Toon posts:

Processor is vaag!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Intel PentiumIII 1000MHZ processor en sinds kort heb ik nieuw moederbord, Mijn oude was kapot en die heb ik laten vervangen (ik had nog garantie) ik heb wel hetzelfde type (namelijk een MSI-6309) op de oude kon ik mijn processor temperatuur wel zien in het bios en bij de nieuwe niet, en ik draai windowsXP en onder hardware beheer ziet iedereen die ik ken die ook windowsXP draaien de processor wel in het rijtje staan en bij mij niet, weet iemand hoe dit kan, of hoe ik het kan veranderen. Verder is hij wel gewoon even snel en de processor wordt ook gewoon goed herkent. THANX

Gigamaster :?

Verwijderd

BIOS is wel up-to-date, je krijgt niet tijdens het opstarten een melding dat de CPU niet ondersteund wordt oid ?

Als je eens eigenschappen doet van deze computer, en dan het tabblad Algemeen staat de CPU daar wel goed aangegeven met de correcte snelheid?

Verwijderd

Topicstarter
ja daar staat de processor gewoon goed vermeldt

Verwijderd

op de oude kon ik mijn processor temperatuur wel zien in het bios en bij de nieuwe niet
Waarschijnlijk zijn er 2 uitvoeringen van dat MoBo, 1 met temp meting en de andere dus zonder en die heb jij denk ik te pakken.

Wat die CPU detectie in Windows heb ik helaas geen antwoord, misschien iemand anders ? :)
Het is volgens mij geen ramp dat de CPU niet in je hardware beheer staat.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat verwacht ik ook niet, maar toch vindt ik het vreemd dat het nou weer net bij mij is dat het er niet bij staat....*snif*

Verwijderd

Topicstarter
ooh ja trouwens, ik kan in het bios wel de temperatuur van mijn systeem zien

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Temperatuursensor zit in de processor bij de coppermines, dus die is wel degelijk aanwezig..
De rest wordt geregeld door de chipset, en ik neem aan dat jouw vervangend bordje wel degelijk dezelfde chipset heeft ('t zou hetzelfde model zijn dus....)

je kunt de temperatuur wel in de bios uitlezen, dus dat betekend gewoon dat je een softwarematig probleem hebt.

Misschien is het tooltje dat jij gebruikt alleen bedoelt voor een andere revisie van het bordje ofzo..
Probeer eens een andere tool om te meten, zoals MBM ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Dit programma werkt goed 22 graden is niet slecht geloof ik, maareh hoe kan ik het probleem in windows oplossen???
Zou ik graag willen weten nou ja alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 11:02 schreef Twynn het volgende:
Temperatuursensor zit in de processor bij de coppermines, dus die is wel degelijk aanwezig..
De rest wordt geregeld door de chipset, en ik neem aan dat jouw vervangend bordje wel degelijk dezelfde chipset heeft ('t zou hetzelfde model zijn dus....)

je kunt de temperatuur wel in de bios uitlezen, dus dat betekend gewoon dat je een softwarematig probleem hebt.

Misschien is het tooltje dat jij gebruikt alleen bedoelt voor een andere revisie van het bordje ofzo..
Probeer eens een andere tool om te meten, zoals MBM ofzo..
ja maar nog effe een ding ik kan de temperatuur van mijn systeem lezen niet van mijn proc... maar dat zal je wel duidelijk zijn....
Pagina: 1