Trust Soundwave 2000P 5.1 + Santa Cruz

Pagina: 1
Acties:

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Ik wil deze boxen binnekort gaan kopen, de Turtle Beach Santa Cruz heb ik al.

Nou wil ik weten of ik hierbij nog iets nodig heb. Heb ik een apparte een versterker of decoder of iets nodig of zit dat al in de Santa Cruz.

Ik heb gezocht op de Turtle beach webiste maar daar kon ik niks vinden.

Alvast bedankt.

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Ja ik ben een super newb in geluids dingen, maar dan mag ik toch nog wel antwoorden verwachten? Als je het weet kost het minder dan een minuut om een reply te sturen, nou wat een moeite zeg...

Dus pls zeg ff of ik met een Santa Cruz en een Trust Soundwave 2000P 5.1 set gewoon 3d geluid kan luisteren.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Je hebt in princiepe niets extra's nodig.
De subwooferset heeft al een ingebouwde VERSTERKER. (actieve subwooferset).

Achter, om echt 5.1 geluid te krijgen (DolbyDigital/DTS) moet je wel ergens een DolbyDigital-decoder tussen hebben zitten. Als de subwooferset die niet heeft moet je geluidskaart die hebben, als je geluidskaart die niet heeft en je subset ook niet - moet je een betere subwooferset aanschaffen die wel een DolbyDigital decoder heeft. Ook een geluidskaart die die ingebouwd heeft.

Je hebt iig dus een decoder nodig, OF in je geluidskaart OF in/bij je subwooferset. Probleem is dat ik dat niet weet. Die trust site is moeilijk te bereiken. Erg irriterend.

dit staat er
Suitable to use with Dolby (R) Prologic and Dolby (R) Digital (AC-3) sound systems
Dan weet je nog niet of die set een ingebouwde decoder heeft bahg.

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/apictures/large/12704.jpg

Beetje plastice zooi hoor :) Betwijfel sterk of dat setje ook fatsoenlijk klinkt. Zal wel erg goedkoop zijn.

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Ja die trust site loopt nogal sloom en toen ik het eindelijk vond stond er niks zinnigs. Zelfde met die Santa Cruz, alleen was de site niet zo sloom :Z

Maarem is er een manier om te kijken of digital coder in zit? Kan ik op de Santa Cruz kaart naar een bepaalde chip zoeken ofzo?

Thx

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Reargeren ook weinig mensen hier :)

Nou of je dat kunt zien. Met de huidige termen waar Trust mee gooit kan dat niet. Ze kunnen alles schreeuwen, digital dit en surround dat. Maar zonder officieel DolbyDigital logo op de speakers hoeven ze dat niet te ondersteunen. Altijd letten op officiele keuringskenmerken. Ze swaaien bij Trust wel met allerlei termen, ik maak me daar echt kwaad om altijd.

Eigenlijk zou ik een andere set aan je aanraden dan Trust. Zeker gezien de ongelooflijk brakke geluidskwaliteit op redelijk volume.

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Ja, hier komen te weinig mensen. Ze moeten bij audio video en hifi nog iets bij doen, dan komen er ook wel meer mensen...

Maar wat ik bedoelde in me vorige post was of ik die dolby chip op de Santa Cruz geluidskaart kan vinden en hoe die eruit ziet.

Die Trust boxen heb ik dus nog niet binnen en daar kun ik dus ook niet op kijken.

En hoe kom je erbij dat ze brak geluid hebben? In een review gelezen ofzo? Link pls.

[EDIT] Vergeten te vragen: kan ik met z'on chip ook EAX gebruiken, dat gebruik ik namalijk veel meer in games.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Volgens mij werkt dolby digital op iedere 4/5.1 speaker geluidskaart, alleen moet je processor dan het werk doen, dat is bij de soundblaster live 5.1 ook zo, powerdvd ondersteund bijvoorbeeld dolbydigital decoding door je processor dus via de software

• Acidfire

Acidfire

Burning Universe

Topicstarter
Thx, dan ga ik ze morgen bestellen.

Maar ik wil toch weten hoe die chip eruit ziet, dan weet ik tenminste of hij hardware decode aankan.

En als er een dolby sticker op de boxen zit, betekent dat dan dat de boxen het aankunnen of dat ze het zelf kunnen decoden?

Verwijderd

Is dat trust setje wat? Ik zag hem namelijk staan bij dixons voor 114 euro (inclusief trust 5.1 geluidskaart)

Ik heb nou een sounblaster 128pci, en vraag me af of ik dat setje eventueel moet kopen,

Advies please.....

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op dinsdag 18 december 2001 17:24 schreef Acidfire het volgende:
En hoe kom je erbij dat ze brak geluid hebben? In een review gelezen ofzo? Link pls.
Ervaring met Trust...als ik zeg dat de nieuwe Trabant goed rijd, geloof je het dan ook ? >:)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op woensdag 13 februari 2002 21:19 schreef Miklo1980 het volgende:
Is dat trust setje wat? Ik zag hem namelijk staan bij dixons voor 114 euro (inclusief trust 5.1 geluidskaart)

Ik heb nou een sounblaster 128pci, en vraag me af of ik dat setje eventueel moet kopen,

Advies please.....
Spaar dan ff door....zal me niks verbazen als jouw kaartje kwalitatief beter is en die speakers zijn ook niks.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1