Toon posts:

Audio CD kan is beveiligd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een aantal weken geleden een Trance of the final year mix TRANCE 2001 gekocht en volgens mij is deze beveilig. Als ik de cd namelijk in me computer doet dan zegt ie niet dat het een audio cd is en ik kan hem ook niet openen. Ik heb het op me laptop geprobeerd en op een ander ecomputer. De cd doet het wel in mijn audio installatie? Is er een manier om het alsnog op me computer af te spelen? Ik wil het graag op me mp3 speler zetten om ernaar te luisteren.

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand een antwoord?? :'(

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op zondag 16 december 2001 21:41 schreef Geforcy het volgende:
weet niemand een antwoord?? :'(
Relax een beetje....niet iedereen hangt 24/7 achter zijn / haar pc... Antwoorden komen wel, en het omhoogschoppen van een topic binnen 24 uur wordt niet erg op prijs gesteld.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Als je AudioGalaxy installeerd, pakt hij je cd dan ook niet?

Twitter | Linkedin

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 16 december 2001 23:14 schreef Maverickje het volgende:
Als je AudioGalaxy installeerd, pakt hij je cd dan ook niet?
heb je serieus nagedacht voordat je deze vraag stelde?

voor de topicstarter:
zou heel goed kunnen dat ie beveiligd is, er zal vast wel een manier voor zijn om er mp3s van te maken, ik hou helaas niet weten hoe.... en ik weet ook niet of het dan nog legaal is

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Die cd heb ik ook, leuke beveiliging is het he >:)

Mijn dvd-rom speler pakt hem helemaal niet, maar mijn Lite-on 16/10/40 pakt hem wel naar 15 keer mijn cd-rom la weer dicht te doen. (hij gaat vanzelf open)

Als die hem eindelijk heeft dan kun je hem gewoon rippen door hem te rippen.
Clone-cd werkt niet op de een of andere manier.

Als jouw cd-romspeler helemaal niet open gaat net zoals mijn DVD-rom, dan doet die het gewoon niet.
Als je een hele oude cd-romspeler op de kop tikt voor een 10 gulden ofzo die kunnen hem wel lezen. De nieuwe spelers heb iets waardoor die cd moeilijk gelezen kan worden.

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 14:50
Gewoon teruggaan naar de winkel en om een niet beveiligd exemplaar vragen. Volgens mij moeten ze dat dan geven (er waren iig mensen die een ander exemplaar kregen).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Wel zorgen dat ie ergens eerts geript is voordat je teruggaat. Mooi verhaal ophangen dat ie niet werkt in je auto cd speler etc..

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 21:44 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Relax een beetje....niet iedereen hangt 24/7 achter zijn / haar pc... Antwoorden komen wel, en het omhoogschoppen van een topic binnen 24 uur wordt niet erg op prijs gesteld.
Inderdaad. Laat ik dat even officieel bevestigen.

Verwijderd

probeer de cd is te kopieeren met exact audio copy,
werkte bij mij wel met beveilide cd,s

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 13:21 schreef dogma het volgende:
probeer de cd is te kopieeren met exact audio copy,
werkte bij mij wel met beveilide cd,s
Heb jij wel goed gelezen ? Met name de first post.

ontopic : je kan natuurlijk je stereo-installatie gewoon via een uitgang verbinden met je line-in van je geluidskaart. Zo heb je (analoog, ok) een verbinding waarmee je kan opnemen naar wav en kan converteren naar mp3. Werkt prima. :)

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Kopieeren met "burst-modus" helpt soms. Net als kopieeren met clone-cd. (cd-lade niet zelf, maar door clone-cd laten sluiten). Of (met 1-speed) kopieeren via geluidskaart (evt SPDIF)

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

BlindRead/Write en CloneCD kunnen die cd's vrijwel altijd lezen. Er zijn een paar manieren voor om zo'n cd te beveiligen, daar staat een groot artikel over in de nieuwste c't.

Deze cd's voldoen niet aan de red-book standaard, en zouden daarom het logo "compact disc digital audio" niet mogen dragen. Hoe dat precies met alle legaliteit zit weet ik niet, de platenmaatschappijen zeggen zelf dat ze het goed uitgezocht hebben en dat het mag. Maar daar zijn de juristen nog niet helemaal uit geloof ik.

Wat hebben ze technisch aan die cd versleuteld?
Manier 1: Er staat een 2e data sessie na de audio sessie op de cd. Dit mag niet volgens red book. Een cdrom speler leest alleen de data-sessie, waar onzin in staat, en ziet zo niet dat het een audio cd is. De meeste audio cd spelers kunnen alleen de eerste sessie lezen en spelen de cd dus zonder problemen af. Maar er zijn ook audio cd spelers die zich hier wel eens in verslikken.

Manier 2: De lastigste manier, volgens de makers van CloneCD kan alleen de Plextor 40x scsi drive deze cd's lezen. Hier wordt elke track als data track gemarkeerd, ipv audiotrack. Audio spelers kijken hier niet naar, omdat die toch alleen maar audio cd's hoeven te slikken. Maar cdrom spelers kunnen er niets mee. Volgens de c't (ik quote) kan je dit zelf simuleren door een clonecd image te maken en in de control-file (*.ccd) voor elke audiotrack de regel "Control=0x00" te veranderen in 0x04. Dit is dus ook in strijd met Red Book.

Manier 3: Hier wordt de muziekdata zelf bewerkt. Er worden fouten tussen gezet die door de foutcorrectie van audio spelers eruit gefilterd kunnen worden, maar bij het lezen op een cdrom stikt het van de fouten. Hierbij helpt het meestal om de cd in burst-mode te rippen. Volgens Red Book zou dit mogen, het is nog steeds een audio-cd, zij het een manke.

Maar als je nu problemen hebt met een beveiligde cd moet je gewoon terug gaan naar de winkel, die zijn dan verplicht om hem om te ruilen voor een onbeveiligd exemplaar. Voor prive doeleinden mag je namelijk een kopie voor jezelf maken, zo is vastgelegd in het wetboek. Maar het wordt eigenlijk tijd dat we met z'n allen opstaan om te protesteren, anders zijn binnen een paar jaar alle cd's 'beveiligd' tegen kopieren. :(

Ik scrobbel ook audio

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:04

Tim Schuhmacher

abasios

Op maandag 17 december 2001 20:34 schreef Anton het volgende:

Maar als je nu problemen hebt met een beveiligde cd moet je gewoon terug gaan naar de winkel, die zijn dan verplicht om hem om te ruilen voor een onbeveiligd exemplaar. Voor prive doeleinden mag je namelijk een kopie voor jezelf maken, zo is vastgelegd in het wetboek.
Dit verbaasd mij en ik geloof wel dat die regel er is, maar ik betwijfel of de mensen achter de kassa daar mee accoord gaan of ook maar iets van af weten.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

En een gewone hifi cd-speler met digitale uitgang naar je pc sturen? (heeft zelfs mijn antieke cheapo Akai) Dat moet toch lukken lijkt me.
Pagina: 1