Toon posts:

Computer af en toe ineens uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb net hier alles opgeruimt en alle stekkers weer netje in hun stekkerblok gedaan en alle draden mooi opgeruimt en er gebeurt nu iets heel raars als ik mijn computer aan doe dan gaat hij soms uit. Mijn laptop is aangeloten op een ander stekkerblok en dat stekker lok gaat naar het stekkerblok van wara mijn stekker van de voeding inzit. Als ik soms langs mijn laptop loopt gaat me computer namelijk uit. Echt heel vaag? :?

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 21:41

Virgil

We're not alone

afsluiten??? daar gaat ie ook van uit.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

Topicstarter
De stroom valt weg op me computer.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 16 december 2001 20:06 schreef Geforcy het volgende:
Echt heel vaag? :?
Ja.... wel heel vaag ja. :+

[iets serieuzere mode]
Hallo,
ik heb net hier alles opgeruimt en alle stekkers weer netje in hun stekkerblok gedaan en alle draden mooi opgeruimt en er gebeurt nu iets heel raars als ik mijn computer aan doe dan gaat hij soms uit. Mijn laptop is aangeloten op een ander stekkerblok en dat stekker lok gaat naar het stekkerblok van wara mijn stekker van de voeding inzit. Als ik soms langs mijn laptop loopt gaat me computer namelijk uit.
Bij Jomanda langs geweest?
[/iets serieuzere mode]

[serieuze mode]
Dus je pc gaat soms uit als je hem opstart?
Dus je pc gaat soms uit als je langs je laptop loopt?

Dat tweede vind ik nogal vaag.... Maar als ik dit zo lees, denk ik haast dat je ergens een slecht kontactje in de voeding hebt.... (voeding is niet de voeding van je pc maar gewoon de voeding van je voeding... dus in de snoeren en stekkerdozen)

Verwissel voor de grap eens de 2 stekkerdozen. Plug dus de doos waar je laptop in zit direct in het stopkontact en plug daar je normale pc in en de stekker van de doos waar je pc nu in zit geplugd. Plug in die 2e dan je laptop
[/serieuze mode]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
doe je je pc soms aan door een centrale knop op de stekkerdoos? Dan klot het wel dat je pc meteen weer uitgaat, moet je ff in het bios instellen ergens bij 'state after power-failure'.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het net gedaan en nu doet ie het weer goed. Normaal heb ikook nooit mijn laptop naast mijn computer staan :) Meestal op me kamer. Mara nu doet alles het were perfekt :) Ik dacht dat het ging spoken eerst :) Ik had al bijna de gouden gids gepakt om Jomanda te bellen :p

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Surge/EMI protector en die doe ik nooit aan of uit. maar zoals je leest is het probleem opgelost :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 16 december 2001 20:21 schreef Geforcy het volgende:
Ik heb een Surge/EMI protector en die doe ik nooit aan of uit. maar zoals je leest is het probleem opgelost :)
Laat me raden..... dat is de doos waar je je pc eerst in had zitten (en waarschijnlijk monitor en printer e.d.), en waar nu de laptop in zit.

Misschien iets te gevoelig apparaatje die bij een beetje piekspanning al uitslaat.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel aangepast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1