Toon posts:

GF3 2d verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoe kan je (hardwarematig) de 2d performance verbeteren van de geforce 3, want als ik een dvd softwarematig draai zie ik alleen maar blokjes net als met divx.

Ik heb op een comp met tnt2 m64 gezien dat de dvd kwaliteit bijna net zo goed is als met hardwarematige decodering.

Heeft hier iemand een oplossing voor??

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op zondag 16 december 2001 20:36 schreef d_v_pelt het volgende:
Hallo,

Hoe kan je (hardwarematig) de 2d performance verbeteren van de geforce 3, want als ik een dvd softwarematig draai zie ik alleen maar blokjes net als met divx.

Ik heb op een comp met tnt2 m64 gezien dat de dvd kwaliteit bijna net zo goed is als met hardwarematige decodering.

Heeft hier iemand een oplossing voor??
Een GeForce 3 heeft toch ook hardwarematige MPEG2 decodering? Mijn GeForce 2 GTS in ieder geval wel.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58
Ik weet niet welke software player je gebruikt, maar met PowerDVD kan je hardwarematig decoderen aanzetten in de opties. Zet het beeld ook op WEAVE forceren, dit zorgt ook voor een beter beeld.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
"Een GeForce 3 heeft toch ook hardwarematige MPEG2 decodering? Mijn GeForce 2 GTS in ieder geval wel.
"

Nee, dat heeft geen enkele kaard, hoogstens beperkte assistentie. (Zoals b.v. motion compensation)

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 20:56 schreef vassago het volgende:
"Een GeForce 3 heeft toch ook hardwarematige MPEG2 decodering? Mijn GeForce 2 GTS in ieder geval wel.
"

Nee, dat heeft geen enkele kaard, hoogstens beperkte assistentie. (Zoals b.v. motion compensation)
kaard :? 1 kaard 2 kaarden :?
kaarden is het verwijderen van vuil uit wol voordat de wol gesponnen word ;)

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op zondag 16 december 2001 20:56 schreef vassago het volgende:
"

(er zit hier een quote knop)

en je hebt gelijk...het is hardware-acceleratie en niet hardware-decodering.

Mijn kaart heeft dat in iedergeval. En ik heb nooit last van blokken in mn DVD zoals in divx.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

hardware matig 2d verbeteren kan dmv de RFI? filters van je kaart af te solderen. Zie de quadro mod voor GF2, daar staat ook uitgelegd hoe je RFI filters eraf soldeert en hoe je ze kan vinden. Gebruik de search maar :P

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
is een softwarematige quadromod even effectief als een hardwarmatige??

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 17 december 2001 03:15 schreef GambitRS het volgende:
hardware matig 2d verbeteren kan dmv de RFI? filters van je kaart af te solderen. Zie de quadro mod voor GF2, daar staat ook uitgelegd hoe je RFI filters eraf soldeert en hoe je ze kan vinden. Gebruik de search maar :P
ff meer lezen dan de titel KAN nuttig zijn :P

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 17 december 2001 10:27 schreef d_v_pelt het volgende:
is een softwarematige quadromod even effectief als een hardwarmatige??
Ja, maar dan is het nog steeds GEEN Quadro en je 2d kwaliteit heeft er al helemaal niets mee te maken.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je dan wel je 2d verbeteren of kan dat niet? :?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
nieuwe monitor kopen.

Verwijderd

Door dat filter eraf te slopen kan de 2dkwaliteit inderdaad verbeteren en een softquadro is net zo quadro als een hardquadro (als ze allebei maar gemod zijn)
maar volgens mij is een softquadro mod weg als je format.

En je kunt em niet als "gemodde quadro" verkopen :7
Pagina: 1