Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Wingman Extreme-mod

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Topicstarter
Toen ik een jaar of wat geleden mijn Wingman Extreme Digital 3D uit de verpakking haalde en voor het eerst aansloot wachtte mij een teleurstelling: mooi blauw transparant plastic, maar er wordt verder nix mee gedaan.

Daarom vanmiddag maar eens lekker wat geknutseld. Het meeste werk was nog het ding weer in elkaar zetten.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.biz/pics/EPEOSROMHHE

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.biz/pics/EMMOSROMHHE

'k-Weenie of iemand dit al eens eerder heeft geprobeerd (vast wel), maar het is weer eens wat anders dan een muis-mod.

Mooi zitten? Barcelona chair!

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 11:03

gerhald

:P

ziet er wel lagggen uit dat doet mij denken aan die logitech muis die opti
maar heel lijp

Verwijderd

lol maar hij doet het dus ook nog steeds?
niet dat je hem fout in elkaar hebt gezet ;)
maar mooi werk!! :d

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:48

McBoom

Broem

Gaaf! Die stick heb ik ook. Dit had ik dus ook al in gedachten. :) Hoe heb je dit gedaan?

The ramblings of an idiot

• Mosez

Mosez

Watermanager

Topicstarter
De Wingman is redelijk modulair opgebouwd, dus volgorde is belangrijk. Vervelend is dat je 'm eerst moet slopen voor je achter die volgorde komt.

Eerst moet je het handvat uit elkaar halen. Alle schroeven eruit (inclusief 2 aan de voet van het handvat, onder rubber) en clipje los aan voet. Voorzichtig loswrikken, anders vliegen de knopjes en veertjes alle kanten op. Goed verzamelen in elk geval, je hebt ze weer nodig.

Dan 5 schroeven aan onderzijde los. Nu kan de grijze ring los; als je het rubber verschuift zie je 3 punten waarop-ie vast zit (die imbusschroeven zijn voor de sier, nix mee doen). Let op: de gashendel zit in de weg dus de ring kan er niet inneens af. Uiteindelijk heb ik door de bovenzijde van de voet op te lichten de heleboel los gekregen.

Nu moet alles over het handvat heen (of wat daar van rest), dus het printje met de pov moet ook los. Doe dit alleen met de grote stekker! De kleine zit vastgesoldeerd, en die hoeft ook niet los (kwam ik te laat achter helaas).

Als het goed is heb je nu alleen de voet over met de kern van het handvat. Ik heb een blauw ledje (5mm) in een kroonsteentje geschroeft en deze op de ijzeren bodemplaat gelijmd (dikke klodder 2-componentenlijm, moet goed vast zitten). Verder er een 120 ohm weerstand in serie aangezet, maar die mag waarschijnlijk nog wel wat zwaarder zijn (er vervalt nu 3,8 volt over de led, vrij veel). Heb je alleen nog voeding nodig: USB heeft standaard 5 volt geloof ik. Da's draad 2 (zwart) en 3 (rood) van de binnenkomende kabel. Plugje los maken, pinnetjes eruit, draadje aan solderen en de boel weer terug duwen.

Rest nog om de hele handel weer in elkaar te zetten. Wel opletten dat de veer in het handvat goed zit, anders draait het niet meer lekker om z'n eigen as.

Shit, is nog een heel verhaal geworden ook.

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48
hehe wel cool, alleen moet ie dan in het rood dan past het beter bij mijn optical zooi

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:01
Geinig, echte tweakers spirit, iets zien wat gemod kan worden en dan ook gewoon doen, hoe moeilijk het ook is. >:) Oftewel: wat ze oguh zien, verzieke ze klauwuh.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:00

GeeBee

Oddball

Ok Mosez,

Bedankt voor de info, heb het nu zelf ook met een blauwe LED erin. Misschien een (of meerdere) witte proberen, want het resultaat valt wel iets tegen eigenlijk, ik had gehoopt op een complete gloeiende ring. Nu zie je alleen het Logitech-logo oplichten.

Heb je nog ideen voor de hatswitch? Beetje weinig ruimte daar bovenin :(

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:09
Hoe zag hij er eerst uit dan?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:38

The Legend

*Plop*

Op zondag 30 december 2001 21:40 schreef Phreak het volgende:
Ik gok dat 'ie een lampje achter dat Logitech logo heeft geplaatst :)

Wel leuk gedaan trouwens, loopt alles nog steeds soepel nadat je hem in en uit elkaar hebt gehaald?

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 21:40 schreef Phreak het volgende:
Blaaaat

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 21:45 schreef DJErwinski het volgende:

[..]

Blaaaat
Wat nou blaat? :)

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:38

The Legend

*Plop*

Op zondag 30 december 2001 21:46 schreef Greta48 het volgende:

[..]

Ik denk blaaat in de zin van |:( oid :) Magoed, back ontopic kej :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 21:46 schreef The Legend het volgende:

[..]

