Laptop, Amerika.

Pagina: 1
Acties:

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 12:57
Hoi,

Wat kan je het beste doen?!
Hier een laptop kopen of in Amerika een laptop kopen als je daar voor een half jaar heen gaat.

Ik ben van mening in Amerika een 2dehandsje kopen. Dit ivm het 220v naar 110v probleem. En dan de afschrijving voor lief nemen ipv dat je een nieuwe adapter moet kopen ( zijn die te koop voor laptops!?)

Graag meer info!

American Express vraagbaak

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
veel van die laptop adapters zijn 100-250 V
dan is het een kwestie van een andere stekker er aan zetten

Repareren doe je zo.

• Stinger_Ventura
Ahhh, Gunstig.

Ken jij merken die 110/220 doen?!

Kan iemand mij misschien vertellen of Gericom 110 doet?

Verwijderd

De dell adapters zeker... m'n oude toshiba kon het ook al, dus denk dat je beter omgekeerd kunt vragen, welke adapters kunnen het niet :+

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op de adapter van mijn Gericom staat input 100-240V.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Op zondag 16 december 2001 21:35 schreef Stoned-cow het volgende:
De dell adapters zeker... m'n oude toshiba kon het ook al, dus denk dat je beter omgekeerd kunt vragen, welke adapters kunnen het niet :+
precies

fujitsu-siemens 100-240
digital 100-240
zenith 100-240

omdat het de bedoeling is dat je met die dingen gaat sleuren zijn het bijna altijd universele voedingen

Repareren doe je zo.

• Stinger_Ventura
Op zondag 16 december 2001 21:35 schreef Sovereign het volgende:
Op de adapter van mijn Gericom staat input 100-240V.
-Double check -
DUS: Ik kan daar uit concluderen dat die Gericom werk in de VS?! uiteraard met aanpassing van het stekkertje?

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Aanpassing stekker hoeft niet eens als je een beetje sterk bent >:) -> "Krak"

Maar waarom in USA? Goedkoper?

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Je moet even kijken op de Adaptor zelf, het staat er vaak gewoon op (110-240V). En anders kan je heus wel ergens even een nieuwe stekker regelen.
Enige probleem als je een nieuwe laptop koopt kan de garantie zijn. Als er dan iets in Nederland kapot gaat dan claimen ze hier dat ze er niks mee kunnen omdat die uit Amerika komt. Teminste, zo'n verhaal kregen vrienden van me te horen.
Maar ze zijn net dat beetje goedkoper in Amerika, voornamelijk dankzij het feit dat er belasting bij komt...
Stome Den Haag, zakkevullers.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zondag 16 december 2001 21:53 schreef Glottis of Xanadu het volgende:
voornamelijk dankzij het feit dat er belasting bij komt...
Stome Den Haag, zakkevullers.
Maar goed we betalen wel belasting maar we kunnen hier te minsten op asfalt rijden en we hebben hier nog geen tol wegen. en andere onzin zoals in de VS. :Y)

• Sovereign
Op zondag 16 december 2001 21:47 schreef Stinger_Ventura het volgende:
DUS: Ik kan daar uit concluderen dat die Gericom werk in de VS?! uiteraard met aanpassing van het stekkertje?
Denk het wel. 8-)

• esvier
  • Laatst online: 29-07 07:57
ik zou het wel doen als ik jou was, je hebt toch wel adaptors die dat aankunnen >:)

www.debrasserie.nl

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Op zondag 16 december 2001 21:33 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Ahhh, Gunstig.

Ken jij merken die 110/220 doen?!

Kan iemand mij misschien vertellen of Gericom 110 doet?
en gericom kan je in Bijv. Duitsland ook erg goedkoop krijgen, is tussen bijv. duitsland en de USA nog zo'n prijsverschil?

let er overgins op dat er een MOBILE proc opzit, er zijn ook versies die een GEWONE proc hebben --> veel warmte, accu snel leeg etc !

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Bij dell kan je gewoon een nieuwe adapter kopen als je naar een ander stroomnet gaat... erg makkelijk :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 22:29 schreef spok9 het volgende:
Bij dell kan je gewoon een nieuwe adapter kopen als je naar een ander stroomnet gaat... erg makkelijk :)
Idd, maar als je even op je adapter kijkt zie je dat je eigenlijk alleen maar een ander netsnoer nodig hebt, en als je daar een nieuwe adapter voor neemt, is dat best een duur snoertje :+

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
Als ik naar Amerika zou gaan, zou ik zeker hier geen Gericom kopen. In Amerika krijg je a-merken (Toshiba, Compaq, HP, Sony) voor de prijs van een Gericom (en niet met CV-ketel cq desktopprocessor). Het is daar echt een stukkie goedkoper. Ook krijg je heel gauw extra's zoals DVD/CDRW combo's enzo die het geheel helemaal niet veel duurder maken.

