Hoeveel watt en hoeveel volt kan de gemiddelde invertor aan zonder opgeblazen te worden?? Ik wil graag namelijk een LED erop laten branden. Deze komt op 5volt met weerstand ertussen. (allemaal ivm toekomstig fanbus).
Ik niet snap 
waarom wil je een led op een invertor laten branden ???
die led sluit je toch voor je invertor aan ?
(ff aangenomen dat je een invertor voor een ccfl bedoelt)
Verwijderd
nee dat is niet het geval, en windows ondersteunt hem ook gewoon behalve dan dat ik de processor niet in het rijtje zie staan
ik wil een rood LEDje hebben als mn fans allebij uitstaan dus laag zijn. en invertor is 0 > 1, 1 > 0 toch?? kweenie wat je met ccfl wilt mjaOp zondag 16 december 2001 21:15 schreef Sine het volgende:
Ik niet snap
oww zeg dat dan ... een NOT poortje dusOp zondag 16 december 2001 21:21 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
ik wil een rood LEDje hebben als mn fans allebij uitstaan dus laag zijn. en invertor is 0 > 1, 1 > 0 toch?? kweenie wat je met ccfl wilt mja
mwah een ledje kun je er wel op laten branden
maar dat kan toch veel eenvoudiger ??
gewoon met een wissel schakelaar
of het ledje met een weerstandje in serie over je schakelaar zetten
nja ik wil mn fans op 12v 7v en uit kunnen zetten en daarvoor wil ik een aan/uit/aan schakelaar gebruiken.Op zondag 16 december 2001 21:29 schreef Sine het volgende:
[..]
oww zeg dat dan ... een NOT poortje dus
mwah een ledje kun je er wel op laten branden
maar dat kan toch veel eenvoudiger ??
gewoon met een wissel schakelaar
of het ledje met een weerstandje in serie over je schakelaar zetten
dit leek mij beste oplossing invertor is toch in principe een NOT-poort of ligt dat aan mij?? en kan die ook een led met weerstand op 5 volt aan??
die 20mA van een led kan je poortje wel aan ja ...Op zondag 16 december 2001 21:33 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
nja ik wil mn fans op 12v 7v en uit kunnen zetten en daarvoor wil ik een aan/uit/aan schakelaar gebruiken.
dit leek mij beste oplossing invertor is toch in principe een NOT-poort of ligt dat aan mij?? en kan die ook een led met weerstand op 5 volt aan??
maar dat kan ook simpeler
als je ff precies zegt wat je wilt hebben kan ik wel een schematje voor je in elkaar flansen
wil je bv nog meer led's ?
een op 12 ,een op 5 en eentje op 0 ??
zeg het maar
Ok ...
dan doe je het zo ...
zonder ictje ,gewoon een simpel truukje met drempelspanning

werkt het zo niet irl zet dan nog een xtra diode in serie met de rode led
dan doe je het zo ...

Verwijderd
uhm lachen zo'n netwerk ben gewoon BrainDamageOp zondag 16 december 2001 22:54 schreef Sine het volgende:
Ok ...
dan doe je het zo ...
[afbeelding]
ik zal is vragen bij electroshop wat het beste is, maar werkt die van mij ook?? Ik print hem iig geval uit en zal wel ff vragen wat hun het beste idee vinden iig bedankt.
Ja die van jou werkt ook ja ...Op maandag 17 december 2001 12:41 schreef Sickness het volgende:
[..]
uhm lachen zo'n netwerk ben gewoon BrainDamage
ik zal is vragen bij electroshop wat het beste is, maar werkt die van mij ook?? Ik print hem iig geval uit en zal wel ff vragen wat hun het beste idee vinden iig bedankt.
Maarrrr ... dan moet je er dus een poortje tussen gaan hangen
nu is een poortje niet alleen een onderdeel met 2 draadjes
maar wel een ic met 4 of meer van die dingen in 1 behuizing en je hebt er ook nog eens een aparte voedingsspanning voor nodig
Uhm heb mn schakelingetjes en weerstandjes al gekocht
moet alleen nog ff nr. hebben van NOT-poort is ff zoeken dus of als iemand bij de hand heeft
hmm zulke reaktie hoefen in principe niet in het forum te komen maar in SU of LA (had je eerste reaktie gelezen. Mja wat een lamer was dat zegOp woensdag 19 december 2001 10:43 schreef yvonne het volgende:
never mind
Pagina: 1