Mindere akties

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
NS 4.72 gaat na enkele minuten op deze site geheid op z'n bek.

In zowel NS als IE kan ik alleen berichtjes van de afgelopen dag zien!

Ligt dit aan mij of is dit bekend? Zo ja wat is de reden?

Mazzel

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:34

wiho

Certified Nerd

NS 4.72 gaat na enkele minuten op deze site geheid op z'n bek.
He, ik dacht dat 't aan mij lag. Maar ik ben dus niet de enige! Sinds een dag of twee heb ik er ook last van. Na een paar minuutjes rondzwerven op GoT met NS 4.72 onder Linux gaat Netscape bokken. Klikken op linkjes werkt nog, en de nieuwe pagina wordt (aan de source te zien) ogenschijnlijk goed geladen, maar het netscape-venster blijft leeg. Ook andere sites (freshmeat, slashdot) worden daarna niet meer weergegeven. Alleen NS opnieuw opstarten helpt.

Het zou te maken kunnen hebben met een van de banners. Een maandje geleden ofzo stond er op de homepage van GoT een banner die NS onder Linux geheid deed vastlopen. Gelukkig duurde het laden van die banner vrij lang, zodat ik op tijd Esc kon gebruiken om het laadproces te stoppen.

Overigens geeft NS 4.71 onder Win2k op dit moment geen problemen.

Raadsels, raadsels. :)

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NS4.72 onder Linux gaat bij mij ook fout ja... :(

NS4.72 onder Win2K werkt als een tierelier...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

En in Netscape 6 werkt het pulldown menuutje op T.net waar je GoT kunt kiezen niet. Iemand anders hier ook last van?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja...

Netscape 6 is trouwens sowieso om te janken.... extreem instabiel, extreem traag en extreem lelijk. Tevens kan het niet fatsoenlijk met Java overweg.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Nee, als ze daarmee de concurrentie met IE aan moeten, dan staat het er slecht voor met Netscape...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:23

Jag

Dit klinkt herkenbaar. Als je een tijdje getweaked hebt, doet bijna niks het meer. Hij laadt alleen nog maar de eerste paar honderd bytes, en dan niks meer. Alleen heb ik NS 4.07.
Ook ging netscape op zijn smoel toen ik de topic internetplaza part II wilde openen, maar dat zal wel komen omdat iemand zo grappig is geweest om er een link in te zetten waardoor NS vastloopt of zo.

Jag

Verwijderd

Yep, bekend probleem. Het gebeurt eigenlijk alleen op GoT. Het zal wel weer aan dat dementerende ubb liggen....

Maar best apart. Als netscape dan vastkaait en je sluit hem af, wil het nog wel es voorkomen dat er stiekum een netscape task blijft staan in je task list. Die moet je dan ook weer apart afsluiten. :(

Verwijderd

Hmm hier werkt Netscape 4.72 (Linux) perfect.

• Femme
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Met mijn NS4.61 heb ik geen problemen. Het Fok! forum loopt wel altijd vast na een bepaalde tijd.

• Onno
  • Niet online
Mijn Netscape 4.51 houdt er na een tijdje got ook mee op. Dat is begonnen nadat ik NT4 SP6 geinstalleerd heb. :(
Met SP5 werkte ie perfect.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik snap dat echt niet hoor; steeds weer hoor ik mensen die problemen met Netscape hebben. Regelmatig vastlopers, pagina's die niet goed worden weergegeven (mogelijk door rotte M$ tags), enz. Waarom blijven jullie nou tegen beter weten in Netscape gebruiken? Er zijn toch betere alternatieven... (IE5)

• Onno
  • Niet online
Jij vindt IE5 een beter alternatief. Ik niet.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
NS 4.72 voor NT4 werkt wel maar op sommige nieuwsberichten hangt ie. Ik heb altijd gedacht dat het aan die icq dingetjes lag, echt een goeie reden heb ik niet.

• Onno
  • Niet online
Als Netscape crasht bij een nieuwsbericht ligt dat in 99,99% van de gevallen aan foute html in het bericht. Dingen als <b><a></b></a> zijn dodelijk voor Netscape.
Maar ja... sommige editors gebruiken IE...

Verwijderd

Eigenlijk zijn de Netscape problemen bij IE begonnen :) . Omdat IE steeds meer foute/incomplete HTML accepteerde, werd er ook steeds meer foute/incomplete gebruikt, omdat IE gebruikers gewoon niet door hebben dat de HTML code niet klopt. Haal bijvoorbeeld voor de grap maar eens een HTML validator (zoals CSE) door je code en schrik niet van de fouten die aangegeven worden. IE 'negeert' dit terwijl NS er lekker over struikelt. Oftewel, er is niks mis met Netscape.

• Onno
  • Niet online
Toch wel: Netscape crasht van foute html. Dat zou niet moeten.
Maar verder is er niets mis met Netscape. :)

Verwijderd

Nou, van mij mag NS lekker blijven crashen op foute html. Men moet maar eens leren om fatsoenlijke html te bouwen. Anders krijg je dadelijk echt alleen maar rotte zooi in je code. Dan is het einde natuurlijk zoek. Ik vind het dus ook maar onzin dat IE zo soepel is met foute html

• Onno
  • Niet online
Ik ook hoor. :)

Maar zolang er zoveel foute html bestaat is het erg hinderlijk dat Netscape erop crasht.

Verwijderd

Ik vind het dus ook maar onzin dat IE zo soepel is met foute html
beter dat ie wat soepeler is met foute HTML, er zijn heel pagina's op internet waar de HTML niet helemaal klopt, vaak zijn dat pagina's van amateurs die gewoon ook hun site'tje op internet willen hebben (zitten soms best leuke tussen) en die mensen gaan vaak niet in alle browsers hun site testen of kennen HTML niet helemaal perfect. tis toch wel leuk als ik ook die pagina's kan bekijken die niet zo goed in elkaar steken. :)

• Onno
  • Niet online
Als de makers van die foute html ook een browser hadden gebruikt die er wat van zei of op crashte, hadden ze de fouten verbeterd.

Maar die discussie is hier al uitgebreid gevoerd. :)

Verwijderd

Hè jammer nou! Die discussie is volledig aan mijn neus voorbij gegaan. Ik had graag aan je zijde gestaan om te vechten tegen het IE-terreur :)

• Onno
  • Niet online
:D
Pagina: 1