ik gewoon 8K up en 8K down hebben lopen.

• budi
  • Laatst online: 23:25
Als je toevallig linux als gateway hebt, kun je QoS gebruiken om je upload goed te 'managen'.

Uiteindelijk kun je dit commando intypen:
code:
1
2
3
# upload op de ppp verbinding iets beperken om te voorkomen dat je met
# maximale belasting upload ook niet meer kan downloaden
tc qdisc add dev ppp0 root tbf rate 58kbit latency 50ms burst 1500

Ik heb het eigenlijk pas drie dagen draaien, dus ik heb het nog niet uitgebreid getest. Ik heb namelijk een router met kernel 2.4.14, iptables en een zelf gebakken traffic shaping script, zodat de buurman met wie ik het internet ga delen nooit alle bandbreedte leeg kan slurpen (overigens met dank aan Nelske ;)).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

fast adsl of niet, upload staat altijd ivm je download,

dit komt zoals boven uitgelegt, dat als je wat download, je een lttl piece moet uploaden, om te zeggen dat het downloaden gelukt is, en je het volgende stukje wil hebben.

dat is altijd zo, waarschijnlijk zul je met fast adsl wel niet je volledige upload gebruiken.

maar gewoon adsl kun je ook wel instellen.

als ik edonkey aan heb staan, zet ik upload altijd max op 10, en kazaa/mopheus hetzelfde.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Graag wil ik in dat geval weten of het mogelijk is je max. upload te beperken.

Een of ander online zwaar grafisch spel loopt voor geen meter, omdat ie waarschijnlijk veel upload en daardoor niet goed meer kan downen. De omslag zit precies bij 1 speler meer.

Ik heb zitten klooien met TCPReceiveWindows (RWIN) ofzo om de pakketsize te beinvloeden, maar dat hielp niet.

Dus: Is het mogelijk om je eigen upload af te knijpen naar 5kb/s ipv 8kb/s of zoiets.

Ik gebruik ADSL basic van planet internet.

Dit dus.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je dat in het spel zelf niet instellen? In Quake heb je volgens mij netspeed en in UT heb je ook zo iets.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nee dat kan niet (midtown madness 2)

Dit dus.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

AvK

Ready Set Go

In het totale frequentie gebied van adsl zit een apart gedeelte voor de upload en een apart gedeelte voor de download.
Dat de totale snelheid zo naar beneden gaat komt volgens mij doordat het adsl-modem halfduplex is.
Hij kan maar een ding tegelijk. Stukje uploaden - stukje downloaden - stukje uploaden - enz.
Hierdoor is er domweg te weinig tijd om de volle download te bereiken.
Bij een fast abbo. heb je daar inderdaad minder last van, maar het effect is er wel.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Pagina: 1