verbinding over 2 draden?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11
hej,

ik zoek een schema oid hoe ik 2 computers met elkaar kan verbinden, via 2 simpele draden (0 en signaal)

hoeveel draden gebruikt standaard tcp/ip ?

of zijn er ooknog andere mogelijkheden? liefst zo'n hoogst mogelijke snelheid natuurlijk :)

Verwijderd

standaard 100 mbit-netwerkkaarten? En dan dus STP-kabel (gekruist). Lijkt me het makkelijkst en een van de snelste methodes.

Verwijderd

tcp/ip is een protocol, dat heeft niet veel met draden te maken (dat is slechts de verbinding tussen 2 punten)
een 2draads vebinding kan volgens mij prima met 2 routers (ZyXel prestige); 1 aan iedere kant; hier kun je dan volgens mij 128 kb/s over gaan werken. Als je er een coax van kunt maken (ook min-of-meer 2 draden) en het niet te lang is ( ~ <200 meter?) kun je in ieder geval 10mb/s halen.

<edit> oh jah, ALS je er een coax van kunt maken, lukt UTP (of STP) natuurlijk ook :) Das nog veel makkelijker en cheaper</edit>

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
een full-duplexverbinding zal er natuurlijk nooit mee kunnen, aangezien je niet kan zenden en ontvangen over dezelfde draden...maar half-duplex zou wel moeten werken ja. het is alleen niet echt standaard

iRacing Profiel

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
coax? (signaal en aarde)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

:?

Ik begrijp niet waarom je een low-budged oplossing als deze wilt gebruiken, waarom niet gewoon 2 NIC's?
Of als de pc's niet te ver uit elkaar staan een seriële verbinding?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• blackd
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 22:40 schreef snars het volgende:
Als je er een coax van kunt maken (ook min-of-meer 2 draden) en het niet te lang is ( ~ <200 meter?) kun je in ieder geval 10mb/s halen.
< 100 meter voor Coax

Je kunt 't beste de raad van Walhalla opvolgen: 2 10/100 Mbit netwerkkaartjes in de computers pleuren, dan een crossed UTP kabel kopen, en aansluiten die hap.

Wat je ook nog kan doen om een verbinding op te zetten:
- USB link kabel kopen, ong 80 piek, maximaal 12Mbit
- via printerpoort met een nul modem kabel, ong USB snelheid
- COAX (Combo kaartjes kopen), maximaal 10Mbit
- en de al genoemde UTP maximaal 100Mbit, kost ong 40 piek per netwerkkaart, en ong. 20-30 piek voor een kabel, ligt eraan hoe lang ie is.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
met twee draadjes heb je het niet over UTP volgens mij. Ethernet UTP/STP gebruikt 4 aders (1,2,3,6).

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met 2 modems (moeten wel 'goede' modems zijn) kan je met 2 draden een mooie seriële 33k6 verbinding opzetten.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 17 december 2001 01:31 schreef little_soundman het volgende:
Met 2 modems (moeten wel 'goede' modems zijn) kan je met 2 draden een mooie seriële 33k6 verbinding opzetten.
Waar trek je de lijnspanning vandaan dan :? :P

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Xandrios
  • Laatst online: 10:11
Op zondag 16 december 2001 23:14 schreef bazs2000 het volgende:
:?

Ik begrijp niet waarom je een low-budged oplossing als deze wilt gebruiken, waarom niet gewoon 2 NIC's?
Of als de pc's niet te ver uit elkaar staan een seriële verbinding?
't is niet als "low" budget bedoelt hoor :P

'K was van plan om te proberen een poitn-to-point verbinding te maken met lasers. 'k weet dat het niet zo makkelijk is, maar met wat geknutsel etc moet het lukken om een paar bitjes ofzo te kunnen versturen :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 04:57 schreef brammus het volgende:

Waar trek je de lijnspanning vandaan dan :? :P
Die heb je niet nodig / Daar zorgt een beetje modem zelf voor. (De meeste externe modems kunnen dit prima. Huurlijn mode heet dat. Als je een 2 draads koper verbinding huurt van de KPN zit daar namelijk ook geen lijnspanning op)

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 07:14 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

't is niet als "low" budget bedoelt hoor :P

'K was van plan om te proberen een poitn-to-point verbinding te maken met lasers. 'k weet dat het niet zo makkelijk is, maar met wat geknutsel etc moet het lukken om een paar bitjes ofzo te kunnen versturen :)
Hey lachen. ik zou gewoon een seriele verbinding nemen dan. Je kunt proberen de lasers aan/uit te schakelen met de RS232 TX lijn, lichtdiode aan de RX kant... Beter nog is om het laserlicht te moduleren(uit of modulatie) of nog mooier moduleren op 2 frequenties (FM), dan kun je namelijk andere externe lichtbronnen er electronisch uitfilteren aan de RX zijde.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 22:59 schreef kroegtijger het volgende:
een full-duplexverbinding zal er natuurlijk nooit mee kunnen, aangezien je niet kan zenden en ontvangen over dezelfde draden...maar half-duplex zou wel moeten werken ja. het is alleen niet echt standaard
in principe zou dat wel moeten kunnen :) als je gewoon 2 verschillende frequentie-gebieden gebruikt (bijv telefoon over de kabel... dat gaat toch ook)

maar makkelijk is anders :)

edit:

hmmm slecht voorbeeld
Pagina: 1