Toon posts:

Via 4-1 drivers installeren??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ej..

Ik heb een Epox 8k7a+ daar zit een AMD 761 chipset en een VIA 686b chipset. Maar moet je VIA 4-1 drivers installeren?
Want volgens mij zijn die drivers alleen maar voor je On board sound card!

Verwijderd

edit:
sorry nie goed gelezen :D

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ja, deze moet je installeren voor je south bridge.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

neh

die amd chipset bestaat uit een amd northbridge en een via southbridge. dus ja, beter installeer je die drivers maar wel even.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
FF opletten: bij installeren VIA drivers AGP driver UITVINKEN en dan AMD drivers installeren voor de AGP.

Verwijderd

Je moet de VIA 4-1 drivers wel installeren, je moet echter alleen de IDE-driver installeren.
Sounddrivers voor de 686B zit niet in de VIA 4-1 gebakken, daar zijn losse drivers voor te downloaden

• Frankie02
  • Laatst online: 31-08-2025
Als je windows hebt geinstalleerd en alles werkt en is retestabiel, dan kun je beter die 4in1 drivers niet installeren.

Mijn tb1200 op een asus a7v draait superstabiel (win2k) en heeft zelfs nog nooit van 4in1 drivers gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Maar op de site van Epox staat dat je ze niet hoeft te installeren dus...staat daar dan onzin op?!!

Windows 98, 98SE
AMD Miniport Driver
VIA Bus Master PCI IDE Driver. Select Win9x VSD VxD Driver when prompted.
VIA Apollo 686 chipset audio
HighPoint HPT-370 driver.
Video card driver
DirectX (from Microsoft)

• Frankie02
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zondag 16 december 2001 21:01 schreef Frankie02 het volgende:
Als je windows hebt geinstalleerd en alles werkt en is retestabiel, dan kun je beter die 4in1 drivers niet installeren.

Mijn tb1200 op een asus a7v draait superstabiel (win2k) en heeft zelfs nog nooit van 4in1 drivers gehoord.
De onboard sound moet je vanaf je install.cd van je mobo pakken. De 4in1 drivers zijn daar iig niet voor.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb een A7M266, ook met AMD chipset en VIA.
Moet ik ook 4-in-1 installeren, alleen niet de agp drivers.

Verwijderd

Topicstarter
weet ik dat dat via4-1 daar niet voor zijn maar op die site van epox staat dat je die VIA 4-1 niet hoeft te installeren dus..staat daar dan onzin op.!

Verwijderd

VIA heeft ook losse IDE-drivers, die kun je ook gewoon installeren, dan heb je geen VIA 4-1 nodig.
In het VIA 4-1 pack zit die IDE-driver ook ingebakken

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op zondag 16 december 2001 21:00 schreef TweakGuy het volgende:
Je moet de VIA 4-1 drivers wel installeren, je moet echter alleen de IDE-driver installeren.
Sounddrivers voor de 686B zit niet in de VIA 4-1 gebakken, daar zijn losse drivers voor te downloaden
Bijna goed. Je moet ook de IRQ drivers installeren, want de PCI-controller zit in de southbridge.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste maar VIa 4-1 gewoon installeren.:P

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Idd...

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dan doe je jezelf tekort want de 4 in 1 drivers geven een grote snelheidswinst, in ieder geval in 3d spellen. het heeft bij mij een keer de helft van het aantal fps gescheeld. zonder drivers is je via based bordje gewoon een beetje mank.
Pagina: 1