Mobo tweede 4-pins voeding verplicht aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Crusader

Arc Nature

Topicstarter
Op mijn moederbord (MSI KT7 Turbo2) zit er naast de gebruikelijke aansluiting voor ATX voeding nog een 4 pins aansluiting. Volgens het boekje is die voeding voor de CPU.
Omdat mijn voeding niet zo'n connector heeft, heb ik 'm niet kunnen aansluiten, maar alles werkt wel goed.
Is het echt noodzakelijk om die aansluiting ook te gebruiken?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
het schijn ook zonder te kunnen, maar dan zou de boel erg instabiel worden. Als alles stabiel draait is er niets aan de hand.
En anders moet je een nieuwe voeding kopen.

edit: typo

Verwijderd

moved HA >> PMG

Verwijderd

Heeft Asus A7v266E ook zo'n speciale aansluitingg??
Dan weet ik dat ik er op moet letten als ik de voeding aanschaf

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 19:55 schreef
johnbjohn het volgende:

Heeft Asus A7v266E ook zo'n speciale aansluitingg??
Dan weet ik dat ik er op moet letten als ik de voeding aanschaf
Dat kan je als je ogen hebt zelf zien ;) Chek je eige sig maar, of slaat dat op een andere ASUS A7V? :?

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 20:02 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Dat kan je als je ogen hebt zelf zien ;) Chek je eige sig maar, of slaat dat op een andere ASUS A7V? :?
hmmm nieuw? :)

er zijn vele soorten, vandaar dat er bijna niet wordt afgekort als het gaat om de namen van pc-onderdelen.

Er staat in zijn sig een "a7v" dan heeft hij een a7v en niet een a7v266e.

vb.

a7v=>kt133
a7v-133=>kt133a
a7v-266=>kt266

wat het verschil is tussen de a7v-266e en de oudere a7v-266(a) heb ik geen idee van, zal wel een nieuwe reversie zijn van de kt266 chipset. ( als in, verbetert, maar geen nieuwe features ofzo )

Verwijderd

Die 4 pins aansluiting is alleen bedoeld als je er een AGP-Pro kaart instouwt, wat dus alleen neerkomt op de professionele workstationkaarten, geen gamekaarten

Verwijderd

Ik had begrepen dat het voor de processor was die 4 pins aansluiting.
Ik heb nog geen A7v266E maar ga hem aanschaffen, vandaar dat ik op voorhand wil weten of ik op mijn voeding moet letten welke ik aanschaf

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ze zullen hem er niet voor nix op doen denk ik...sluit maar aan voor de zekerheid

[off-topic]
de Voodoo5 5500 heb ook een 4pins stroomkabel nodig, die is dus wel hard nodig...scheelt weer met de nuts rek. :9 (NOT!)
[/off-topic]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Dus die 4 pins aansluiting zit er alleen voor je agp slot.
Dus de combinatie die ik ga kopen, athlon 1800xp a7v266e en ati 8500 agp kaart is geen extra aansluiting nodig?
Het zal wel aan mij liggen maar wat hier voor beschreven is komt mij niet duidelijk over.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:06

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op zondag 16 december 2001 22:55 schreef The Rapier het volgende:

[..]

wat het verschil is tussen de a7v-266e en de oudere a7v-266(a) heb ik geen idee van, zal wel een nieuwe reversie zijn van de kt266 chipset. ( als in, verbetert, maar geen nieuwe features ofzo )
Anders leef je even in de steentijd ofzo... Lees je wel eens het nieuws hier?
de a7v266-E heeft "alleen" maar de nieuwste chipset van via (kt266a) en is daarmee de snelste chipset verkrijgbaar voor het socket-a platform.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Ik ben hier toch ook nog steeds benieuwd naar. Heb MSI K7 Turbo2. Dat heeft zo een aansluiting, maar het boekje zegt alleen: "...it will supply power to the installed CPU." Jaja. Lekker veelzeggend. |:(

Mijn voeding had nog niet zo een stekkertje dus ik heb het zonder gedaan en het is 100% stabiel... toch vraag ik me af of het ding nut heeft? Je zou toch idd denken 'anders stoppen ze het er niet op'??? Anyone???

Verwijderd

Joehoe??? ;)

• ivan141
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07-2020

ivan141

Fabrica Mi Diem, PVNC

Ik weet het niet hoor...heb ook een nieuwe turbo2 gekocht, en die wil voorlopig niet werken( 4pins connector niet aangesloten)

Een wijs man pist niet tegen de wind in

Verwijderd

Het blijkt dat niemand een goed antwoord kan geven over wat die extra 4 pins aansluiting doet.
1) is deze aansluiting voor cpu of de agp kaart.
2) is aansluiten noodzakelijk en waarom.
3) hebben de nieuwe voedingen deze aansluiting erbij zitten>

Eens kijken wie nu een duidelijk antwoord heeft.

Verwijderd

In mijn Asus boekje staat (als ik het zo goed doe uit mijn hoofd) dat het extra stroom levert aan de CPU. Dit is van belang als je bv OC-ed. Zo kan er extra voeding getrokken worden via die kabels en hoeft niet heel het circuit van je mobo belast te worden. Alleen die korte baan die er speciaal voor is gemaakt. Dell had die connector in 1997 al voor de PII. Ik heb een voeding met die extra connector en zonder die aan te sluiten werkt het ook bij mij. Sluit ik er een andere PSU op aan zonder die connector, dan werkt het niet! Raar, maar volgens mij zijn die PSU's dan gewoon iets anders. Hoed dan ook, die connector is er om je CPU meer stroom te leveren mocht dat nodig zijn (en AGP pro slot mocht je dat hebben).

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
ik heb een k7tturbo2 aan de praat gehad zowel met als zonder die stekker aangesloten te hebben. Hij levert iig de mogelijkheid om extra spanning aan de cpu te leveren, net als bij de p4.
Pagina: 1