[OC] mijn bios wil niet overclocken

Pagina: 1
Acties:

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
ik heb en packerd bell necluna moederbord met een pentium 3 8oo mhz en alles word een beetje sloom dus ik proberen mijn proc te overclocken, dus ik in mijn bios zoeken naar iets waarmee ik kan over clocken maar niets gevonden

heeft iemand dit ook meegemaakt of weet iemand hier iets op????????????

Verwijderd

ander mobo kopen :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik heb dit meegemaakt op me toedertijd me oude 386, kon ook nergens vinden waar ik heb kon overklokken.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 21:27
Hmm, die biossen van Packerd bell hebben geen "overclockfuncties". Je kan het softwarematig proberen met het proggie Soft FSB..

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

format c: en daarna je WinXp cd in je CD-rom speler doen. Dan issie een stuk sneller :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 21:13 schreef silentsnow het volgende:
format c: en daarna je WinXp cd in je CD-rom speler doen. Dan issie een stuk sneller :P
Het kan wel zijn dat enkele bestanden mankeren hierna :)

Verwijderd

packard bell he !!
Je kan haast niets instellen in de bios ! :( :r

Heeft compaq ook enz enz !

• Kapitein Edward
en waar kan ik dat progje soft FSB loaden???

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Kheb ook een PB. Kan hem ook niet klokken. Met Soft SFB krijg ik rare schermen. Hoe doek dat nu??

Deze advertentieplaats is te huur!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

hmm .. ik deed het altijd met jumpertjes.. Maar ja.. Ik zal wel ouderwets zijn...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 21:16 schreef thijz het volgende:
en waar kan ik dat progje soft FSB loaden???
http://www.google.com roels 8-)

• RammY

RammY

Dát!

Op zondag 16 december 2001 21:20 schreef Janoz het volgende:
hmm .. ik deed het altijd met jumpertjes.. Maar ja.. Ik zal wel ouderwets zijn...
zit geen multiplier op >:)

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

als ie van PB is neem ik aan dat je pc langzaam, gaat door de zooi die op je pc staat en bovendien is PB niet eens echt goede fabrikant. Maakt mobo's in samenwerking met NEC.

Echt veel slechte hw kan ik me ook voorstellen

I got a problem-solver and its name is revolver

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 07:23

RRRobert

Fokker in ruste

Packard Bell, Compaq, etc hebben allemaal een teringhekel aan tweakers. Door hun bios af te schermen kunnen ze ondermeer een flinke smak geld besparen op de helpdesk en de garantie-afhandeling. Ik heb zelf ook ernstige belemmeringen om meer te halen uit mijn Intel mainbord. Gelukkig komt er volgend voorjaar weer een nieuw PC-privé project bij ons op het werk.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• Kapitein Edward
ik heb het progje nu maar er staat iets wat niet kan thuis brengen (sorry 3 mavo) |:( : target clock generator wie weet wat dit betekend???

Verwijderd

Packard Bell?
Zeg nou zelf zeg...
Dat zijn nou niet bepaald pc's die gemaakt zijn om te overklokken. Heel misschien zitten er op het moederbord dipswitches of jumpers, maar ik vrees het ergste.

Je zou SoftFSB nog kunnen proberen...

Verwijderd

Compaq :r
Packard Bell :r

Zelf asembleren :) :9 :D :P *D ;)

• RammY

RammY

Dát!

heb je gelijk aan. Maar voor het begin moet je toch wat.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zondag 16 december 2001 21:56 schreef thijz het volgende:
ik heb het progje nu maar er staat iets wat niet kan thuis brengen (sorry 3 mavo) |:( : target clock generator wie weet wat dit betekend???
Je moet aangeven van welk merk de clock generator (chip die de bussnelheid regelt) is.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Hmmm, in de meeste PB's zitten standaard mainboardjes. De meeste zijn van MSI en sommige van Gigabyte. Noteer het typenummer en zoek op de site van de boardfabrikant de meest recente bios. Deze flash je en metname de MSI boardjes kun je nu overclocken. In een oude PB Platinum zat een MSI 6119. Kon je niks mee. Met de MSI bios kan ik de FSB nu tussen de 66 en 133 varieren in de nodige stapjes. Laatst zat er in een HP bijvoorbeeld een A7V. Kun je met de eigen bios ook mee overclocken.

Succes !

Verwijderd

kots walg en schande over pakerds en compakerd nazaten...
degene die niet wil dat zijn comp meer doet dan zij goed vonden is dit een geschikt compje maar wie laat zich belemeren door die dwazen blabla zelf zelf en nog eens zelf hoe vaak moet het nog gezegd worden.... zucht :'(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op zondag 16 december 2001 21:56 schreef thijz het volgende:
Kijk op de site van de makers voor instructies, ook in Mavo 3 heb je engels.....En als je echt niet weet waar je mee bezig bent, laat het dan vooral, voordat je schade aanricht.

