[2000] Dual monitor op laptop

Pagina: 1
Acties:

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:34

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Ok ik heb hier dus een toshiba 1800-100 laptop
hiering een trident cyberblade ai1 videokaart
hier werd standaard windows me op meegeleverd als ik hier dan op deze laptop een externe monitor er bij aansloot kon ik op mn laptop scherm en op die andere monitor verschillende dingen laten zien dus bijv. icq op laptop mon. en word op ext. mon. nu heb ik hier windows 2k op geinstalleerd de search hier gebruikt sp1 en sp2 geinstalleerd nieuwste drivers geprobeerd maar ik kan het maar niet voor elkaar krijgen om verschillende dingen op die monitoren te krijgen wie kan me helpen?

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem. Is er ondertussen al een oplossing voor gevonden?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:46:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Is er ondertussen al een oplossing voor gevonden?
beetje oud topic ;)
laatste drivers geprobeerd?

ik neem aan dat er in 4 jaar wel nieuwe drivers bij gekomen zijn iig ;) check anders eens voor alternatieven op driverguide.com

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 17-10-2005 11:48 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Ik heb de allerlaaste drivers van Compaq (Armada 100s) gedownload, waarbij ik nu de mogelijkheid te kunnen kiezen tussen:

-LCD
-LCD + CRT
-CRT

Helaas alleen niet de mogelijk om voor een dual monitor setup te kiezen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 11:52 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Jimbolino

troep.com

meer mensen met hetzelfde probleem.
Trident heeft geen dual screen drivers gemaakt voor windows 2000, alleen voor 98/me

http://www.google.com/sea...yberblade+ai1+dual+screen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:51:
Ik heb de allerlaaste drivers van Compaq (Armada 100s) gedownload, waarbij ik nu de mogelijkheid te kunnen kiezen tussen:

-LCD
-LCD + CRT
-CRT

Helaas alleen niet de mogelijk om voor een dual monitor setup te kiezen
heb je wel het vinkje "extend desktop to this monitor" aangevinkt bij het 2de scherm?
probeer anders eens met Powerstrip. wil dat nog niet, dan denk ik dat er gewoon geen dubbele RAMDAC inje notebook zit, wat betekent dat je geen 2 verschillende beelden tegelijk kan aansturen.
Jimbolino schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:54:
meer mensen met hetzelfde probleem.
Trident heeft geen dual screen drivers gemaakt voor windows 2000, alleen voor 98/me

http://www.google.com/sea...yberblade+ai1+dual+screen
Trident zelf misschien niet, maar misschien een 3rd party fabrikant wel? Toshiba of Compaq bijvoorbeeld, die er nog even een dualscreen stukje bij in geprogrammeerd heeft.

je zou ook de W98 drivers kunnen gebruiken onder Win2K.

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 17-10-2005 11:57 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Jimbolino

troep.com

FireWurX schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:55:
[...]
Trident zelf misschien niet, maar misschien een 3rd party fabrikant wel? Toshiba of Compaq bijvoorbeeld, die er nog even een dualscreen stukje bij in geprogrammeerd heeft.

je zou ook de W98 drivers kunnen gebruiken onder Win2K.
Compaq/Toshiba maken geen drivers voor Trident hardware, ze passen alleen maar inf files aan zodat de driver aan hun normen voldoet... (beetje vergelijkbaar met realtek/sweex)

Windows 98 (display)drivers zullen niet werken onder windows 2000, aangezien 98 een 16-bit kernel heeft en 2000 een 32-bit

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jimbolino schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:01:
[...]

Compaq/Toshiba maken geen drivers voor Trident hardware, ze passen alleen maar inf files aan zodat de driver aan hun normen voldoet... (beetje vergelijkbaar met realtek/sweex)

Windows 98 (display)drivers zullen niet werken onder windows 2000, aangezien 98 een 16-bit kernel heeft en 2000 een 32-bit
wedden dat 2K de drivers voor 98 lust?
heb vaak zat gehad dat ik geen 2K drivers kon krijgen en dan maar 98/ME drivers moest gebruiken. werkt gewoon. :)

Pagina: 1