Ik heb de officiële Colin McRae 2 geïnstalleerd op de E partitie van mijn harde schijf. Ik werk met Windows XP. Als ik Colin McRae opstart, krijg ik weliswaar heel even het groene opstart schermpje te zien en de cd rom drive gaat ook draaien maar daarna gebeurd er niks meer. De netwerk versie (CMR2network.exe) werkt wel gewoon. Ik heb DirectX 8 (zit bij Win XP) en ik gebruik een TNT videokaart met de nieuwst NVIDIA drivers.
Bij mij werkt hij gewoon hoor! nog geen problemen gehad... gewoon de Full install gedaan?
Jazeker, eerst ook medium install, maakt niks uit. Hij doet het niet.
ja dat is de hele versie .. en hij mag van de makers ook zo verkocht worden ..Op zondag 16 december 2001 22:47 schreef MegaJurk het volgende:
Weet niemand de oplossing voor dit probleem? Ik heb de zogenaamde "bestsellers" versie bij Dynabyte gekocht voor fl 39,95. Dit is toch gewoon de complete versie?
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
De demo versie werkt perfect en de complete versie wil niet starten. Zou het aan mijn cd rom drive kunnen liggen? Die doet af en toe wel vreemd. Grand Prix 3 doet het overigens wel goed, en die heeft ook cd in cd rom lade nodig...
Verwijderd
Jah zou best wel eens aan je CDROM-drive kunnen liggen omdat ik er ook vaak mee ligt te kl*ten. Colin McRae liet zich bij mij pas bij de 3e of 4e keer installeren omdat de CDROM bij mij van te voren 'em niet goed inlas. Je kan ook es proberen te wisselen van CDROM naar CDRW (als je die hebt dan
)
Veel CD-Rom spellen moeten de CD in de drive met de laagste letter hebben, maar anderen moeten de cd weer in de drive hebben waar hij in zat toen je installeerde.Op maandag 17 december 2001 12:05 schreef Clyde het volgende:
Jah zou best wel eens aan je CDROM-drive kunnen liggen omdat ik er ook vaak mee ligt te kl*ten. Colin McRae liet zich bij mij pas bij de 3e of 4e keer installeren omdat de CDROM bij mij van te voren 'em niet goed inlas. Je kan ook es proberen te wisselen van CDROM naar CDRW (als je die hebt dan)
Op [u]zondag 16 december 2001 22:22[/u] schreef MegaJurk het volgende:
...
Beetje geduld kan geen kwaad he.Op [u]zondag 16 december 2001 22:47[/u] schreef MegaJurk het volgende:
...
Verwijderd
Hm...Colin Mcrae levert bij mij ook geen probs op onder WinXP...maar ik heb een no-cd patch geinstalleerd (Ik heb het originele spel!!, maar installeer altijd no-cd patches bij spellen zodat ik niet van cd hoef te wisselen als ik spellen speel), en met die patch doet hij het prima.
Het niet functioneren van Colin McRae 2 ligt niet in Windows XP. Je zult een lokaal probleem hebben en wat het precies is weet ik niet helaas. Maar XP zeker niet.
Het programma installeert zich prima, en de cd rom gaat ook wel draaien als ik op het programma bestand dubbelklik. Zou het echt zo zijn dat als ik een andere originele cd heb, het misschien wel werkt?
Bij mij werk de no-cd wel maar dan ben ik Force feedback kwijt.... iemand een idee?Op maandag 17 december 2001 12:13 schreef Density het volgende:
Hm...Colin Mcrae levert bij mij ook geen probs op onder WinXP...maar ik heb een no-cd patch geinstalleerd (Ik heb het originele spel!!, maar installeer altijd no-cd patches bij spellen zodat ik niet van cd hoef te wisselen als ik spellen speel), en met die patch doet hij het prima.
Dus nu ben ik verplicht om met cd te spelen anders zonder FF.
Waarom maken de makers niet zelf een patch om zonder cd te spelen. Net als quake3 en UT
Verwijderd
Bij mij werkt Colin Mcrae2 dus ook niet in XP, bij starten zegt ie this is not a valid 32 bit huppeldepup.