• Sovereign
En als je terug komt in NL mag je er lekker invoerrechten over betalen. 8-)

Terzijde, een tualatin P3 is geen cv ketel. Het warmst in mijn Gericom wordt de HD.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 13:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon een verhuistrafo-tje kopen. Kosten 20-30 piek.

Verwijderd

Door Sovereign - maandag 17 december 2001 10:10

--------------------------------------------------------------------------------
En als je terug komt in NL mag je er lekker invoerrechten over betalen.
--------------------------------------------------------------------------------

Tuurlijk, je hebt uitzonderingen die netjes naar de Douane lopen. |:(

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
Op maandag 17 december 2001 15:37 schreef Ge611 het volgende:
Door Sovereign - maandag 17 december 2001 10:10

En als je terug komt in NL mag je er lekker invoerrechten over betalen.

Tuurlijk, je hebt uitzonderingen die netjes naar de Douane lopen. |:(
ik ben ook een keer met een laptop(een oude, dat wel) uit amerika terug naar nederland gegaan. dat ding zat in een laptop tas (stom. |:( ), en werdt er zo tussenuit gepikt. resultaat: 200 gulden invoerrechten ter plekke betalen, of de laptop niet mee, en pas terug als er betaald was(plus een extra marge voor "verwerkingstijd"), plus ze wouden m'n koffers doorzoeken. had geen contant geld bij, wel een mobiel uit nederland die nog wat in de baterij had, en m'n pa (hoofd motoronderhoud klm) gebeld. die kwam langs de douane, en heeft alles afgehandelt.
afgelopen zomer met een P3 800 desktop in de koffer de douane langsgekomen. wel aangehouden. "wat heb je zoal gekocht", zulk soort vragen. deze gast was wel relaxed, en had door dat ik moe was na 12 uur vliegen(seatle), en liet me door zonder koffer open te maken.

en nee, ik ben geen van beide keren langs aangifte gelopen. gewoon langs "geen aangifte".

conclusie: gewoon laptop plus eventueel tas in koffer, niet aangeven hoedanook dat je een laptop oid bij hebt, en hopen dat je een beetje relaxte gast hebt die je evt eruit pikt(doen ze zo nu en dan tussendoor).

hoop dat je er wat aan hebt. anders heb ik dit nu voor niks zitten typen. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Verwijderd

Compaq Laptops en Dell zijn gewoon autosensing /switching...

Ik heb beide eeb Dell en een Compaq ooit meegenomen naar de US, en beide deden het ook daar. Dit geldt ook andersom.

Invoerrechten...
Je kan gewoon met een laptop door de doune lopen, maar dan moet het er wel uitzien dat je hem al eerder gebruikt hebt.
Dus gewoon uit het plastic etc halen.
Gewoon niet vertellen dat je hem daar gekocht hebt...

Verwijderd

Zeggen dat het een cadeau was kan toch ook of niet dan?

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
zeggen dat 't een kado was deed ik ook. kwam niet onder het betalen uit... :(

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 17:42 schreef Koras het volgende:
zeggen dat 't een kado was deed ik ook. kwam niet onder het betalen uit... :(
Ik snap het niet echt, als ik nu naar amerika ga met een laptop die ik al enkele maanden heb, dan moet ik toch geen tax betalen als ik terugkom?!

Hoe kunnen ze nu weten dat je hem daar hebt gekocht? (zolang hij maar niet in de verpakking zit ;))

Verwijderd

Dat lijkt me ook ja.. en wat nou als je hem op laat sturen?

Verwijderd

Nuttige topic, maar toch even actualiseren. Ik ga namelijk zelf binnenkort naar de states voor de studie. Hier wilde ik een laptop voor gaan kopen, maar ik heb geregeld dat ik er een te leen heb. Geen top apparaat, maar wel prima om eens te kijken hoe dat bevalt en handig daar. Nu ben ik er inmiddels eigenlijk wel uit dat ik er zelf ook een wil hebben.

Vraagje?
Zijn er nog andere dinegen die problemen zouden kunnen opleveren (PAL TV uitgang bijvoorbeeld) of is alleen de garantie en het door de douane meenemen het grootste probleem.

Trouwens Dell Inspiron hier 2600 euro en daar 1600 dollar, scheelt toch effe.

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 23:58 ]

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Op dinsdag 14 mei 2002 17:32 schreef sketal het volgende:
...
Trouwens Dell Inspiron hier 2600 euro en daar 1600 dollar, scheelt toch effe.
Hoe wil je die laptop daar kopen eigenlijk, moet je niet een adres hebben waar ze het naartoe sturen? Want voor zover ik weet heeft Dell geen brick-and-mortar winkels.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Pagina: 1