CPU kapot ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08-2021
Mijn moederbord geeft aan dat mij CPU kapot is, ik begrijp er niks van alles dacht ik goed te hebben ingesteld.
Heeft ook goed gedraaid, maar op ene of andere manier is hij kapot gegaan :(
Ik heb een MSI K7T266 Pro2 ru, met een AMD 1800. Op dit moederbord zitten zogenaamd controllen Led's die allen rood branden, bij het nakijken in de handleiding staat er dat mij cpu niet is geinstalleerd of kapot is ??.

Mij vraag is ik kan niet meer in mij bios komen omdat hij blijft hangen op deze controle led's, is er een manier om toch in je bios te komen.
Ik heb mij CMOS gerest zonder resultaat, is iemand die mij misschien een tip kan geven om toch in mij bios te komen.

Ik ben een beetje radeloos, maar misschien dat iemand mij kan helpen, in ieder geval bedankt.:)

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:34

RammY

Dát!

(jarig!)
zit je CPU goe dint slot/socket?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je pas een HSF erop gezet? Zoja, dan is denkelijk je Core kapot of heb je een spacer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 rode ledjes betekent heel vaak dat het mobo kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
haal je processor eruit, en kijk of hij zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.aznil.nl/dood1.jpg
Zoals die van mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deiktisch1
Is de linker goed en de rechter kapot, ik heb namelijk mij cpu er uit gehaald.
Mij core is niet gebroken of gescheurd, en hij zat goed in de socket (hij heeft een week gedaan).

Maar ik kom nog steeds niet in mij bios, iemand nog een tip >:)

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook dat mobo met de Xp 1800

ik heb dat 1 keer gehad dat ie zei dat cpu kapot was... toen heb ik gewoon me cmos gecleared en het was klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Tja, als jouw CPU echt kapot is zul je nooit in de bios komen.. Die heeft de cpu gewoon nodig omdat het gewoon een programma is dat gedraait moet worden..

Misschien kun je beter met een vriend/kennis de cpu ofzo gaan uitwisselen om erachter te komen wat er nou aan de hand is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:54
Kun je niet <ins> of <shift> (ik dacht ins)
gebruiken. Dit haalt toch je voorlaatst opgeslagen Bios of de default settings op. Misschien dat je dan weer kunt Posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft alleen maar je koeler er verkeerd opgedaan te hebben en dat is alles...bye bye athlon.....je hoeft het nog niet eens te ruiken (meestal wel hoor) maar als dat gebeurt is geeft je msi-tje ook deze foutmelding en kan je doen wat je wil...

Ik zou bij een vriend even testen of je proc het nog doet...zo ja...dan zou ik die vriend even lief aankijken of jij zijn proc in jouw pc mag proberen. Heb je niet zulke vrienden/kennisen...ga dan eens naar de zaak waar je je mobo hebt gekocht...

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dees weekend mijn nieuw pc-tje ineen gestoken (zie vanonder aan dees bericht B-)) en na een tijdje kreeg ik er niks meer uit, en, ge kunt het al raden, 4 rode controlelichtjes. 'k Was al helemaal pissed omda'k dacht da de processor al kapot was ma ik besliste om de cooler er is af te halen. Na 2 keer uit te schuiven met de schroevendraaier (ni gezond voor mijn mobo) bleek da'k da der ni uitkreeg zonder mobo der helemaal uit te halen. 'k Had daarin niveel goesting en'k heb den boel nog is in't stopcontact gestoken. Wa bleek nu, alles startte weer normaal op??? Waarschijnlijk gewoon processor da ni helemaal goe zat. Dus'k zou zeggen, beetje aan uwe cooler wringen enzo kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Op maandag 17 december 2001 12:38 schreef BlackIllusion een hoop woorden in een vage taal:
Cursus nederlands schrijven zou ook wel makkelijk zijn...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deiktisch1
Het resetten van je bios hoe doe je dit ??.
Ik heb het gedaan volgens het boekje maar geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BIOS kun je niet resetten :+ CMOS wel ;)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deiktisch1
sorry dat bedoelde ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Op maandag 17 december 2001 20:02 schreef Klaveren het volgende:
sorry dat bedoelde ik ook :)
stekker er uit -> batterij er uit -> CMOS gereset :)
geen gekloot met jumpers.. dit werkt vast en zeker :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:38 schreef BlackIllusion het volgende:
ik heb dees weekend mijn nieuw pc-tje ineen gestoken (zie vanonder aan dees bericht B-)) en na een tijdje kreeg ik er niks meer uit, en, ge kunt het al raden, 4 rode controlelichtjes. 'k Was al helemaal pissed omda'k dacht da de processor al kapot was ma ik besliste om de cooler er is af te halen. Na 2 keer uit te schuiven met de schroevendraaier (ni gezond voor mijn mobo) bleek da'k da der ni uitkreeg zonder mobo der helemaal uit te halen. 'k Had daarin niveel goesting en'k heb den boel nog is in't stopcontact gestoken. Wa bleek nu, alles startte weer normaal op??? Waarschijnlijk gewoon processor da ni helemaal goe zat. Dus'k zou zeggen, beetje aan uwe cooler wringen enzo kan helpen :)
Jezus wat is dat :? :P Leer eens schrijven in een taal die meerdere mensen begrijpen. Dit is een soort mengsel tussen mislukt Vlaams, Fries, Nederlands, met bij ieder woord de laatse twee letters weggelaten |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 11:37
Op maandag 17 december 2001 20:09 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Jezus wat is dat :? :P Leer eens schrijven in een taal die meerdere mensen begrijpen. Dit is een soort mengsel tussen mislukt Vlaams, Fries, Nederlands, met bij ieder woord de laatse twee letters weggelaten |:( :?
offtopic:
jank es niet, er zijn hier nie alleen Nederlanders hoor, ook belgen, so get lost

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:35

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ja klassiek geval van kapotte cpu, als msi 4 rode lampjes geeft is het over. Wat heb je met die cpu gedaan, geen koeler erop ofzo, of kun je geen pc bouwen |:(

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deiktisch1
Ik denk het laatste grapjas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
deze probs met die 4 ledjes heb ik ook, maar had gewoon mijn bios verkeerd geflashed, dus maar hot flashen :(

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deiktisch1
hooeeraaa mij systeempie werkt weer :), wat ik al hoopte was ook waar namelijk een verkeert in gestelde bios.
Wat het resetten van de CMOS (Msi k7266 pro2), heb ik volgt gedaan: batterije er uit gepeuterd, de jumper op de 1-3 stand gezet, 1 volle dag zo laten staan. Toen het systeem weer op spanning gezet en hij deed het :)
Bedankt voor alle reactie's, het heeft mij weer een werkend systeem opgeleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 12:10 schreef Klaveren het volgende:
[knip]batterije er uit gepeuterd, de jumper op de 1-3 stand gezet, 1 volle dag zo laten staan.
Mooi dattie weer werkt, maar je hoeft echt geen dag te wachten voordat de bios gereset wordt hoor. gewoon jumper erop en eraf is voldoende.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Pagina: 1