Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het overleiden van m'n SB Live! is het nogal stil in huis, vandaar dat ik een nieuwe geluidskaart wil kopen.
Die Audigy dingen van Creative zijn wel lekker hoor ik, echter een paar dingen waren niet helemaal duidelijk.
In de tweakers.net pricewatch staan andere benamingen dan op www.soundblaster.com, best lastig vergelijken zo.
Via de search vond ik wat informatie over de verschillen tussen de 4 Audigy modellen maar sommige mensen hadden daar verschillende ideeén over; de OEM versie zou volgens sommige niet alleen qua software maar ook hardware matig anders zijn dan de retail. Zo zou het OEM model zonder firewire protocol en zonder vergulde pluggen worden geleverd.
Niet dat die vergulde pluggen veel uit zullen maken, maar wie weet zijn er nog meer verschillen?
Het vreemde is nu dat de éen beweerde dat zijn/haar Audigy player(of is het nou gamer) OEM wel vergulde pluggen en een firewire procol had en iemand anders vertelde dat zijn/haar Audigy player/gamer ipv van firewire een midi poort had en geen vergulde pluggen!
Zo kan ik dus nooit tot een conclusie komen :(
Op de site van creative(www.soundblaster.com) werd ik ook niet wijzer.
Ik dacht dat ik het beste een OEM model kon kopen omdat alleen de software ontbrak die ik toch niet gebruik, maar als er ook hardwarematige verschillen zijn moet ik misschien uitwijken naar een retail?
Ook het verschil tussen de retail modellen was me verre van duidelijk dus misschien dat iemand me daar ook bij zou kunnen helpen?

De search staat vol met zulk soort topics maar ik word er geen bal wijzer uit, dus gooi dit topic alsjeblieft niet dicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Er zijn 2 OEM versies van de Audigy player:

* Met FireWire (midi poort los)
* Zonder FireWire

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 23:43 schreef Tyrian het volgende:
Er zijn 2 OEM versies van de Audigy player:

* Met FireWire (midi poort los)
* Zonder FireWire
Dat zie ik net ook op Digit-Life.com, en die goude pluggen zitten op de bulk versie dus niet als ik het goed begrijp, alleen hoe zit het met de OEM versie? Bulk en OEM zijn ook weer 2 verschillende dingen |:(
Waarom moet het allemaal zo verwarrend zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26
Ga je hem online bestellen, of in een winkel kopen?

Indien het laatste: stap morgen ff op je fietsje en ga het kaartje dat ze bij je plaatselijke pc-boer verkopen eens bekijken, lijkt me toch wel een definitief uitsluitsel geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

De retail versie van de player, wordt geleverd met vergulde pluggen, firewirepoort en midipoort. Er is op de player ook de connector voor de interne drive aanwezig.