• Kapitein Edward
ja ik weet het maar ik vatte het progje een beetje en daarna liep hij steeds vast dus ben ik ermee gekapt
ik denk eraan om een nieuw mobo te kopen >:)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Misschien kan je met Sisoft Sandra proberen te achterhalen wat voor een mobo je hebt. Ik heb zelf een ALDI pc, waar een MSI-6318 moederbord in zat. Je kunt het beste CPUFSB gebruiken als je een nieuwer mobo hebt, oudere worden niet ondersteunt door SoftFSB. Zal nog effe nagaan waar je CPUFSB kan downen, Sisoft vind je op :
http://download.cnet.com/downloads/0-10102-100-6313817.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.6313817

Verwijderd

Net zoals iedereen al zegt: Compaq, Packard Bell en al die andere type merken Zuigen ze hebben allemaal minimale uitbereidings opties en het liefst lassen ze de kasten dicht zodat je er niks aan kan veranderen! :r :r

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 15:23 schreef twakker het volgende:
Net zoals iedereen al zegt: Compaq, Packard Bell en al die andere type merken Zuigen ze hebben allemaal minimale uitbereidings opties en het liefst lassen ze de kasten dicht zodat je er niks aan kan veranderen! :r :r
Hehe, ik heb een vriend die zijn modem er niet eens uit kan halen omdat die vastgelast zat met een plaat ijzer. Die heeft een Compaq Presario 5190 of zo.

• Kapitein Edward
Op dinsdag 18 december 2001 15:14 schreef J0YR1D3R het volgende: Zal nog effe nagaan waar je CPUFSB kan downen, Sisoft vind je op :
http://download.cnet.com/downloads/0-10102-100-6313817.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.6313817
met dit progje moet het wel lukken >:)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
Voor thuis prive gebruik is compaq/pb/ibm vrij brak ja, maar om nou te zeggen dat compaq klote is omdat je er niet mee kan overklokken? Compaq moet de bussiness nog altijd van de zakelijke kant hebben, en wat zou jij doen als je baas van een bedrijf met 100 man was, zou jij 100 pc's in elkaar gaat bouwen?

Compaq/pb is niet :r maar de mensen die een compaq kopen en dan nog klagen dat ze niet kunnen overklokken of upgraden ook! domme sukkels vind ik dat.

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Het gaat een beetje off-topic hier vintik.
Probeer die gast te helpen met oc-en en stop met je persoonlijke voorkeur te showen.

• salvador4
Op dinsdag 18 december 2001 15:43 schreef Aerschtuner het volgende:
Het gaat een beetje off-topic hier vintik.
Probeer die gast te helpen met oc-en en stop met je persoonlijke voorkeur te showen.
sorry hoor maar overklokken van bv een pb/compaq is gewoon ECHT een nutteloze actie, bereik je helemaal niks mee (ja instabilliteit). die dingen zijn er gewoon niet voor bedoelt. Zitten gewoon geen mogelijkheden voor op.

(ps ik zit nu achter een compaq >:) )

Verwijderd

case modden is mijn hoby; zie sig van Thijz...

HOBY???? HOBY??????????? HOBY :r :r

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Sorry hoor maar wie koopt er dan in godsnaam een Packard Bell pc.

Twitter | Linkedin

• salvador4
Op dinsdag 18 december 2001 16:26 schreef Michaeltjuh het volgende:
case modden is mijn hoby; zie sig van Thijz...

HOBY???? HOBY??????????? HOBY :r :r
(geb. 11 maart 1987) hij heeft al moeite met zijn eigen naam goed te schrijven :-))

• Kapitein Edward
ik

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 16:32 schreef thijz het volgende:
ik
Moet je CPUFSB nog hebben:
Klik hier

Verwijderd

He, wat een gezzellige relaxte sfeer hier weer jongens :P....

Maar Thijz, volgens mij weet je niet helemaal 100% waar je mee bezig bent, en dat kan nogal gvaarlijk zijn... Lees dus eens ff de faq van dit forum en zoek eens naar wat leuke tutorialtjes...

<Edit> Oohw ja nog een eg handige opmerking: denk niet dat je in dagelijks serieus iets merkt van je overclockte proc!
Als je er voor de grap eens 256MB geheugen bij propt (Die K*t Packard hell dingen worden standaar geleved met 64/128MB) zal je pc ineen voor je gevoel VEEL sneller worden...
Wat ook nog wel eens wil helpen is je pc om het half jaar (minimaal) teformateren en alles er opnieuw op gooien...</edit>

• Kapitein Edward
ja ik heb de faq gelezen

en ja mijn systeempje is al wat snellerdan toen ik em kocht
standaard kast mobo pentium 3 800mhz nog steeds hetzelfde blabla

ikheb nu 320 mb sdram
gforce 2ti
ben nu met spuiten klaar [matelic blouw egaal niet zo heel bijzonder]
temp metertje
ik wil er een bigtower van gaan maken

zo beter ?? :(

• YKW
  • Laatst online: 14-05 09:59

YKW

mobiliteit ten top

Ik kende iemand die ook een PB had. Was idd niet over te clocken. Op het moederbord (typenummer opschrijven en zoeken op internet) was een mogelijkheid tot overclokken d.m.v. jumpers, maar die pennetjes waren kundig weg-gehaald! Toen hebben we er maar een snellere videokaart en meer geheugen ingezet. En wat bleek, de standaard software-CD van PB (trouwens idem bij compaq) bleek niet meer te werken. Of te wel, je kon er geen Windows meer op instaleren. Dus heb je die software eigenlijk voor nix betaald! :r |:(

Dus koop nooit zo'n PC ;), want qua upgrades enzoot zit ut allemaal veel moeilijker!

YKW

Automatiseren kan je leren!

Pagina: 1