In de win95 of 98 compatibelmode werkt het spel ook niet.
Ik heb de no cd required patch/crack geïnstalleerd, maar dan start ie op en vraagt juist om de cd. Die zit er gewoon in en dan druk ik op OK en dan gebeurt er niks.
Verwijderd
Wil er dan iemand die Colin Mcrae (Versie 1.09 engels) wel werkend heeft met no-cd patch zo vriendelijk zijn deze patchversie in mijn mailbox te droppen.
Ik baal er stevig van dat ik niet meer kan racen.
Ik baal er stevig van dat ik niet meer kan racen.
Verwijderd
Ik heb versie 2.0, en die doet het dus prima met die no-cd patch...ik heb geen force feedback, dus ik weet niet of die het wel of niet doet. Ik gebruik een normaal stuurtje.
Ik heb een e-mail naar codemasters gezonden en die hebben teruggemaild dat het heeft te maken met een foute serie cd's die last hebben van een verkeerde "copy protection". Als ik mijn originele cd naar Engeland stuur, krijg ik een nieuw exemplaar terug. Maar ik vraag me af of Dynabyte waar ik het spel heb gekocht hier niet voor zouden moeten zorgen. Zijn er mensen met de "bestsellers" edition van Colin McRae 2 die ook last van die foute cd hebben?
Hardwareversnelling van je beeldscherm al geprobeerd? Bij mij was dat het probleem. Zodra ik de hardwareversnelling uitschakel doet'ie het gewoon.
Waarmee start je hem op? Met de link of direct vanuit de map met CMR2.exe? Bij deed ie het namelijk niet bij de eerste optie en rechtstreeks vanuit die map wel. Vaag.
mijne deed het eerst ook niet onder XP, toen crack installed, en nu loopt ie als een zonnetje
Zoals ik al zei, het ligt aan een verkeerde cd volgens Codemasters zelf. Ik vroeg me af wie hetzelfde spel ook bij Dynabyte had gekocht (bestsellers edition) en bij wie die wel of niet werkt.
hmm ik was van plan om 1 dezer dagen die bestseller editie te gaan halen bij dynabyte. Zal ik maar wat extra garantie gaan afdwingen dan...
colin kun je gewoon downloaden van internet = makkellijker
Verwijderd
ik denk dat je dan een ntfs patitie hebtOp maandag 17 december 2001 20:04 schreef christian het volgende:
Bij mij werkt Colin Mcrae2 dus ook niet in XP, bij starten zegt ie this is not a valid 32 bit huppeldepup.
Ik heb hem ook al, maar dat is een rip zonder highres-textures.Op vrijdag 21 december 2001 13:35 schreef thorretje het volgende:
colin kun je gewoon downloaden van internet = makkellijker
[topic=357921/1/25]
Ik had toevallig ook een topic hier over geopend, gaat ik ga dus hier maar verder.
Bij mij werkte die eerst dus wel, en nu ineens niet meer.
Ik denk dat ik een onbekend probleem heb, want trainzim(demo even uitproberen),,geeft ook vage errors.
Wat ik wil zeggen, het ligt zeker niet aan XP.
Wat zou het wel kunnen zijn? Ik ga maar compleet nw instal doen van XP.
Zou het kunnen zijn, dat het beter is om je spellen in FAT 32 te spelen, en dus onder XP geen NTFS partitie aan te maken, als je veel spellen speelt.
Ik had toevallig ook een topic hier over geopend, gaat ik ga dus hier maar verder.
Bij mij werkte die eerst dus wel, en nu ineens niet meer.
Ik denk dat ik een onbekend probleem heb, want trainzim(demo even uitproberen),,geeft ook vage errors.
Wat ik wil zeggen, het ligt zeker niet aan XP.
Wat zou het wel kunnen zijn? Ik ga maar compleet nw instal doen van XP.
Zou het kunnen zijn, dat het beter is om je spellen in FAT 32 te spelen, en dus onder XP geen NTFS partitie aan te maken, als je veel spellen speelt.
Nou,,nw instal XP pro zit erop.
Collin McRae loopt als een zonnetje in ME.
Collin McRae loopt als een zonnetje in ME.
Pagina: 1