Toon posts:

Terratec 512i geeft krakend geluid in Halflife?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kzag in de search al wat topics er over staan over geluidsproblemen met de terratec 512i, maar kon niet echt een oplossing vinden

Kep een XP1600+ met MSI k7t turbo 2 mobo en een terratec 512i geluidskaart

Muziek speelt ie gewoon goed af in winamp enzo. Maar zogauw ik Halflife ga spelen, krijg ik krakend geluid en een soort van echo er doorheen? iemand een idee wat de oplossing zou kunnen zijn?

bij voorbaat dank

Verwijderd

Topicstarter
ohja en in Halflife heb ik A3D aanstaan, EAX uit. en ook andere opties geprobeerd, maar het probleem blijft.

Verwijderd

In de half life directory staat een dll filetje genaamd met a3dapi ofzo, als je deze verwijderd dan doet a3d sound in half life het super goed met je terratec kaartje,
enjoy >:)

Verwijderd

Topicstarter
thanx. ik zal het morgen even proberen. hopen dat het werkt

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt dus niet? die .dll file wissen.. heeft iemand anders nog ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
anyone? kzou het beetje zonde vindne als ik die terratec daar voor moet terugbrengen omdat ie kraakt in HL..

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand? is dit dan zon groot probleem? of ben ik te vervelend? of is men te lui om even naar dit probleem te kijken? :'(

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Niemand weet het, dus heb je em niet genoeg omhoog geschopt |:(

Verwijderd

Het is vast een driver probleem, heb de kaart geen aex? das veel beter dan a3d

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Op zaterdag 22 december 2001 09:51 schreef voxell het volgende:
Het is vast een driver probleem, heb de kaart geen aex? das veel beter dan a3d
Creative fan? A3D is 10x beter. Je weet precies waar je tegenstander loopt. EAX is slechts ruimtelijke effecten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 09:43 schreef Piepeltjes het volgende:
Niemand weet het, dus heb je em niet genoeg omhoog geschopt |:(
en jij weet het antwoord ook niet zo te zien.. ik wil graag een antwoord op me probleem dus ik stel de vraag hier.. of mag dat tegewoordig niet meer? omhoog schoppen ! |:(

Verwijderd

Topicstarter
kzal het topic hierna niet meer omhoog schoppen en admins, close het maar..

kwil alleen maar even zeggen dat ik het heel erg jammer vind dat niemand dit probleem kent en dat niemand de juiste oplossing heeft. (valt me tegen eerlijk gezegd) of niemand neemt de moeite..

naja.. close topic maar, ik modder wel verder :(

Verwijderd

Topicstarter
Wil toch even terug komen op het probleem. Kep het probleem nog steeds niet opgelost, dat kraken in Halflife, maar ik ben er wel achtergekomen dat als ik inlog in Halflife en ik heb een mp3 aan het draaien via winamp of iets dergelijks, dat het geluid dan wel goed is, ook al is de mp3 dan na een tijdje afgelopen.. Heeft nou iemand een idee wat het kan zijn? lijkt een channelconflict ofzo tussen Halflife en de terratec kaart...

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
damn , ik heb het ook gehad met een C media kaartje maar waar het door over is gegaan :? probeer toch je drivers eens op nieuw en anders ff mailen naar terratch
ik zou het kaartje e rzeker niet om weg doen

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
wat ik gelezen heb over terratec in andere topics hiero is dat ze niet al te snel zijn met het beantwoorden van email, laat staan het updaten van drivers :(

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels definitief opgelost. Ik heb directx 8.1 geinstalleerd, wat blijkbaar nog niet was geinstalleerd (nooit aan gedacht) en het werkt nu perfect!

Verwijderd

Je moet gewoon al je 3d-geluid uitzetten. Ik heb dat gemier ook gehad met een TerraTec DMX XFire 1024.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb dit probleem ook gehad, kreeg geen goed A3D geluid in CS... (ik had btw een terratec sixpack)

in frustratie heb ik maar een audigy gekocht...

maar probeer eens de laatste drivers te downloaden, en a3d en eax uit te zetten in je HL config fle...

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft niet. Werkt nu met a3d en eax in Halflife. Directx 8.1 installen was de oplossing
Pagina: 1