DVD via PC naar TV

Pagina: 1
Acties:

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Beste tweakers,

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het beeld als je DVD-rom via een videokaart met TV-out op je TV afspeelt. Gaat dat goed, of haalt dat het nooit bij een echte DVD-player?
Ik heb nog geen videokaart met TV-out. Maakt het nog uit welke ik zou nemen?

Met vriendelijke groet, :)

Dinant

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ligt dus helemaal aan je video/TV kaartje.
Maar als je niet zo snel tevreden bent zou ik maar voor een stand-alone DVD-speler gaan.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:26
schijnt dat de ati radeon een goed tv-out chip erop hebben zitten die best mooie kwaliteit geeft. heb er zelf geen ervaring mee. maar ik denk niet dat het net zo goed is als een normale dvd speler op een tv aangesloten.

Verwijderd

Je kunt ook een MPEG2 decoder kaart overwegen. Een creative DXR3 of Hollywood+. De beeldkwaliteit op je tv is prima. Ik weet niet hoe de vergelijking met stand-alone dvd speler is want die heb ik nog niet.

Als je met win2k moet je NIET voor Creative gaan want die drivers zijn enorm bagger.

Verwijderd

Je kunt een Realmagic Hollywood+ of een Creative DXR3 nemen, dit zijn MPEG2 Add-on kaarten die dezelfde tv-out kwaliteit hebben als een Standalone DVD, prijs ligt rond de 225 piek

Verwijderd

Dit hangt af van je videokaart inderdaad. en ja .. als je van goeie kwaliteit houd dan moet je inderdaad naar een losse DVD player gaan kijken. MAAAAAAAR, ik heb een laptop en die heeft tv out. en Als ik daarmee een dvd kijk ziet het er echt even goed uit op de tv als dat ik een standalone pak!!!! dus het kan wel!!! (oja. en zo goed is die videoplank niet want het is een ati rage II mobility)

het hangt echt totaal af van Videoplankje en natuurlijk de drivers!!!! en nou moet ik zeggen dat de ATI kaarten die ik tot nu toe aan de televisie heb gestouwd toch echt goeie kwaliteit geven. beter dan de geforce serie.. (2 dan) dat zijn mijn ervaringen.. maar ik weet niet of iemand daar anders over denkt. maar dan zal je het snel genoeg merken *D dus.. suc6

*SLET*OeiGuy

Verwijderd

Heb zelf een hele tijd een Hollywood+ met s-video kabel naar de TV gehad... Zag er werkelijk perfect uit..
Bijkomend voordeel: op de Hollywood zit ook een AC3 uitgang zodat je ook nog eens prachtig geluid hebt...

Een Hollywood koop je (2e hands) al voor rond de F 150,-... zeker de moeite waard.

Verwijderd

werkt perfect, en het voordeel dat ja alle soorten video kunt afspelen, ook divx en dat gaat met een DVD speler niet echt. Kwaliteit is prima, ook 5.1 via spdif als je dat hebt

• Dinant
Bedankt voor de info menskes...

• Dinant
maarruh, ...
Wat is een Holleywood+ voor een kaart? Gezocht in pricewatch, maar daar stond niet echt iets over in.

• Dinant
sorryvoor de vorige vraag, dat was al duidelijk...

Verwijderd

Ter aanvulling:

tijdje geleden een test gelezen over een geforce2 met tv out en een standalone dvd speler. De geforce was de duidelijke winnaar van deze test: gaf scherper beeld + betere licht/donker verhoudingen.

Conclusie: een goede kaart doet niet onder voor een standalone speler

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:35
Op maandag 17 december 2001 12:25 schreef KR0N0S het volgende:
Ter aanvulling:

tijdje geleden een test gelezen over een geforce2 met tv out en een standalone dvd speler. De geforce was de duidelijke winnaar van deze test: gaf scherper beeld + betere licht/donker verhoudingen.

Conclusie: een goede kaart doet niet onder voor een standalone speler
link bitte
geloof er nl niet veel van.
Mijn standalone met goud-vergulde scart kabel is veel beter als mijn Asus 6800 deluxe of mijn oude Dxr3 kaart.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad, geloof nooit dat die GeForce het beter doet.. al is het maar omdat je daar altijd met zwarte balken rond het beeld zit te kloten (moet je weer met TVTool gaan kutten enzo).

• Dinant
Kronos,
Weet je nog waar die test stond?

Verwijderd

Zwarte balken??? Dat ligt aan de dvd zelf. Er staat altijd vermeld wat voor video-format voor de de dvd is gebruikt bv. widescreen 1.85:1 aspect ratio. Ik geloof dat 2.35:1 dikke balken oplevert.

Wat betreft die test: die link heb ik niet meer..heb wel iets anders gevonden, beetje amateur test:

http://www.tvtool.de/english/test_e.htm

Mijn conclusie is niet juist. Ik beweer niet dat een vga-kaart net zo goed is als een standalone. Er zijn veel dvd-spelers op de markt, en onderling verschillen ze van kwaliteit en prijs. Net als vga-kaarten. Wat ik wilde beweren is dat wanneer je in het bezit bent van een high-end geforce + tv-out deze betere beeldweergave kan geven dan SOMMIGE standalone dvd-spelers. (diplomatiek genoeg zo? :) )

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:35
Op maandag 17 december 2001 13:31 schreef KR0N0S het volgende:
Zwarte balken??? Dat ligt aan de dvd zelf. Er staat altijd vermeld wat voor video-format voor de de dvd is gebruikt bv. widescreen 1.85:1 aspect ratio. Ik geloof dat 2.35:1 dikke balken oplevert.

Wat betreft die test: die link heb ik niet meer..heb wel iets anders gevonden, beetje amateur test:

http://www.tvtool.de/english/test_e.htm

Mijn conclusie is niet juist. Ik beweer niet dat een vga-kaart net zo goed is als een standalone. Er zijn veel dvd-spelers op de markt, en onderling verschillen ze van kwaliteit en prijs. Net als vga-kaarten. Wat ik wilde beweren is dat wanneer je in het bezit bent van een high-end geforce + tv-out deze betere beeldweergave kan geven dan SOMMIGE standalone dvd-spelers. (diplomatiek genoeg zo? :) )
Whehe dit is beter ja :)
Pagina: 1