ik heb : infrarood ontvanger

Pagina: 1
Acties:

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 13:58
ik had vroeger zon mooie tv-box van asus met bijbehorende infrarood ontvanger en afstandbediening nu gebruik ik die box niet meer.

is het mogelijk om bijv de ontvanger aan een com poort te hangen en vervolgens winamp mee regelen, divx stop zetten volume regelen.

B.V.D

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08
Wow, zonder spelfouten en met moeilijke woorden ! :D

inside joke

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:14
ja, check irrasstant, daar moet het mee lukken

Verwijderd

Hoort te kunnen ...

• Sjoak
er zit een soort van stekkertje op ofzo :) en die moet ik naar com maken hoe en waar en linkjes en alles

• Sjoak
Op zondag 16 december 2001 22:35 schreef Sjoak het volgende:
er zit een soort van stekkertje op ofzo :) en die moet ik naar com maken hoe en waar en linkjes en alles
nu ik er over nadenk het lijkt meer op een speaker plug ding :)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:46

E-Vix

Nu met sneeuw!

Gaat je niet lukken. Het enige wat er in die IR ontvanger zit is het IR oog zelf. De rest van de IR ontvang hardware zit op je TV kaart ingebakken. Dus tenzij je ergens een schema kunt vinden die met dat specifieke IR oog kan werken heb je er niets aan. En zomaar een 9 pins sub-d connector aan solderen zal niets uithalen dus.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Sjoak
Op zondag 16 december 2001 22:40 schreef E-Vix het volgende:
Gaat je niet lukken. Het enige wat er in die IR ontvanger zit is het IR oog zelf. De rest van de IR ontvang hardware zit op je TV kaart ingebakken. Dus tenzij je ergens een schema kunt vinden die met dat specifieke IR oog kan werken heb je er niets aan. En zomaar een 9 pins sub-d connector aan solderen zal niets uithalen dus.
in het kort : ik kan net zo goed de meuk weg pleuren

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04
Bij een Pinnacle Studio PCTV Pro zit ook alleen een oog dat je op de COM-poort aansluit. Met enige INI-bewerking van het bijgeleverde proggie kun je dan andere programma's bedienen.

• Sjoak
Op zondag 16 december 2001 22:45 schreef Eegee het volgende:
Bij een Pinnacle Studio PCTV Pro zit ook alleen een oog dat je op de COM-poort aansluit. Met enige INI-bewerking van het bijgeleverde proggie kun je dan andere programma's bedienen.
nee ik wil hem op de com pooort aansluiten :)

• Eegee
Op zondag 16 december 2001 22:46 schreef Sjoak het volgende:
nee ik wil hem op de com pooort aansluiten :)
Ehh.. ik was niet duidelijk... :? Ik zei dus dat je dat ding van Pinnacle ook op de compoort aansluit, en vervolgens met het proggie van Pinnacle kun je je computer bedienen. En dat ding van Pinnacle is ook alleen een oog. Dus het programmaatje regelt de rest (geen extra hardware nodig).

Als je dus ook dat proggie had, dan zou je wellicht met jouw IR-oog je comp kunnen bedienen... Alleen denk ik niet dat ik zomaar dat Pinnacle proggie kan versturen aangezien je niet zo'n TV-kaart hebt.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zo'n oogje is wel ongeveer het duurste van je IR gedoe.
Met een schema erbij kun je redelijk snel een IR ding bouwen, maar dan moet je wel wat handig heid hebben.

Post anders hier een schets van hoe het ding eruit ziet, er is vast wel iemand die daar raad mee weet.
(zoniet, mail mij dan :) )

• Sjoak
Op zondag 16 december 2001 22:54 schreef TheGhostInc het volgende:
Zo'n oogje is wel ongeveer het duurste van je IR gedoe.
Met een schema erbij kun je redelijk snel een IR ding bouwen, maar dan moet je wel wat handig heid hebben.

Post anders hier een schets van hoe het ding eruit ziet, er is vast wel iemand die daar raad mee weet.
(zoniet, mail mij dan :) )
ik webcam hemwel ff

• Sjoak
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.boon01/rood.JPG

• Eegee
Da's precies dezelfde plastic behuizing als het Pinnacle oog (alleen die van mij is grijs ipv zwart). Ik zou alleen niet weten hoe de bedrading is in mijn kabel naar de 9 pins sub-d connector toe...

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Op zondag 16 december 2001 22:41 schreef Sjoak het volgende:

[..]

in het kort : ik kan net zo goed de meuk weg pleuren
Nee! Ik wil hem >:)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Sjoak
Op zondag 16 december 2001 23:09 schreef B2000.5 het volgende:

[..]

Nee! Ik wil hem >:)
:) intresse in asus tv box :)

• Sjoak
Op zondag 16 december 2001 23:06 schreef Eegee het volgende:
Da's precies dezelfde plastic behuizing als het Pinnacle oog (alleen die van mij is grijs ipv zwart). Ik zou alleen niet weten hoe de bedrading is in mijn kabel naar de 9 pins sub-d connector toe...
moet ik ff wachten op een almachtige tweaker :)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hmm, dat kan wel maar dan moet iemand uitgezocht hebben welk draadje wat is. zo'n ir oog heeft drie aansluitingen: +5v, aarde/0v en een data uitgang. als je nu het schema voor en winlirc ontvanger; wat hier wel ergens op got circuleert; neemt kan je het ir ic vervangen door jou ir geval. de rest van het schema is alleen voor de voeding.

maar als asus nu weer een eigenzinnig ic gebruikt heeft, zou het kunnen dat de data omgepoolt is.. dan zou je de weerstand in het schema moeten verwijderen...

alles bij elkaar is het niet echt handig.. dat ic kost maximaal 10 piek ongeveer... maarja we zijn tweakers :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Sjoak
okay :) wat meot ik nu dus gaan zoeken schematje voor de draadjes
Pagina: 1