Ik denk blaaat in de zin van |:( oid :) Magoed, back ontopic kej :)
Eh ja..
Mooi gedaan die mod btw :P

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 21:46 schreef Greta48 het volgende:

[..]

blaaaaat :7

• Mosez

Mosez

Watermanager

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 20:36 schreef GeeBee het volgende:
Ok Mosez,

Bedankt voor de info, heb het nu zelf ook met een blauwe LED erin. Misschien een (of meerdere) witte proberen, want het resultaat valt wel iets tegen eigenlijk, ik had gehoopt op een complete gloeiende ring. Nu zie je alleen het Logitech-logo oplichten.

Heb je nog ideen voor de hatswitch? Beetje weinig ruimte daar bovenin :(
Dat van die ring viel mij ook tegen ja, maar achteraf vind ik het wel mooi zo. Die stick hangt altijd in de poort en daardoor licht-ie op zodra de puter aan gaat. En dan wil ik niet zo'n bonk licht op m'n bureau. Daarnaast durf ik niet zonder meer tig leds parallel aan de USB-poort te hangen; volgens mij heeft dat ding ook zo z'n grenzen. Misschien dat de heren electro-wizards hier nog wat over kunnen roepen.

Die hatswitch heb ik ook bekeken maar dat ziet er niet best uit. Een heel klein ledje wellicht, of anders die metalen schroef aan de onderkant vervangen door een transparante ring, waarin je dan weer een ledje lijmt. Sowieso is 5 mm veel te groot. Mocht je nog ideeen hebben dan hoor ik het graag.

Overigens doet alles het weer, alleen gaat-ie soms spontaan rollen. Ligt aan een los contactje op de print (die ik had afgebroken, bleek niet nodig); moet nog even het soldeerijzer overheen.

O ja GeeBee, kun je niet eens wat pics posten? Ben benieuwd hoe fel de boel bij jou brandt.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:00

GeeBee

Oddball

Ik heb 'm aan de Gamepoort van de SB hangen. Mijn USB's zijn vol...
Plaatjes komen er aan. Ff een camera regelen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:15
USB heeft een max van 500 mA per poort. Dus ik denk dat je er wel 10 ledjes bij kan plakken hoor. Kijk anders ff op de verpakking (oid) hoeveel stroom dat ding vreet, dan weet je het zo. :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Mosez

Mosez

Watermanager

Topicstarter
Dit topic is al weer een half jaar oud, maar hierbij nogmaals de pics (staan nu in mijn eigen webspace):

[url="http://members.ams.chello.nl/d.zweers01/Wingman%20mod1.jpg"]Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/d.zweers01/Wingman%20mod1.jpg[/url]

[url="http://members.ams.chello.nl/d.zweers01/Wingman%20mod2.jpg"]Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/d.zweers01/Wingman%20mod2.jpg[/url]

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
Op zaterdag 20 juli 2002 20:57 schreef Mosez het volgende:
Dit topic is al weer een half jaar oud, maar hierbij nogmaals de pics (staan nu in mijn eigen webspace):

[url="http://members.ams.chello.nl/d.zweers01/Wingman%20mod1.jpg"]Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/d.zweers01/Wingman%20mod1.jpg[/url]

[url="http://members.ams.chello.nl/d.zweers01/Wingman%20mod2.jpg"]Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/d.zweers01/Wingman%20mod2.jpg[/url]
????

waar is dat nou weer voor nodig ?

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 12-11 09:21
Op zaterdag 20 juli 2002 22:34 schreef djgero het volgende:

[..]

????

waar is dat nou weer voor nodig ?
]

Misschien omdat er nog mensen een "oud topic" willen bekijken met plaatjes? |:(

Slache!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op zaterdag 20 juli 2002 22:39 schreef -ChRiZz- het volgende:

[..]

]

Misschien omdat er nog mensen een "oud topic" willen bekijken met plaatjes? |:(
Denk je dat nou echt?

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 14:03
ja :+, als ik me op een dag verveel ga ik gewoon kijken naar OUDE mods, maar meestal werken de pics dan al niet meer, dat vind ik meestal wel zonde :)

Arrows are made to fly, so are aeros.

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:46
Ik ben nog vrij nieuw hier, en dan is het wel leuk om oude topics te kijken en idee-en op te doen.

Vind het een leuk effect in die J-stick :P

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 12-11 09:21
Op zaterdag 20 juli 2002 22:41 schreef GTA3 het volgende:

[..]

Denk je dat nou echt?
Ja jij vindt het toch ook niet leuk als je op Internet zoekt naar 486 of 3dfx stuff en er dan achterkomt dat de plaatjes/page etc het niet meer doen. . Misschien moet GoT alles backuppen incl. plaatjes :7 als een topic ouder is dan 1 week ofzo .

Slache!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Topicstarter
Op zaterdag 20 juli 2002 23:09 schreef -ChRiZz- het volgende:

[..]

Ja jij vindt het toch ook niet leuk als je op Internet zoekt naar 486 of 3dfx stuff en er dan achterkomt dat de plaatjes/page etc het niet meer doen. . Misschien moet GoT alles backuppen incl. plaatjes :7 als een topic ouder is dan 1 week ofzo .
Ik vind het zelf ook altijd erg vervelend als ik door 'oude' topics loop en de pics werken niet, vaak heb je er niets meer aan dan.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

gaaf ding m8

Gregor van Egdom Krekr

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666