excel html sucked... wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 10:52
http://mastakilla.flappie.nl

hier staat mijn site

eerst ff iets over de inhoud: deze site is bedoeld voor vrienden in real life, het heeft dus geen nut ook maar iets van de site te requesten (het is mijn lijst met mp3s)

nu over het probleem:

het gaat over de tabellen,
deze zijn gemaakt in excel XP en gesaved als html...

dit heeft als gevolg dat deze webpaginas bij sommige mensen er helemaal vervormt uitzien (wat dus niet de bedoeling is)

wat ik nu zou willen doen is die excel tabel saven als 'weetikveelwat', waarna ik ze kan omzetten naar FATSOUNLIJKE html (zonder heel de tabel manueel te moeten overtypen),
want excel zet er naart schijnt een heleboel overbodige rommel bij die de webpagina verneukt...

kan iemand me hierbij helpen aub?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je thuis bent in HTML, kun je toch alles kopieren naar
Kladblok en daar evt. bijwerken :?

Tis maar een idee..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Dark Blue
  • Laatst online: 20-04 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmmm... aangezien er nog niemand reageert:

Ik denk niet dat je het zo kunt laten omzetten. Je zou eens een Excel bestand moeten opslaan als .txt en hem dan in notepad openen. Kijken of er een vast patroon in zit.

Zo ja, dan kun je telkens de gewenste mp3 met php uit de file zuigen en het met php onder elkaar in een html-tabel laten kwakken. Nadeel hiervan is: je moet php kunnen/leren en uitvinden hoe je precies de juiste gegevens uit de file krijgt.

Is de lijst echt belangrijk voor je, dan zou ik dit proberen... want die Excel gegenereerde page zuigt indeed, bij mij laadt ie érrug langzaam en érrug brak.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Dark Blue
  • Laatst online: 20-04 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op zondag 16 december 2001 20:38 schreef Scipionyx het volgende:
Als je thuis bent in HTML, kun je toch alles kopieren naar
Kladblok en daar evt. bijwerken :?

Tis maar een idee..
Je was me voor :P

Heb je gezien wat voor lijst mp3's dat is?
om telkens een Find 'overbodigetekstenzo' Replace ' '
te gaan doen, lijkt me eeuwen werk... en waarschijnlijk moet die mp3 tabel ook van tijd tot tijd ge update worden.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 16 december 2001 20:39 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

Je was me voor :P

Heb je gezien wat voor lijst mp3's dat is?
om telkens een Find 'overbodigetekstenzo' Replace ' '
te gaan doen, lijkt me eeuwen werk... en waarschijnlijk moet die mp3 tabel ook van tijd tot tijd ge update worden.
Ik was je idd voor :+

En ik had zn site nog niet bekeken.. Is idd klotewerk om dat te Replacen..
Maar zoals ik al zei: Het is maar een idee.. ;)
Misschien dat je t op 1 of ander manier kan exporteren naar Frontpage ofsow.. :?

weer een idee :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Mastakilla
ik heb natuurlijk de source al ff bekeken en sommige stukken eruit ken ik wel, maar al die rommel die excel er heeft bijgedaan..., ik zou ni weten wat moet blijven staan en wat niet...

het lijkt me ook nogal veel werk om hem helemaal manueel te cleanen (je moet de source maar eens bekijken...)

in het probleem is idd ook dat ik hem regelmatig moet kunnen bijwerken, en dat zou ik niet graag in html zelf doen...
:)

over dat saven als 'weetikveelwat',
ik dacht hierbij aan zoiets als scv (das ziet er nl al een pak simpeler uit als dat excel bestand)
maar ik weet niet of scv hier het juiste voor is...

[update] kheb het net eens gesaved als scv en het levert idd iets simpeler op, maar er staan nogal veel ; in dan en van de layout schiet ook ni meer veel over...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:47

crisp

Devver

Pixelated

In Excel kan je de gegevens eventueel concatten met de HTML code, en dan copy-pasten in notepad.

Intentionally left blank

• Mastakilla
Op zondag 16 december 2001 20:52 schreef crisp het volgende:
In Excel kan je de gegevens eventueel concatten met de HTML code, en dan copy-pasten in notepad.
en wat bedoel je hiermee?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 16 december 2001 20:53 schreef Mastakilla het volgende:

[..]

en wat bedoel je hiermee?
Nou bijvoorbeeld: cel A1 bevat liedje, cel A2 artiest, dan zet je in cel A3 de volgende formule: =CONCATENATE("<TR><TD>";A1;"</TD><TD>";B1;"</TD></TR>").
Nu selecteer je de cellen waar die formule in staat, doet copy-paste naar notepad et voila. Alleen nog even <TABLE> ervoor en </TABLE> erna tikken.

