A great thought in a small mind is a dangerous thing
maar die proc is goede in combo met een abit kt7...
als je toch een andere koeler moet en je wilt wat uitgeven om over te klokken: Alpha pal 8045T of Swiftech MCX462 en dan een stille fan erbij, bijv. de papst 8412 ngml
Je kan idd de FSB niet ver omhoog gooien met een kt7. Bij 109 houdt het echt al snel op.
Je moet gewoon je multiplier unlocken en `m dan op 100x14.5 laten lopen.... Ik vraag me alleen af of deze multiplier gehaald kan worden....
Succes!
edit: Kan je die koeler niet een beetje modden? Ik heb een tijd een slot-a koeler op m`n kt7 gehad, voordat ik waterkoeling had
Verwijderd
Enige probleem dat ik heb is dat het moeilijk is om een koeler te testen, als hij niet werkt is het bye bye processor
Mijn 1GHz ging tot 10 x 133 op dat Abit KT7 mobo'tjeOp zondag 16 december 2001 20:49 schreef CB het volgende:
Goede koeler heeft geen zin bij een Abit kt7. Overklokken zal niet veel opleveren, maximale multiplier is 13. Dus 13x100 = 1300 (standaard). Of je locked de processor en dan kan je via multiplier 5 zorgen dat ie multiplier 14 gebruikt en zo dan 1400 loopt. Of anders een beetje FSB verhogen, maar ook dat is met een Kt7 geen succes. Maximaal fsb 110 denk ik. Daar heb je geen topcooler voor nodig, want standaard voltage is voldoende bij dat soort snelheden.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Wat een onzin dat je geen goede koeler zou kunnen of moeten gebruiken omdat je een KT7 hebt.Op zondag 16 december 2001 20:49 schreef CB het volgende:
Goede koeler heeft geen zin bij een Abit kt7. Daar heb je geen topcooler voor nodig, want standaard voltage is voldoende bij dat soort snelheden.
Anyhow, ook al overklok je die 1.3er niet, een goede koeler is en blijft WEL belangrijk. Ik zie wel vaker mensen met stabiliteitsproblemen en dan gebruiken ze een crapcooler zoals een Spire o.i.d
Mijn Tb900@1Ghz blijft heerlijk koel onder mijn Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP en ik vind niet dat ik 'beter af zou zijn met een Spire Orb (
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Verwijderd
no f*cking way!Op zondag 16 december 2001 21:06 schreef silentsnow het volgende:
Mijn 1GHz ging tot 10 x 133 op dat Abit KT7 mobo'tje
handjes samen, als je een peltier op die n-brug propt dat je hem naar de 120 kan krijgen. Ik zelf heb er een keer een fop38 op gezet, toen wilde hij zowaar naar de 112 ( i.p.v. 110 met het stille ( jawel
je hebt een kt7a in je handen gehad.
Klopt, gaat maar tot 12,5 maar.. met 12,5 * 105 kom je ook nog wel ergensOp zondag 16 december 2001 21:50 schreef CB het volgende:
Een goede koeler is inderdaad wel belangrijk maar je hoeft bij een Kt7 niet een superoverklok koeler te hebben. 10 x 133 is onmogelijk met een Kt7! Kan wel met een Kt7a
Wat is een superoverklokkoeler dan volgens jou?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
133 is inderdaad pure onzin, maar 120 kan echt wel zonder aanpassingen. Ik kan hier m'n Duron 600 op 5*120 zetten op m'n KT7 (met geheugen op 160 Mhz CAS2) en dat is dan het maximale. FSB=121 lukt niet en 5.5*120 lukt ook nog wel, maar 6*120 geloof ik niet meer. Maar met FSB=117 haal ik de 940 wel.Op zondag 16 december 2001 23:04 schreef The Rapier het volgende:
no f*cking way!
handjes samen, als je een peltier op die n-brug propt dat je hem naar de 120 kan krijgen. Ik zelf heb er een keer een fop38 op gezet, toen wilde hij zowaar naar de 112 ( i.p.v. 110 met het stille ( jawel)abit koelertje).
je hebt een kt7a in je handen gehad.
Het enige is, dat als de compu koud is, hij af en toe op FSB=120 niet op wil starten. Maar als hij eenmaal aan is, loopt hij stabiel.
ik heb hier ook een KT7-raid draaien met een Athlon 1300; Deze draait op 13x 120 mbv een Thermaltake Vulcano 6Cu
100% stabiel onder w98SE met ECCP client & RC5 proxy op de achtergrond
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
Verwijderd
Mja, zal uiteindelijk wel niet stabiel zijn zonder extra koeling, dus ik ga weer mooi terug naar m'n oude vertrouwde 9*111, voor dat de problemen komen. Maar het kan dus wel!
Verwijderd
die hoge waardes haalde ik trouwens alleen toen ik nog in het tijdperk leefde dat ik niet eens een AGP-videokaart had. In combinatie met m'n voodoo2 PCI (duh..) heb ik ooit 123 MHz weten te halen....
Hier staat tekst
Verwijderd
Ik gebruik ook een PCI-videokaart, voodoo3-2000-pci. Dus met een AGP-kaart lukt het niet? Dat zou wel verklaren waarom het bij anderen niet werkt.Op maandag 17 december 2001 15:18 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
die hoge waardes haalde ik trouwens alleen toen ik nog in het tijdperk leefde dat ik niet eens een AGP-videokaart had. In combinatie met m'n voodoo2 PCI (duh..) heb ik ooit 123 MHz weten te halen....
Alles werkt nu en me mobo heeft de fsb automatisch op 104 gezet zodat hij op 1300 liep vond ik wel grappig. Mijn mobo overclocked zichzelf