SB AWE64 onder XP doet t gedeeltelijk niet

Pagina: 1
Acties:

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07

lekkerliegen

Think about it

Topicstarter
Ik heb hier een AWE-64 soundblaster-kaart, maar hij geeft geen geluid. Tenminste, onder de windowsomgeving niet, als ik een ouwe DOS-game draai als Larry dan doet ie t wel (gelukkig :P)

Maar goed, normaal gesproken dus geen geluid.. Alle volumeschuiven staan gewoon open, boxjes staan aan, en in de device manager staat ook alles normaal. Op de creative-site staat de drivers in XP gewoon moeten werken, dus daar leg t ook niet aan.

Ik heb twee creative devices onder sound, video & gamecontrollers, de AWE64 16-bit Audio (SB16 compatible), en de AWE64 Wavetable MIDI(AWE32 compatible) waarvan de 1e als enige apparaat op IRQ 5 zit, dus geen conflict volgens mij

ik ben t dus kwijt, wie kan mij helpen :?

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

• lekkerliegen

lekkerliegen

Think about it

Topicstarter
^^^UP^^^

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

heb je een FAT32 systeem of een NTFS ??
je zou waarschijnlijk een emulatiedriver moeten hebben net zoals bij de live... (maar dat weet ik niet zeker, kan ook BS zijn :9 )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• The Deaken
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Ik heb ook een SB AWE 64 onder XP (NTFS) maar met het geluid heb ik geen problemen. Soms heb ik wel rare storingen als bv WinAmp naar een ander liedje springt. Ik heb nu ook gewoon de drivers die op de CD staan (van 2 jaar geleden) geinstalleerd en nu doet ie het beter :).
Mijn probleem ligt eigenlijk ergens anders. Ik heb namelijk ook twee Gravis gamepad pro-dingetjes aangesloten voor het spelen van FIFA2002. Na hier de goede drivers van te hebben dedownload en geinstalleerd deden ze het prima :). Vanmiddag ging er iets niet goed, er wordt nog maar 1 controller gezien onder spelapparaten en wanneer ik een tweede controller wil selecteren geeft ie de volgende foutmelding: "The controller Gravis Gamepad Pro (gameport) currently resides on gameport for creative. please remove it or assign the device to another port."

Beetje vaag dus weer.
Weet iemand hier iets mee te doen??
Ik heb alle software al een keer gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft.
Ook heb ik in de device manager alles verwijderd en opnieuw geinstallerd maar het blijft :'(

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Is dat nog zo'n ISA ding ? Zo ja probeer een PCI kaartje, Sounblaster128 is wel redelijk. ( 59 piek )

dikzak

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah..dat zijn nog isa kaarten.. opzich bet wel ok!!
werkt niet zo goed onder 2000 en XP,
ik zou zeggen : mail ze ff?

(over die rare overspringen in winamp heb ik ook last van..ook als ik zit te cssen en msn komt wat omhoog..
daarom staat msn geluid nu uit :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• lekkerliegen

lekkerliegen

Think about it

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 19:52 schreef bigboy het volgende:
Ik heb ook een SB AWE 64 onder XP (NTFS) maar met het geluid heb ik geen problemen. Soms heb ik wel rare storingen als bv WinAmp naar een ander liedje springt. Ik heb nu ook gewoon de drivers die op de CD staan (van 2 jaar geleden) geinstalleerd en nu doet ie het beter :).
welke drivers zijn dat? W2k? Welk versienr? Dan ga ik die maar eens proberen. Toch gek, bij Creative zeggen ze dat de drivers van XP gewoon goed moeten zijn..

Filesystem is trouwens NTFS. Moet dat uitmaken dan?

Pagina: 1