Toon posts:

Aansluiten eindversterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Flipsen Acoustic Edge :9~ , en een pa-eindversterker. Vraagje is nu: kan ik de eindversterker direkt op de uitgang van mn geluidskaart aansluiten, of gaat mn geluidskaart hierdoor naar de knoppen? Ik heb t al geprobeerd, lijkt prima te werken, maar wil toch nog wel ff weten of het kwaad kan.
Ik vermoed dat t iets te maken heeft met de ingangsgevoeligheid van de verterker, maar hiervan heb ik geen kaas gegeten. Ingangsgevoeligheid van de versterker is 720 mV, ingangsimpedantie is 32KOhm. Bij de geluidskaart zitten verder geen gegevens over wat je er allemaal op aan mag sluiten, vandaar dat ik geen flauw idee heb..
Weet iemand of ik dit zo aan kan sluiten of moet er een voorversterker tussen? :?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja..het kan..
zonder problemen...verwacht alleen dat et geluid eruit spuit :)

dus ff in je mixer het geluid zacht zetten!
veel plezier ermee :9~

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Ik=blij *D *D
Dat het geluid eruit spuit, valt op zich mee, als ik pc op driekwart-volume zit, is dat ongeveer eindversterker op vol vermogen (2x 150W RMS). Ik kan in elk geval weer met een gerust hart pompen :9~

Verwijderd

ik vind het sterk dat je je eindversterker op vol vermogen kan uitsturen uit een geluidskaart!

met mijn mijn qsc'tje (zie hieronder) lukt dat niet hoor (lagere ingangsgevoeligheid, dus meer spanning nodig)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb ooit eens mijn Rotel RB1000 zonder voorversterker op mijn pc aangesloten, dit ging goed totdat mijn pc een keer vastliep en ik opnieuw moest opstarten. (standaard gaat mijn geluid dan op voluit)

Het resultaat: een dag lang een fluittoon aanhoren. :(

* bazs2000 geeft dan ook als advies aan Prikkeldraad dat hij een voorversterker moet gebruiken, al is het alleen maar om zijn oren te beschermen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Inderdaad niet erg aan te raden, een cd speler met een goede volumeregeling kan nog, maar direct op je pc is niet slim, je hebt ook wel eens van die leuke proggies die met je volume gaan klooien bv...
Pagina: 1