[DW4] Flash button linken naar een frame

Pagina: 1
Acties:

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
ik heb gezocht en half wat gevonden, maar niet helemaal :D

ik wil een flash button linken naar een zelf gemaakt frame. Leek me erg makkelijk, met de edit functie. Alleen daarmee kan je alleen de standaard dingen doen, zoals _self, _blank enz.

hoe zeg ik dat ie naar, zeg het makkelijk, het middelste frame moet?

het gaat om een standaard button van Dreamweaver 4.

Verwijderd

in je frameset heb je dat frame als het goed is een naam gegeven. Als link van je flash button geef je die naam dan mee als target. Dus waar je nu alleen kunt kiezen uit de standaard dingen als _self enzo neem je dan je naam van het frame

Verwijderd

uit de Actionscript dictionary:

getURL

Syntax:

getURL(url [, window [, variables]]);

window: An optional argument specifying the window or HTML frame that the document should be loaded into. Enter the name of a specific window or choose from the following reserved target names:

_self specifies the current frame in the current window.
_blank specifies a new window.
_parent specifies the parent of the current frame.
_top specifies the top-level frame in the current window.

• WaarAnders
ik kan daar niks intikken, das het probleem.
* WaarAnders heeft ook geen idee hoe het frame heet, het is gewoon een standaard html pagina

• WaarAnders
Op zondag 16 december 2001 21:49 schreef B-Top het volgende:
uit de Actionscript dictionary:

getURL

Syntax:

getURL(url [, window [, variables]]);
was da?
moet ik dit ergens invullen?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op zondag 16 december 2001 21:50 schreef WaarAnders het volgende:
ik kan daar niks intikken, das het probleem.
* WaarAnders heeft ook geen idee hoe het frame heet, het is gewoon een standaard html pagina
Ja maar je hebt toch wel een frameset, in index.html ofzo (hoe ook maar je frameset heet)? :?

Als je daar begint met <frame... dan kun je ook ' name="kaas" ' toevoegen en zo heb je dus je frame een naam gegeven :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 21:51 schreef WaarAnders het volgende:

[..]

was da?
moet ik dit ergens invullen?
Damn, komop hee......elementair flash....da's de actie die in html ook wel <a href=''></a> word genoemd......ff bij lezen... niet komen vragen voor je tuts hebt gelezen...dit heeft geen zin...

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 21:58 schreef B-Top het volgende:
Damn, komop hee......elementair flash....da's de actie die in html ook wel <a href=''></a> word genoemd......ff bij lezen... niet komen vragen voor je tuts hebt gelezen...dit heeft geen zin...
Rustig b-top, rustig,,

Hij heeft volgens mij flash nog nooit opgestart. Het gaat om een standaard flash button die geintegreerd zit in DW. Verder weet ik daar ook nix van, leer maar flash en gebruik die standaard dingen niet meer

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 22:10 schreef Necromancy het volgende:

[..]

Rustig b-top, rustig,,

Hij heeft volgens mij flash nog nooit opgestart. Het gaat om een standaard flash button die geintegreerd zit in DW. Verder weet ik daar ook nix van, leer maar flash en gebruik die standaard dingen niet meer
Erm...volgens mij kom ik vandaag nogal agri over ofzo...ga uhs checken in DW hoe dat dan werkt....

• WaarAnders
ik heb inderdaad flash nog nooit opgestart, maar daar gaat het hier niet echt om. Het gaat erom dat ik niks kan invullen in het DW scherm waar het moet. Dus hoe doe ik dit zonder de "wizzard" van DW, dus ergens in de html code.
* WaarAnders kan geen flash maken, want hij heeft het niet.
* WaarAnders heeft ook geen zin/tijd om flash te leren

Verwijderd

Kan niet met de standaard buttons denk ik zo. Heb ff gekeken in DW maar die maakt een button aan die dan button1.swf heet, van de link die hij heeft zit alles in de swf en is dus nix van terug tevinden in de html. Bij dat wizardje kun je inderdaad niet het goede target kiezen, duz moet je die url toch aanpassen in Flash. Download trial ofzow en kijk of het nuttig programma voor je is en denk je het vaker nodig te hebben koop je het na 30 dagen, anders jammer en kan het dus niet met dw.
Pagina: 1