Intentionally left blank

• Mastakilla
Op zondag 16 december 2001 21:09 schreef crisp het volgende:

[..]

Nou bijvoorbeeld: cel A1 bevat liedje, cel A2 artiest, dan zet je in cel A3 de volgende formule: =CONCATENATE("<TR><TD>";A1;"</TD><TD>";B1;"</TD></TR>").
Nu selecteer je de cellen waar die formule in staat, doet copy-paste naar notepad et voila. Alleen nog even <TABLE> ervoor en </TABLE> erna tikken.
ik snap nu wat je bedoelt...

maar het kunnen? :)

thx anyway,
maar kzou toch nog liever iets anders vinden...

kzou het nl niet graag in html updaten...

bestaat er nu echt geen progje om simpel html tabellen te maken of in te voeren (vanuit excel liefst)

sommige webeditors moeten dat toch hebben (ik heb enkel frontpage tot nu toe, maar ik veronderstel dat die dezelfde rommel erbij zet als je daarin tabellen maakt (of ben ik verkeerd?))

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://www.gsu.edu/~wwwdls/web_resources/making_webpages/html_filter.html

Misschien kun je je file hiermee cleanen. Dit soort dingen schreeuwt dus echt om php/mysql.

• Mastakilla
Op maandag 17 december 2001 20:23 schreef cutter het volgende:
http://www.gsu.edu/~wwwdls/web_resources/making_webpages/html_filter.html

Misschien kun je je file hiermee cleanen. Dit soort dingen schreeuwt dus echt om php/mysql.
thx voor deze bijna nuttige link!!

maar het is jammergenoeg enkel voor win2000 (ik heb ook al eens verder gezocht en een winxp html cleaner kon ik niet vinden)

Verwijderd

http://download.microsoft.com/download/office2000prem/msohtmf/2000/WIN98/EN-US/msohtmf2.exe

dit is de directe download link.

Thx voor deze thread b.t.w. jongens...

Ik werk op m'n werk veel met omgezette html pages, en ik heb inmiddels een gewoon programma gevonden die de html netjes opschoont. even kijken of deze nog beter is.

Zo niet post ik morgen een link naarm 'n proggy.

• Mastakilla
Op dinsdag 18 december 2001 00:36 schreef Razor_Blade het volgende:
http://download.microsoft.com/download/office2000prem/msohtmf/2000/WIN98/EN-US/msohtmf2.exe

dit is de directe download link.

Thx voor deze thread b.t.w. jongens...

Ik werk op m'n werk veel met omgezette html pages, en ik heb inmiddels een gewoon programma gevonden die de html netjes opschoont. even kijken of deze nog beter is.

Zo niet post ik morgen een link naarm 'n proggy.
de link die je me nu geeft heb ik na wat zoeken zelf ook al gevonden, en die werkt dus enkel onder office 2000 (zoals ik al zei)
toch bedankt...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://www.excel-cd.de/downloads/hwhkonv.zip
probeer dit eens. Is een excel plugin, misschien wel je security levels lager zetten na het installen.

• kwaakeend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-03 22:57

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

Ben niet zo'n enorme goeroe :) , maar zou je niet desnoods Access kunnen gebruiken?! PHP is weer een flink stuk zwaarder..

Tis maar een ideetje :D ... tabel ziet er bij mij prima uit..

Verwijderd

php is misschien een stukje zwaarder, maar het loont om het te leren..dan is het updaten van de site via de source totaal niet meer aan de orde maar maak je gewoon een simpele administratie pagina waar je dingen toevoegt die vervolgens opgeslagen worden in je dbase, en op de desbetreffende page weergegeven wordt..

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-04 13:45

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:52:
php is misschien een stukje zwaarder, maar het loont om het te leren..dan is het updaten van de site via de source totaal niet meer aan de orde maar maak je gewoon een simpele administratie pagina waar je dingen toevoegt die vervolgens opgeslagen worden in je dbase, en op de desbetreffende page weergegeven wordt..
Uhm niet om het een of ander maar dit is al iets van 4 jaar geleden. De TS zal ondertussen zijn oplossing wel gevonden hebben :D

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 9% gewijzigd door TwoR op 03-10-2005 09:55 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

idd, beetje zinloze kick :P

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.