UT blijft crashen door Virtual memory error

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:05
Mijn UT blijft maar crashen door die :r virtual memory error. Ik heb van alles geprobeerd wat hier al op het forum stond (zoals gelijke swap files e.d.) maar niks helpt, vlak voordat ik de game inga krijg ik de error en word ik er keihard uitgegooid, aan mijn systeem kan het niet liggen:

AMD XP 1600+
512 mb DDR-RAM
ATi Radeon 8500
40 gig maxtor 7200 rpm
30 gig Seagate 7200 rpm
768 - 1536 virtual memory per schijf, en heb ook al 800 - 800 virtual memory geprobeerd :(

Ik heb de game gister overigens wel even aan de praat gekregen, (na een schone installatie van XP en UT) 2 single player games ging het goed, daarna werd ik eruit geknald, en ben er daarna nooit meer ingekomen. :(

Join het GoT Pulse-Team!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je weet niet of het aan je systeem ligt :)
Ik heb dat geloof ik ook eens gehad en verholpen door een cleaninstall en die nieuwste patches en updates.
suc6 in iedergeval

The devil is in the details.

• Denman
Op zondag 16 december 2001 22:46 schreef Marc00 het volgende:
Je weet niet of het aan je systeem ligt :)
Ik heb dat geloof ik ook eens gehad en verholpen door een cleaninstall en die nieuwste patches en updates.
suc6 in iedergeval
Hmmz, als het aan mijn systeem ligt ga ik echt keihard huilen, ook al ben ik een jongen :)

Maar ff serieus: ik heb de allernieuwste patch geinstalleerd, misschien moet ik het es proberen door Windows de Virtual Memory settings te laten beheren...

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Nou, heb dus ff geprobeerd het door Windows zelf te laten managen, helpt ook niet. Het vreemde is wel: de eerste 2 levels gaan goed, zodra ik de derde level probeer gaat het mis. Als ik een practice game probeer te starten gaat het ook mis...

echt vreemd, wat kan ik hier aan doen??

Clean install lijkt me niet dat dat hier afdoende is voor dit probleem...

Join het GoT Pulse-Team!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Op zondag 16 december 2001 22:54 schreef DenMan het volgende:

[..]

Hmmz, als het aan mijn systeem ligt ga ik echt keihard huilen, ook al ben ik een jongen :)

Maar ff serieus: ik heb de allernieuwste patch geinstalleerd, misschien moet ik het es proberen door Windows de Virtual Memory settings te laten beheren...
Je hebt een goed (snel) systeem, maar dat wil nog niet zeggen dat ie goed werkt en dat alles in je pc goed samenwerkt :)
Post eens wat er nou precies staat in die error message.

The devil is in the details.

• Denman
Op zondag 16 december 2001 23:10 schreef Marc00 het volgende:

[..]

Je hebt een goed (snel) systeem, maar dat wil nog niet zeggen dat ie goed werkt en dat alles in je pc goed samenwerkt :)
Post eens wat er nou precies staat in die error message.
Tja, het is een hele shitload aan tekst die ik krijg:

Ran out of virtual memory. To prevent this conditoin, you must free up more space on your primary hard disk.

History: FMallocWindows::Malloc <- FMallocWindows::Realloc <- 00000000 -889045768 FArray <FArray:Realloc <- 962610728*8 <-

En dat is nog maar het eerste zinnetje van de 6 die er in totaal staan. Ik hen nog geprobeerd een screenshot te plaatsen, maar ik krijg het plaatje ff niet online...

Wat kan ik hieraan doen? Ik vind het niet echt leuk om met zo'n high end systeem op zulke fouten te lopen...

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Het is me ondertussen gelukt een plaatje online te krijgen: hier een pic van de error:

Afbeeldingslocatie: http://dot.freshdot.net/~ssmeenk/img/blaat.jpg

Misschien dat het IETSJE helpt...

Join het GoT Pulse-Team!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18
Heb ik ook gehad. :(
Lach bij mij aan de video kaart. :(
Probeer eens nieuwe drivers te downloaden van je videokaart.

• Denman
Naar mijn weten heb ik de nieuwste drivers van ATi.com gehaald...

Join het GoT Pulse-Team!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:30
ff een vraagje,
hoe groot is je c: schijf waar xp op staat ????

ik heb deze melding nl ook gehad en dat kwam omdat ik xp op een 1.5gb had geinstalleerd
vond UT ook niet leuk :(

• Denman
Ik heb sinds kort een nieuwe computer, en dus heb ik XP en 98 alletwee schoon geinstalleerd. 98 staat op de C:\ schijf, die is 30 gig groot. XP staat op de D:\ schijf, die is 40 gig groot. Alletwee hebben ze meer dan 20 gig vrij, dus dat zou genoeg moeten zijn lijkt me :)

Op Windows 98 draait UT wel prima overigens...
Alleen sinds ik alle bonuspacks heb geinstalleerd draait niet soepel meer in 1280 X 1024, 32 bits kleuren en alles op high detail, iemand een verklaring?

Als ik van die virtual error message afkom in XP ben ik al heel blij

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Nou ja, ik heb het nog 1 keer geprobeerd, een clean install van Unreal Tournament, nu loopt ie als een trein in XP. Ik snap er niks van. Ik heb alle bonuspacks daarna geinstalleerd, nog steeds loopt ie als een trein. Ik ga ook verder niet uitzoeken wat er aan de hand was, ik vind het prima zo. Ben allang blij dat UT het weer doet :)

Alleen speel ik nu in OpenGL?!? Als ik D3D kies hapert ie af en toe, maar bij OpenGL loopt ie dus soepel in 1280 X 1024 in 32 bits kleuren en alles op high detail. (helaas kan mijn monitor niet meer aan *D )

Ik d8 dat een Radeon 8500 het beter zou doen met D3D, maar goed...

probleem opgelost *klopt af*

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

openGL maakt het verschil heb ik ook gehad.
maar ja hij doet 't veel gameplezier.
Pagina: 1